Komu polecane są serwery dedykowane?

0

Serwery dedykowane są oddzielnymi komputerami z największą mocą obliczeniową. Cechuje je bezawaryjność oraz najlepsze parametry techniczne. Usługa jest skierowana do dużych portali, serwisów aukcyjnych oraz stron WWW, które zarządzają wieloma usługami, takimi jak poczta, domeny czy telewizje internetowe.

CMS open source, licencjonowany czy dedykowany – który wybrać?

0

System CMS to łatwy sposób na zarządzanie nowoczesnymi stronami internetowymi. Nie potrzeba do tego nawet wiedzy technicznej. Na rynku znaleźć można jednak różnego rodzaju systemy zarządzania treścią. Czym się różnią i który wybrać?

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego powinieneś się nim zainteresować?

0

Zapewne już nieraz słyszałeś o pozycjonowaniu stron internetowych. Jeśli prowadzisz własny serwis www lub sklep online, powinieneś zainteresować się bliżej kwestiami SEO. Pozycjonując swoją stronę internetową, masz szansę dotrzeć do większej liczby użytkowników niż dotychczas.

Co to jest identyfikacja firmy i jak powinna wyglądać?

0

System identyfikacji firmy jest bardzo ważny, ponieważ kształtuje on m.in. wizerunek firmy. To właśnie niemu, możesz odróżnić się od konkurencji i sprawić, że dane kolory, kształty czy też logo będzie kojarzyć się z daną marką.

Czy warto zatrudnić informatyka w firmie?

0

 

Najnowsze technologie informatyczne na dobre zagościły w każdej firmie, praktycznie żadna firma obecnie nie jest w stanie funkcjonować chociaż w minimalnym stopniu dzięki rozwiązaniom informatycznym. Komputery są wszędzie – w warsztacie samochodowym, gabinecie lekarskim, sklepie spożywczym, czy firmie usługowej. Wszędzie tam, gdzie pojawia się sprzęt komputerowy pojawia się potrzeba usług serwisowych. Drobna naprawa oprogramowania, zawirusowany komputer czy też wymiana przestarzałych części to tylko część zadań, do których niezbędna jest wiedza informatyczna.

Czy warto zatrudnić informatyka w firmie?

W związku z faktem, że każda firma potrzebuje wsparcia informatycznego istnieją dwie drogi – albo zatrudnienie informatyka, albo nawiązanie współpracy z zewnętrzna firmą informatyczną.

Jedną z najważniejszych zalet związanych z nawiązaniem współpracy z zewnętrzną firmą informatyczną jest dostosowanie kosztów do potrzeb i oczekiwań. Firma zewnętrzna pracuje tylko wtedy, gdy występuje awaria, trzeba wykonać niezbędne konserwacje czy zaktualizować oprogramowanie. Dodatkowo atutem takiego rozwiązania jest kompleksowość usług, ponieważ w takiej firmie przeważnie znajduje się kilku specjalistów z różnych dziedzin, a tym samym bez względu na rodzaj awarii, czy też obsługiwanego sprzętu. Nie bez znaczenia ma także fakt, że w momencie zatrudnienia informatyka na danym stanowisku i wydarzenia losowego na przykład choroby, z problem informatycznym musimy poczekać z problemem do momentu, w którym fachowiec będzie w stanie zająć się awarią. Natomiast w obsłudze firmy zewnętrznej mamy pewność zachowania ciągłości usług i bez problemu awaria zostanie usunięta.

Myślę, że przed podjęciem odpowiedniej decyzji odnośnie zatrudnienia informatyka w firmie należy zadać sobie pytanie, czy faktycznie warto. Istotnym elementem będzie wykonanie podsumowania ilości sprzętu i oprogramowania posiadanego w firmie. Ważny jest też fakt, czy firma korzysta z kilku stanowisk roboczych połączonych serwerem, czy też jest to większa firma posiadająca kilka stanowisk w kilku działach przedsiębiorstwa, do tego obsługa oprogramowania sprzedażowego, strona WWW czy też dodatkowe aplikacje mobilne w urządzeniach przenośnych pracowników. W przypadku dużej ilości sprzętu komputerowego, bez wątpienia opłacalność wynajęcia zewnętrznej firmy informatycznej może być znacznie droższe niż zatrudnienie informatyka w firmie.

W ostatecznym rachunku w przypadku małych i średnich stanowisk gdzie znajdziemy kilka stanowisk komputerowych i nieskomplikowane rozwiązania informatyczne zdecydowanie przewagę mają zewnętrzne firmy informatyczne. Natomiast w przypadku firm, gdzie znajdują się skomplikowane rozwiązania informatyczne, które wymagają specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego wdrożenia pracowników znacznie lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie informatyka, czy też stworzenie specjalnego działu IT w firmie, który właściwie zajmie się wszystkimi aspektami informatycznymi w przedsiębiorstwie. Bardzo istotny jest także fakt, czy firmę stać na konkretne rozwiązanie i czy w trudnych sytuacjach na rynku dane rozwiązanie nie będzie dla nas obciążeniem.

Outsourcing usług magazynowych czy warto

0

Outsourcing usług magazynowych w Polsce staje się coraz bardziej popularny i zyskuje rzeszę stałych klientów. Dlaczego tak się dzieje? Bo w perspektywie czasu – można zwyczajnie zaoszczędzić na takim rozwiązaniu. Posiadając własny magazyn zawsze ponosimy wszystkie koszty stałe bez względu na sezonowość naszych produktów czy też miesiące w których sprzedaż jest znacznie mniejsza.

Kiedy outsourcing usług magazynowych to dobry pomysł?

Niech to robią inni

Podjęcie współpracy z odpowiednią firmą świadczącą usługi outsourcingu magazynowego dysponującym nowoczesne systemy magazynowania i zarządzania magazynem pozwala bardzo precyzyjnie i efektywnie zaplanować pracę i procesy uwzględniając specyfikację działalności przedsiębiorstwa, jego branży czy też sezonowości. Operator zapewnia pełną obsługę w zakresie logistyki magazynowej i transportowej przez co firma nie musi się martwić o organizację wszystkich etapów dostarczenia produktu do końcowego odbiorcy. Kompleksowość świadczonych usług sprawia, że nie tylko zmieniają się nasze proporcje kosztów, ale także odciążamy w znaczącym stopniu pracowników.

Kiedy warto zastanowić się nad outsourcingiem usług magazynowych

Podstawowym wskazaniem, kiedy outsourcing to dobry pomysł są nasze fundusze. Jeżeli nie stać nas na wynajęcie lub wybudowanie magazynu, kupienie odpowiednich regałów do składowania towarów oraz maszyn do ich przemieszczania, opłat stałych czy też zatrudnienia osób obsługujących magazyn – wtedy najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z operatorem logistycznym. Nasze początkowe koszty będą znacznie mniejsza, a przy tym współpraca nie będzie w żaden sposób ograniczała rozwoju firmy. Będziemy mogli skupić się na rozwoju produkcji, większej sprzedaży, czy też rozwojowi technologicznemu. W ten sposób koszty związane z magazynowaniem i dostarczaniem produktów do końcowych odbiorców będą znane, a my nie będziemy musieli planować dodatkowych rezerwowych budżetów – co jeżeli…

Dodatkowo niezwykle ważnym atutem jest fakt, że nasz operator logistyczny może posiadać kilkanaście magazynów nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Co za tym idzie jest w stanie odbierać od nas wyprodukowane produkty i dostarczać je do konkretnych magazynów w celu szybszej dystrybucji do poszczególnych klientów w kraju lub zagranicą.

Dobrym pomysłem na outsourcing usług magazynowych jest sezonowość naszej produkcji. Pozwala to nam znacząco zaoszczędzić na kosztach logistyki i magazynowania w miesiącach kiedy nie produkujemy, nie sprzedajemy lub po prostu nasza produkcja jest niewielka. Pozwala to dostosować budżet do konkretnych przychodów firmy nie wprowadzając jej w niepotrzebne dodatkowe koszty stałe, które występowałyby w przypadku posiadania własnego magazynku.

Zanim podejmiemy decyzję wyboru konkretnego rozwiązania logistycznego powinniśmy popatrzeć na kwestię magazynowania towarów w dwóch płaszczyznach. Po pierwsze koszty w okresie długofalowym – co tak naprawdę z ekonomicznego punktu zmniejszy koszty prowadzenia działalności firmy. Z drugiej praktycznego – czasami droższe rozwiązanie pozwoli nam na skupienie się na konkretnych ważniejszych sprawach w firmie. A oddając kwestie logistyki zewnętrznej profesjonalnej firmie – mamy pewność, że firma posiada najnowocześniejsze rozwiązania które znacznie zmniejszą ewentualne straty związane z logistyką i przemieszczaniem towarów.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy warto założyć blog w firmie?

0

 

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z obecne najczęściej wykorzystywanych formą w budowaniu relacji między firmą a potencjalnymi klientami. Blog daje nam wiele nowych możliwości i form reklamy – takich jakich nie dają standardowe formy jak banery, kampanie cpc czy artykuły sponsorowane w różnych serwisach branżowych. Taka forma marketingu jest znakomitym rozwiązaniem i co istotne stosunkowo nisko kosztowym służącym do promocji firmy, budowania relacji czy reklamowania nowych produktów i usług.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy warto założyć blog w firmie?

 

Blog łączy potencjalnych i obecnych klientów

Wielu klientów przy podjęciu decyzji o zakupie opiera się na wszelkie informacje w internecie na temat danej marki, produktu, ewentualnych zalet i wad użytkowania. Blog firmowy jest idealnym miejscem aby w odpowiedni sposób przedstawić wartości i zalety jakie płyną z konkretnych produktów. Dobrze prowadzony blog będzie znakomitym źródłem dla potencjalnych klientów o firmie, pozwoli również rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i przekonać go do skorzystania z oferty.

Blog jest elementem zwiększenia potencjału SEO

Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe, zwłaszcza te prawidłowo przygotowane pod pozycjonowanie. Dzięki takim wpisom można bardzo łatwo i szybko zbudować tzw. długi ogon fraz kluczowych. Czyli zapytań z wyszukiwarki potencjalnych klientów zadając szczegółowe pytania np. zalety produktu xxy, czy „skuteczne tabletki na ból głowy”. W każdej branży istnieje spis fraz długiego ogona, którego nie należy lekceważyć ponieważ obecnie właśnie w taki sposób użytkownicy korzystają z wyszukiwarki. Już nie wpisują fraz fotograf warszawa, ale np. popularny fotograf ślubny w warszawie, dlatego też odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu fraz, a tym samym nasz blog w wielu zapytania będzie na czołowych pozycjach.

Blog może przekierowywać do strony firmowej

Pisanie i publikowanie ciekawych treści, które pomagają w zdobyciu potrzebnych informacji użytkownikom pozwala także na umieszczanie w odpowiednich miejscach linków prowadzących do produktów i usług firmy. Potencjalni klienci znacznie chętniej przejdą do takiej strony, niż za pomocą baneru umieszczonego w drażniącym użytkownika miejscu.

Blog kreuję firmę na pozycję eksperta w branży

Wykreowanie naszej firmy w oczach potencjalnych klientów jest niezwykle ważne, szczególnie kiedy sprzedajemy usługi a realizacja tych usług wymaga fachowej wiedzy. Publikując wartościowe artykuły i felietony, poradniki czy też ciekawe filmy pomagające użytkownikom w oczach tych użytkowników właśnie stajemy się ekspertami w branży. Jest to ważne, ponieważ klienci ufają produktom i usługom które polecają eksperci. Liczą się z ich zdaniem

Blog pozwala spojrzeć na produkt z drugiej strony

Prowadzenie bloga firmowego pozwala firmie postawić się po drugiej stronie i postawi nasz w roli klienta. Zadaniem bloga jest pomoc klientom w rozwiązaniu problemów, czy też uzyskanie odpowiedniej wiedzy, która zniweluje ewentualne problemy. Dlatego też takie podejście wymaga od nas postawienia się w sytuacji, w której znajduje się klient. Dzięki temu możemy poznać problemy z jakimi spotykają się klienci i w przyszłości wyeliminować je z produktów czy usług.

Jak widać na powyższych przykładach tworzenie bloga firmowego ma bardzo dużo zalet, wymaga od nas systematyczności i zaangażowania pewnych środków. Jednak bardzo szybko dostrzeżemy, że nasz biznes nie może funkcjonować bez bloga firmowego.

Jak zbudować listę mailingową?

0

W ostatnim czasie można zauważyć, że coraz więcej firm w swoich działaniach marketingowych wykorzystuje e-mail marketing. Głównym powodem, dla którego firmy w ostatnim czasie coraz chętniej sięgają po mailing są stosunkowe niskie koszty i stale rosnąca efektywność tej formy promocji. W czasach kiedy królują media społecznościowe e-mail marketingu się nie docenia, ale należy pamiętać, że marketing internetowy to nie tylko facebook, twitter czy instagram ale właśnie także między innymi mailing. Dobrze przeprowadzona kampania e-mail to nie tylko bardzo niskie koszty dotarcia do klientów, ale także łatwość w kontrolowaniu efektów i kierowanie konkretnej kampanii do konkretnej grupy odbiorców.

Jak zbudować listę mailingową?

Bądź w kontakcie z klientami

Pierwszym i najłatwiejszym zabiegiem jaki musimy wykonać aby pozyskać adres e-mail jest umieszczenie formularza kontaktowego na stronie internetowej firmy. Dzięki czemu odwiedzająca osobą nie tylko będzie mogła w łatwy sposób nawiązać kontakt z firmą, ale także pozostawi w bazie adres kontaktowy e-mail. Czasami dzięki dobrze zbudowanemu formularzowi pozyskamy znacznie więcej informacji do naszej bazy mailingowej. Będzie to imię i nazwisko, numer telefonu czy też zainteresowania konkretnym produktem. Przed umieszczeniem formularza kontaktowego należy dokładnie zwrócić uwagę na jego umiejscowienie, ponieważ to umiejscowienie będzie kluczowe dla skuteczności takiego formularza kontaktowego. Zwykle jest on umieszczany na podstronie gdzie znajdują się dane kontaktowe, jednak skutecznym sposobem na uzyskanie kontaktu będzie także umiejscowienie go w poradniku lub kursu związanego z branżą firmy, czy też konkretnymi produktami.

Newsletter

Znakomitym sposobem na pozyskanie listy i zaangażowanie społeczności wokół naszej firmy jest prowadzenie newslettera. Newsletter to okresowo wysyłany biuletyn na skrzynkę e-mail. Biuletyn ten zawiera informacje branżowe, czy informacje o nowych produktach czy usługach. Dzięki prostemu formularzowi umieszczonemu na stronie każdy potencjalny klient będzie mógł zapisać się do biuletynu, a my dzięki temu pozyskamy adres e-mail. Newsletter przyniesie korzyści nie tylko nam, ale także odbiorcom newslettera którzy otrzymają dostęp do wielu ciekawych informacji.

Squeeze page

To charakterystyczne jednostronne strony internetowe, których jedynym celem jest pozyskanie adresu e-mail. Najczęściej zachęcają one do zapisania się do newslettera lub biuletynu w celu uzyskania ciekawych informacji, materiałów czy dostępu do kursu. Strony squeee page przeważnie zbudowane są z zachęcającej grafiki, przekonywującego tekstu i formularza rejestracji na listę mailingową. Posiadanie takiej strony internetowej są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania bazy mailingowej.

Przekonaj odbiorcę, że warto

Kiedy pomimo odwiedzenia strony internetowej odbiorca nie chce zapisać się do naszej bazy mailingowej warto spróbować ponownie go przekonać:

  • pop-up – czyli wyskakujące okienko które pokaże się odwiedzającemu kiedy przełączy stronę

  • exit splash – kiedy osoba odwiedzająca będzie chciała opuścić stronę pojawi się formularz zachęcający do zapisania

  • peel away – mało inwazyjna ale skuteczna metoda która polega na sprawieniu rażenia zagiętego rogu strony naszego serwisu. Po najechaniu na ten róg rozwinie się formularz.

Jak widać na powyższych przykładach zbudowanie listy mailingowej jest niezwykle trudne i wymaga od nas dużego zaangażowania. Jednak tak naprawdę skuteczny sposób pozyskania kolejnych wpisów zależy od nas i naszej kreatywności.

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

0

 

Zastanawiając się jak udanie zakończyć sprzedaż w sklepie internetowym, musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Musimy je dokładnie przeanalizować i ewentualnie poprawić lub wdrożyć kilka nowych rozwiązań. Mowa tutaj oczywiście nie tylko o kwestiach związanych z marketingiem, ale również o aspektach technicznych naszego sklepu.

 

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

Wielu osobom udane zakończenie sprzedaży w sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się jedynie z nasileniem działań marketingowych lub wdrożeniem nowych rozwiązań w tym zakresie. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że aspekty techniczne naszego sklepu w równie dużym stopniu oddziałują na sprzedaż za jego pośrednictwem, jak sam marketing. By zapewnić sukces naszemu przedsięwzięciu, musimy zadbać o wszystkie te kwestie łącznie. Żeby jednak ruszyć z szersza akcją marketingową, musimy przygotować na to nasz sklep.
Aspekty techniczne naszego sklepu

Chcąc podnieść sprzedaż, należy sprawdzić czy skrypt sklepu nie jest „zbyt ciężki” dla naszego hostingu, odpowiednio skonfigurować nasz sklep pod kątem technicznym oraz zadbać o jego wygląd.

Szybkość działania sklepu – ten czynnik może wydatnie wpłynąć na ilość zamówień

Bardzo ważny jest hosting, czyli strona techniczna serwera, jego bezawaryjność i szybkość. Dobry hosting oparty o szybkie serwery gwarantuje nam szybsze ładowanie się sklepu, co ma ogromny wpływ na jego finalny sukces. Nawet największa akcja marketingowa nie zda się na wiele, jeżeli potencjalni klienci odwiedzający nasz sklep będą zmuszeni czekać po kilka sekund na otwarcie się strony. Gwarantuję Ci, że tylko niewielki odsetek z nich wykaże się cierpliwością i poczeka. Większość niestety opuści nasz sklep. Powiesz, że to nie ma znaczenia w dobie technologii LTE i szybkiego internetu? Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ nawet najszybsze łącze nie poradzi sobie w sytuacji, kiedy przeciążony serwer naszego sklepu po prostu „siądzie”. Dodatkowe obciążenie serwera powodują też wtyczki i skrypty do sklepu podnoszące jego funkcjonalność.

Szybkość działania sklepu podnosi konwersję, a co za tym idzie i sprzedaż

Konwersja jest procentowym stosunkiem ilości odwiedzin do ilości dokonanych zakupów. Aby konwersja była wysoka i jak największy odsetek odwiedzających zdecydował się na zakupy w naszym sklepie, potrzebna jest duża szybkość ładowania sklepu. Każde opóźnienie wczytania strony sprawia, że Klienci ją opuszczają, nie dokonując żadnego zakupu. Ważna jest każda sekunda i każda przekłada się na wynik finansowy. Mało kto czeka, aż strona się otworzy. Większość osób anuluje wczytywanie strony sklepu i wraca do wyników wyszukiwania, by wybrać inną pozycję. Według badań niewielki odsetek klientów czeka dłużej niż 3 sekundy na otwarcie się strony. Każda niepotrzebna sekunda ładowania sklepu powoduje straty. Amerykański Amazon przeprowadził badania, według których już 0, 1 sekundy skrócenia czasu wczytywania sklepu dało 1% wzrostu przychodów.

Szybkość ładowania sklepu to także wyższe pozycje w Google

Również dla Google szybkość ładowania sklepu internetowego jest bardzo ważna. Od jakiegoś czasu algorytm Google lepiej ocenia szybkie sklepy i klasyfikuje je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego, jeżeli zadbamy o wydajny hosting i zapewnimy lepszą optymalizację naszego sklepu, wówczas będziemy mogli zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Jak powszechnie wiadomo, wyższa pozycja w wyszukiwarce zwiększa szanse na znalezienie nas przez potencjalnych Klientów.

Optymalizacja sklepu i treści

Pozyskanie klienta, a przede wszystkim niestracenie go to także dbałość o jego wygodę. Klient musi się czuć w naszym sklepie intuicyjnie, poruszać się wygodnie, a przede wszystkim nie tracić czasu na poszukiwanie interesującego go produktu. Najważniejsza tutaj jest intuicyjna i sprawnie działająca wyszukiwarka wyświetlająca odpowiedź na zapytanie klienta w formie listy pasujących zapytaniu przedmiotów. Dalej musimy ułatwić klientowi wyszukiwanie, umożliwiając dokonanie go na podstawie cech i atrybutów produktów. Cechy i atrybuty produktów powinny być maksymalnie szczegółowo rozpisane dla każdej kategorii produktów w naszym sklepie. Im szybciej i łatwiej klient znajdzie u nas, to czego szukał, tym chętniej do nas wróci.

Kolej na marketing

Akcja marketingowa dla sklepu, który „stoi” na słabym hostingu, wolno się otwiera, nie jest zoptymalizowany ani pod kątem Google, ani wygody użytkownika, jest pozbawiona większego sensu. Jedynie co może nam dać to większy ruch na stronie, ale ruch ten spowoduje jedynie obciążenie serwera, a nie zwiększenie sprzedaży i przychodów.
Dopiero kiedy nasz sklep jest w pełni zoptymalizowany oraz przeniesiony na wydajne i szybkie serwery możemy zacząć porządną akcję marketingową. Do jej przeprowadzenia możemy wykorzystać wszystkie dostępne kanały. Serwisy społecznościowe typu Facebook, Google+, czy Twitter mogą nam dać spory napływ klientów. Szczególnie wartościowy jest w tym zakresie Facebook, na którym możemy stworzyć stronę naszego sklepu, promować posty/produkty, prowadzić konkursy i inne działania zwiększające zasięg naszego sklepu. Możemy też rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem sklepu w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoli nam pozyskać kolejną pulę klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest też marketing szeptany, czyli wpisy „klientów” na forach internetowych, czy blogach polecające produkty, czy nawet całe kategorie z naszego sklepu. Sposobów marketingu jest na tyle dużo, że zajęłyby one cały odrębny artykuł, a nawet cykl artykułów. Dlatego wzmiankujemy tutaj tylko o nich.

Wszystkie wyżej opisane czynniki mają tak samo duże znaczenie dla udanego zakończenia sprzedaży w sklepie internetowym i dla jego rozwoju.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

0

Dobre hasło reklamowe, czy też slogan to nie tylko zlepek słów. To jeden z najważniejszych fundamentów kampanii reklamowej. Dobre hasło czy slogan może sprawić, że każda oferta czy firma będzie dla odbiorcy godna zapamiętania, czy też zapisania i powtórzenia.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

 

Najlepsze slogany reklamowe czasami powstają latami, są doszlifowywane tak aby w pewnym momencie odzwierciedlać kwintesencję działalności firmy. Światowe hasła reklamowe to często prawdziwe arcydzieła tworzone przez całe zespoły copywriterów.

Te najlepsze, najwybitniejsze slogany i hasła reklamowe kosztowały miliony dolarów i niewiele firm stać na tak wielkie koszty.

Oczywiście część haseł reklamowych powstały w małych agencjach, czy też zostały wymyślone przez właścicieli firm. Jeżeli chcemy spróbować stworzyć naprawdę dobre hasło powinniśmy przede wszystkim zadbać i kilka filarów, które cechują dobre hasła reklamowe.

Postaw na prostotę

Dobre hasła reklamowe składają się przeważnie maksymalnie z sześciu – siedmiu wyrazów. Są też dobre i ponadczasowe hasła które składają się z dwóch – trzech wyrazów i często są na tyle międzykulturowe, że możemy je spotkać niemal w każdym kraju. Warto też postawić na prosty nieskomplikowany język zrozumiały dla każdej osoby bez względu na jego wiedzę.

Postaw na oryginalność

Twoje hasło reklamowe musi zaskakiwać, jeżeli nie jest dla nikogo zaskoczeniem, raczej nie możesz liczyć na to że zostanie zapamiętane. Dobre hasło powinno być nieszablonowe i oryginalne dzięki temu znacznie łatwiej zostanie zapamiętane przez potencjalnych odbiorców. Kiedy usłyszymy chociaż raz hasło powinno zapadać nam w pamięć i trafiać idealnie w potrzeby czy też oczekiwania potencjalnych klientów.

Zadbaj o spójność

Każdy slogan czy hasło reklamowe powinno być spójnie nie tylko z marką, firmą, produktem ale także i z grupą docelową. Każdy z tych elementów musi być ze sobą powiązany, a łączeniem ich jest właśnie hasło reklamowe. Nie możemy tworzyć zbyt luźnego hasła w przypadku kiedy oferujemy poważniejsze produkty lub usługi np. finansowe. A patrząc odwrotnie nasz slogan nie może być zbyt „sztywny” jeżeli nasze produkty kierowane są do młodzieży.

Podkreśl cechy

Jeżeli Twój produkt posiada cechy, których nie posiadają produkty konkurencji – warto wskazać takie cechy. Natomiast jeżeli takich cech nie ma – powinniśmy wskazać najlepsze korzyści z posiadania naszego produktu.

Postaw na wiarygodność

Jeżeli już wymyślisz wyśmienity i chwytliwy slogan – niekoniecznie odniesie on sukces. Twoje hasło reklamowe musi być wiarygodne. Nie możemy pisać bajek bez pokrycia ponieważ takie hasło bardzo szybko nabierze negatywnego wydźwięku. I zamiast przyciągać naszych klientów uzyskamy odwrotny efekt.

Jak widać na podstawie powyższych przykładów stworzenie hasła reklamowego może zająć wiele czasu, jednak kiedy będziemy cierpliwi, otwarci na świat, potrzeby i pragnienia klientów możemy stworzyć naprawdę znakomite hasło bez ponoszenia ogromnych kosztów finansowych i wynajmowania agencji.

ZOBACZ TEŻ