Wszystko na temat centrali alarmowej

0
Wszystko na temat centrali alarmowej

Centrala alarmowa to mózg lub też serce systemu alarmowego. Ponieważ jest wiele ich rodzajów i mają różne funkcje, w tym tekście wyjaśniamy wszystkie niewiadome oraz doradzamy, jaką centralę wybrać do swojego systemu.

Co to jest centrala alarmowa i jak działa?

Na system alarmowy składa się wiele komponentów, a jednym z nich jest centrala alarmowa. Jej zadaniem jest zbieranie i przetwarzanie informacji dostarczanych przez pozostałe urządzenia. Ponadto odpowiada ona za sprawne działanie całego systemu, dlatego często nazywa się ją mózgiem lub też sercem systemu alarmowego. Ogólnie rzecz biorąc sprawuje nadzór nad bezpieczeństwem obiektów, w których zainstalowany jest system. Mogą być wykorzystane zarówno w domach prywatnych, jak i obiektach przemysłowych o dużej powierzchni.

Rodzaje i funkcje centrali alarmowych

Na rynku dostępne są różne rodzaje tych urządzeń. Na przykład popularne są centrale analogowe oraz mikroprocesorowe. Te pierwsze uważane są za nieco przestarzałe i powoli wycofuje się je z obrotu. W standardowym systemie poza centralą znajdują się także sterowniki, czujki oraz sygnalizatory. Ponadto można rozbudować je o urządzenia monitoringów, a niekiedy nawet linie telefoniczne i komputery stacjonarne.

W większości przypadków, niezależnie od modelu, centrale alarmowe zapewniają monitorowanie urządzeń wchodzących w skład całego systemu oraz sygnalizowanie istotnych wydarzeń. Dzięki monitorowaniu można przesyłać szczegółowe informacje o wybranych zdarzeniach w czasie rzeczywistym. Z kolei w przypadku funkcji sygnalizowania, może być kilka rodzajów, na przykład alarm włamania, alarm pożarowy, alarm techniczny, napadowy oraz alarm pomocniczy.

Często systemy alarmowe wyposażone są w funkcję kontroli dostępu. Pozwala ona zamykać i otwierać pomieszczenia tylko na kartę magnetyczną czy klucz magnetyczny dzięki drzwiom wyposażonym w zamek elektromagnetyczny. Zaawansowana centrala alarmowa powinna posiadać ponadto funkcję kontroli poprawności działania odrębnie dla każdego elementu.

Dodatkowe możliwości

 

Poza funkcją antywłamaniową, centrala alarmowa może realizować dodatkowe zadania. Niektóre zaawansowane systemy właśnie z pomocą centrali mogą kontrolować obiekt całą dobę, a nie tylko odpowiadać za włączenie sygnału dźwiękowego. Urządzenie uruchomi alarm sabotażowy, kiedy zostanie naruszona jakaś przykładowa strefa wchodząca w skład systemu alarmowego.

Coraz częściej spotykane są również funkcje znane z rozwiązań domu inteligentnego. Może być to funkcja wysyłania powiadomień o alarmie na smartfon. Dzięki temu, jako użytkownicy danego systemu, możemy szybko dostać wiadomość np. SMS, że został załączony alarm.

Coraz częściej oferowane są też centrale alarmowe, którymi można sterować zdalnie za pomocą smartfona. Technologia ta dopiero się rozwija i na razie są to pojedyncze funkcję, jednak w przyszłości zaawansowane centrale alarmowe będę mogły być niedługo całkowicie kompatybilne ze smartfonami posiadającymi niezbędne aplikacje. Niektóre z obecnie dostępnych urządzeń mogą nawet generować wydruki zawierające informacje o niemal każdym zdarzeniu zanotowanym przez dany system alarmowy.

Jaka forma marketingu dla Twojego sklepu internetowego?

0
Jaka forma marketingu dla Twojego sklepu internetowego

W ostatnich kilkunastu latach prężnie rozwijają się wszelakie odmiany marketingu. Jedną z najszybciej wzrastających gałęzi jest marketing internetowy. Oczywiście formy marketingu dla sklepu internetowego są różne. Zależą w głównej mierze od takich czynników jak wielkość przedsiębiorstwa, a także planowana stopa zwrotu tej inwestycji.

Automatyka przemysłowa. Jak wpływa na świat?

0
Automatyka przemysłowa

Od mniej więcej dwóch dekad obserwujemy dynamiczny rozwój automatyki przemysłowej. Mówi się, że roboty w końcu całkowicie zastąpią ludzi przy pracy, jednak jest to na razie odległa przyszłość. Póki co precyzyjne i szybkie systemy znacznie ułatwiają ludziom pracę i przyspieszają rozwój technologiczny. W dzielniejszym tekście wyjaśniamy, czym jest automatyka przemysłowa i jakie są jej zasługi dla światowego przemysłu.

Co to jest automatyka przemysłowa?

Automatyka przemysłowa to dział inżynierii skupiony wokół automatyzacji procesów produkcyjnych. Automatyka stawia sobie za cel zrobotyzowanie wszystkich etapów wytwórczych, które odbywają się w fabrykach każdej branży. Współcześnie automatyka przemysłowa w mniejszym lub większym stopniu wdrożona jest we wszystkich większych zakładach przemysłowych na świecie, wliczając w to należącą do Unii Polskę.

Co wchodzi w jej zakres?

Ponieważ jest to pojęcie bardzo pojemne, w zakres automatyki przemysłowej wchodzi szereg maszyn, urządzeń, systemów oraz sterujące nim oprogramowanie. Mamy zatem przede wszystkim urządzenia i maszyny biorące udział w wytwarzaniu produktów i procesach technologicznych, a ponadto urządzenia kontrolne i te odpowiedzialne za pomiary, zamontowane na liniach produkcyjnych. Dodatkowo w zakres automatyki przemysłowej wchodzą także wszelkie urządzenia wykonawcze, wliczając w to silniki, napędy, przepustnice czy pompy itd.

Nie możemy zapomnieć także o urządzaniach sterujących typu sterowniki, komputery i specjalne panele operatorskie. Wszystkim tym zawiaduje specjalistyczne oprogramowanie, które wykorzystuje się nie tylko do kontroli procesu produkcyjnego, ale także do wizualizacji procesów. Na koniec dodajmy, że do automatyki zaliczają się także inne elementy jak styczniki, moduły logiczne, falowniki oraz systemy łączności. W przypadku automatyki istotne jest współdziałanie wszystkich elementów. Warunkuje to skutecznością danej linii produkcyjnej.

Jakie są korzyści automatyzacji przemysłu?

Na pewno jedną z głównych zalet automatyki jest większa wydajność produkcji przy ograniczaniu kosztów. Chodzi oczywiście o redukcję zatrudnienia, ale także o zyski, jakie automatyka przemysłowa generuje. Obecnie, w niektórych fabrykach, automatyzacja zmniejszyła liczbę potrzebnych pracowników o kilkaset procent. Sam fakt, iż maszyny są sterowane przez inteligenty komputer, redukuję liczbę błędów ludzkich. Ponadto umożliwia produkcję seryjną dokładnie takich samych przedmiotów o doskonałej jakości.

Automatyka przemysłowa pozwala ponadto dostosować jakość i estetykę produktu w bardzo szerokim zakresie. Ponadto maszyny zastępują ludzi podczas pracy w niebezpiecznych warunkach, takich jak wysokie temperatury oraz narażanie na kontakt z niebezpiecznymi substancjami. Trzeba także wspomnieć, że zautomatyzowane linie produkcyjne można rozbudowywać i modyfikować. W konsekwencji wprowadzenie nowych produktów na rynek i poprawianie jakości obecnych nie stanowi żadnego problemu.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem EBMiA.pl oferujący elementy automatyki przemysłowej jak np wyłączniki elektromagnetyczne.

Jak uzyskać książeczkę sanepidowską?

0
kiedy trzeba wyrobić sobie książeczkę sanepidowską?

Książeczka do celów sanitarno-epidemiologicznych, jest potrzebna jeżeli chcemy potwierdzić, że nie posiadamy pałeczek niektórych bakterii w swoim organizmie. W obecnych czasach, można ją śmiało zastąpić orzeczeniem lekarskim. Poprzez wyrobienie takiego dokumentu, zapobiegamy epidemii.

Książeczka sanepidowska, a orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych

W 2008 roku, na mocy ustawy doszło do możliwości zastąpienia książeczki sanepidowskiej przez orzeczenie lekarskie, które służy do celów sanitarno-epidemiologicznych. W dzisiejszych czasach wyniki badań sanitarno-epidemiologicznych, wystarczy że są umieszczone w karcie badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, nie trzeba posiadać specjalnej książeczki.

Badaniami sanitarno-epidemiologicznymi zajmuje się lekarz medycyny pracy. To on wydaje konkretne orzeczenie, a następnie przekazuje je pacjentowi oraz jego pracodawcy.

W orzeczeniu lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych, zawarta jest informacja czy dana osoba jest zdolna do wykonywania danej pracy, czy też nie. Takie orzeczenie może być stałe lub czasowe.

Przeczytaj też: http://www.straight.pl/dobra-atmosfera-w-pracy-czy-jest-mozliwa/

Kto potrzebuje orzeczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych?

Orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych jest dokumentem, który jest wymagany w niektórych zawodach. Zwłaszcza w gastronomii oraz medycynie. Orzeczenie powinny uzyskać osoby, które planują pracować w zakładach produkcyjnych, restauracji, piekarnii, czy sklepie garmażeryjnym.

Kolejna branża, która wymaga od przyszłego pracownika orzeczenia lekarskiego, to medycyna. Mowa tutaj zarówno o lekarzach, salowych, położnych, jak i pielęgniarkach. Wszystkich, którzy planują rozpocząć pracę lub praktyki w szpitalu lub innej placówce służby zdrowia.

Opiekunki w przedszkolach oraz żłobkach, również obowiązkowo powinny posiadać orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych.

Ile kosztuje wykonanie badań sanitarno-epidemiologicznych?

Badania sanitarno-epidemiologiczne są płatne, zazwyczaj koszt ponosi pracodawca. Inaczej jest w przypadku studentów oraz stażystów. Wtedy osoba, która chce uzyskać od sanepidu orzeczenie lekarskie, powinna być przygotowana na zapłatę około 150 złotych, za badanie na nosicielstwo.

Źródło: https://oneofgroup.pl/

Jak wybrać konto dla firmy?

0
Jak wybrać konto dla firmy

Osoby prowadzące działalność w formie spółki mają obowiązek założenia dla niej konta bankowego (spółka ma osobowość prawną). Inaczej wygląda sytuacja z prowadzeniem jednoosobowej działalności gospodarczej. Żadne przepisy nie nakazują przedsiębiorcy otwarcia konta dla firmy. Pomimo tego rzadko który właściciel nie decyduje się na otwarcie takiego rachunku. Na co warto uważać, wybierając taki produkt? Które parametry powinny być najważniejsze dla przedsiębiorcy? Odpowiedzi na te pytania prezentujemy w dalszej części artykułu!

Czy faktycznie warto zakładać konto dla firmy?

Popularność korzystania z prezentowanego rozwiązania ma przyczyny praktyczne. Należy pamiętać, że rejestrując firmę, jest się zobligowanym do podania numeru konta bankowego w formularzu CEIDG. Służy ono m.in. do płacenia podatków, wykonywania przelewów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także do uzyskiwania ewentualnego zwrotu podatku z Urzędu Skarbowego. Jeżeli w obrocie pomiędzy kontrahentami nie zachodzą jednorazowe transakcje o wartościach wyższych, niż 15 000 złotych, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby w CEIDG podać numer konta prywatnego, osobistego. Z drugiej strony takie rozwiązanie wiąże się z potencjalnymi problemami.

Najmniej groźny wydaje się scenariusz, w którym w wyniku kontroli przeprowadzanej przez Urząd Skarbowy, urzędnicy poznają miejsca, w których przedsiębiorca robi prywatne zakupy lub usługi, z których korzysta. Realnym zagrożeniem jest jednak taka sytuacja, w której np. sprzedaje się kilka starych przedmiotów, które w domu już nie mają zastosowania. Jeżeli prowadzi się czynności, które nie są określone jako sprzedaż produktów w odpowiednich punktach PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), urzędnik ma prawo uznać powyższe przychody za nieopodatkowane źródła kapitału pochodzące z aktywności firmy. Tego rodzaju potencjalnych wariantów jest znacznie więcej, a konkretne przykłady mogłyby być mnożone przez codzienne doświadczenia wielu przedsiębiorców. Dla ułatwienia i uporządkowania prowadzenia biznesu zaleca się zatem otwarcie odrębnego konta firmowego.

Konto dla firmy – jakie cechy powinno posiadać?

Wybierając konto dla firmy, trzeba poświęcić czas na analizę bieżących ofert banków. Chociaż istnieje możliwość zamknięcia rachunku w każdym momencie, to z drugiej strony z takiego rozwiązania korzysta bardzo mało właścicieli. Powód jest prosty – zmiana banku wymuszałaby niejednokrotnie liczną korespondencję ze wszystkimi kontrahentami, wprowadzania poprawek na stronach internetowych firmy w przypadku prowadzenia biznesu online, a także komplikacje związane z płatnościami, jeśli korzysta się z pożyczki lub kredytu.

Optymalne konto firmowe to taki produkt, którego prowadzenie jest darmowe. Równie istotnym parametrem są opłaty za przelewy krajowe (w tym do ZUS-u i US) oraz możliwość realizowania ich za pomocą platformy internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Przedsiębiorcy współpracujący z parterami zagranicznymi, muszą zwrócić uwagę na opłaty za przelewy zagraniczne. Duże ułatwienia daje opcja alternatywna w postaci zleceń realizowanych od razu. W Santander Bank Polska za 10 przelewów natychmiastowych w „Koncie Firmowym Godnym Polecenia” nie ponosi się żadnych opłat. W ramach promocji można również uzyskać aż 900 złotych za aktywność kartą. To doskonały przykład, który pokazuje, dlaczego należy sprawdzać aktualne oferty i promocje banków.

Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą, przedsiębiorca ma prawo do wypłacenia dowolnej kwoty z banku w jakimkolwiek momencie. Wobec tego warto zwrócić uwagę na warunki korzystania z bankomatów oraz z innych systemów, np. usługi CashBack. Na podobnej zasadzie należy zapoznać się z kosztami związanymi z wpłacaniem środków na konto firmowe. Przed wyborem konkretnej oferty, konieczne staje się dokładnie przeczytanie TOIP, czyli Tabeli Opłat i Prowizji.

Dodatkowe udogodnienia dla posiadaczy kont firmowych

W trosce o pozyskanie klienta banki rywalizują ze sobą, w rezultacie czego często zyskuje się dostęp do dodatkowych usług. Świetnym przykładem jest księgowość online. Niektóre oferty banków zapewniają zniżkę lub całkowicie bezpłatną usługę księgowości, zwykle wykonywaną przez współpracującą z bankiem firmą zewnętrzną.

Przy wyborze konta dla firmy już na wstępie można zapoznać się z warunkami dotyczącymi otrzymania pożyczki na start. Dogodne dofinansowanie jest nieraz dużo bardziej opłacalne niż np. liczba bezpłatnego pobierania gotówki z bankomatu w miesiącu. Wiele zależy też od indywidualnych i bieżących potrzeb przedsiębiorcy.

Zdecydowanie przydatnymi narzędziami dla właścicieli będą dołączane do niektórych kont firmowych kalendaria i terminarze, pozwalające na wygodną i kompleksową, elektroniczną analizę przychodów, dochodów i wydatków. Najbardziej wyspecjalizowane programy do zarządzania finansami udostępniają opcję nie tylko zaplanowania koniecznych wydatków na wiele miesięcy do przodu, ale także analizę wiarygodności wybranych kontrahentów.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Niektóre banki proponują również darmowy terminal płatniczy, wizytówki papierowe lub elektroniczne oraz inne funkcjonalne dodatki, potrzebne wielu przedsiębiorcom. To bardzo ciekawe udogodnienia, jednak w tym przypadku warto zachować szczególną ostrożność. Bywa bowiem i tak, że – przykładowo – terminal płatniczy faktycznie otrzymuje się za darmo, ale tylko na dany okres, po którym rozpoczyna się okres ratalnych spłat. Podobne zasady będą mogły dotyczyć wspomnianej wcześniej księgowości internetowej i innych tego rodzaju usług.

Internetowe bazy lektorów – wiele ofert w jednym miejscu!

0
powitania

Lektorzy uczestniczą w różnych projektach. Podkładają głosy w filmach, występują w reklamach, można usłyszeć ich w grach komputerowych czy w audiobookach. Aby znaleźć dobrego lektora, wystarczy tylko dostęp do internetu. Teraz w sieci bez problemu można sprawdzić bazy głosów lektorskich!

Clickbait dla małych firm

0
Clickbait dla małych firm

Clickbait dla małych firm może okazać się bardzo pomocnym narzędziem marketingowym. Przede wszystkim pozwala na znacznie częstsze odwiedzanie naszej strony. Clickbait to nic innego jak chwytliwy TITLE lub wpis, który zaciekawi swoją treścią czytelników. Posiada oczywiście odnośnik do kolejnej strony. Wiele portali społecznościowych, ale również portali informacyjnych stosuje go w celu przyciągnięcia nowych potencjalnych klientów lub czytelników. Clickbait nie zawsze może zadziałać. Liczy się przede wszystkim pomysł na zwrócenie uwagi. Może być to próba zszokowania lub zaciekawienia wiedzą, której czytelnik szuka. Clickbaitem będzie np. „poznaj 10 sposobów na…”. W ten sposób zyskamy dodatkowe wejście na naszą stronę internetową. Ta technika da nam krótkotrwałe efekty, jednak w dłuższej perspektywie nie jest to idealny sposób na marketing w internecie. Dzieje się tak, ponieważ reklama w internecie powinna nie tyle generować sam ruch na stronie, co przyciągnąć klienta na tyle, by chciał do nas wracać.

Kiedy clickbait jest pozytywny?

Clickbait może być bardzo pozytywny w momencie, kiedy pod naszym linkiem klient znajdzie naprawdę wartościową treść, czyli to, czym zachęca go sam tytuł, wyjaśnia przedstawiciel agencji carted. By reklama nie była nachalna, warto zadbać o to, by artykuł znajdujący się pod linkiem nie był jedynie zakamuflowaną próbą przyciągnięcia kolejnego widza na stronę. Takie „puste” wejścia na stronę niewiele nam dają z perspektywy czasu, ponieważ tylko konkretne ruchy odbiorców generują zysk. Ważne, by pod naszym linkiem znalazła się merytoryczna i przede wszystkim prawdziwa treść. Dobrze właśnie w niej umieścić zachętę do odwiedzenia naszych innych kategorii, czy sklepu online. Możemy również na końcu artykułu przedstawić siebie jako firmę, która rozwiąże problemy klienta. Jest to bardzo prosty sposób na przedstawienie własnej oferty w sposób nieagresywny i merytoryczny. Clickbaity zazwyczaj zawierają treść, której tak naprawdę nie szukamy. Tytuły są mylące, co może poirytować naszych czytelników. Warto zadbać o wysoką jakość przekazywanych informacji i unikać wprowadzania w błąd naszych odbiorców, by nie zniechęcić ich do odwiedzania naszej strony.

Pozycjonowanie stron – zacznij wraz z założeniem swojej strony WWW!

0
Pozycjonowanie stron – zacznij wraz z założeniem swojej strony WWW

Chcesz, aby Twoja nowa strona internetowa była jeszcze lepiej widoczna? Zależy Ci na tym, aby wchodziło na nią więcej internautów? W takim razie pomyśl o jej pozycjonowaniu!

Pozycjonowanie to dzisiaj zdecydowanie najbardziej popularna metoda reklamy internetowej. Wykorzystuje ona mechanizmy działania wyszukiwarek internetowych, w tym najczęściej Google. Pozycjonowanie zwiększa widoczność strony WWW w wyszukiwarce. W rezultacie powoduje, że na stronę wchodzi więcej osób, które są zainteresowane jej ofertą.

Warto zatem postawić na skuteczne działania SEO, które włączają optymalizację oraz pozycjonowanie stron Warszawa jest jednym z miast, gdzie można je zlecić. Najlepiej zrobić to wraz z założeniem nowej strony WWW!

Nowa strona WWW – ważna optymalizacja

Nie każda strona internetowa nadaje się to pozycjonowania. Można to jednak zmienić. W tym celu wykonuje się jej audyt, a następnie przeprowadza się optymalizację.

Optymalizacja ma na celu wprowadzenie takich zmian na stronie, aby była ona dopasowana do wytycznych Google. Właściwa struktura strony, prawidłowe linkowanie wewnętrzne, odpowiednie treści nasycone słowami kluczowymi, szybkie ładowanie – to wszystko wpływa na efekty pozycjonowania.

Dokładnej optymalizacji wymagają także nowe strony, które nie są przygotowane do tej właśnie promocji. Można również wybrać od razu taką agencję, która wykona odpowiednio zoptymalizowaną stronę. Wtedy będzie ona przygotowana do dalszego pozycjonowania.

Im szybciej zaczniesz, tym szybciej zobaczysz zyski

Pozycjonowanie stron internetowych zabiera dużo czasu. W związku z tym warto pamiętać, ż im prędzej rozpocznie się właściwe działania, tym prędzej będzie można także zacząć osiągać zyski z prowadzenia danej strony WWW.

Na pierwsze wyniki trzeba zaczekać najczęściej parę miesięcy. To specyfika pozycjonowania, dlatego też nie należy od razu oczekiwać spektakularnych zmian. Należy również pamiętać o tym, że działania w tym zakresie powinno się prowadzić systematycznie. Tylko wtedy będą mogły one zapewnić najlepsze wyniki – strona uzyska pożądaną pozycję, a także będzie mogła ją utrzymać.

Gdy zatem celem jest optymalizacja oraz pozycjonowanie stron Warszawa to wiele propozycji dla firm, które chcą zacząć docierać do klientów jeszcze łatwiej. Takie działania reklamowe sprawią, że na stronę zacznie wchodzić więcej osób, będzie ona lepiej rozpoznawalna, a także będzie mogła zacząć przynosić oczekiwane zyski jeszcze szybciej. O SEO warto pomyśleć już przy zakładaniu nowej strony internetowej – to dobra inwestycja!

Szybkie sposoby na wystawianie faktur

0
Szybkie sposoby na wystawianie faktur

Jeśli nie wiecie co robić dalej, bo biznes utknął w martwym punkcie, być może popełniacie błąd karygodny zaniedbania i bycia na czasie. Jeżeli nie dotarło to do was to błąd niewybaczalny. Bo nikt za was tego nie zrobi. Nie popchnie we właściwą stronę. Dlaczego? Dlatego, że jest, albo waszą konkurencją i chętnie zobaczy wasz upadek, lub też jest widem postronnym obserwującym grę bez emocji i niewiedzącym czego tak naprawdę potrzebujecie. A wy potrzebujecie eksperta.

Spółki w prawie polskim

0
Spółki w prawie polskim

Prawo polskie jasno określa, jakie rodzaje spółek mogą funkcjonować w kraju oraz w jaki sposób mogą to robić. Różne formy prowadzenia działalności odpowiadają różnym potrzebom przedsiębiorców i mają zarówno plusy, jak i minusy. Wybór odpowiedniego rodzaju spółki to sprawa indywidualna, którą w ciszy i spokoju powinien przeanalizować każdy na własną rękę. Dodatkowo wpływ na decyzję, prócz czysto subiektywnych aspektów, często mają również planowane zyski i wielkość przedsiębiorstwa.

ZOBACZ TEŻ