W ostatnim czasie można zauważyć, że coraz więcej firm w swoich działaniach marketingowych wykorzystuje e-mail marketing. Głównym powodem, dla którego firmy w ostatnim czasie coraz chętniej sięgają po mailing są stosunkowe niskie koszty i stale rosnąca efektywność tej formy promocji. W czasach kiedy królują media społecznościowe e-mail marketingu się nie docenia, ale należy pamiętać, że marketing internetowy to nie tylko facebook, twitter czy instagram ale właśnie także między innymi mailing. Dobrze przeprowadzona kampania e-mail to nie tylko bardzo niskie koszty dotarcia do klientów, ale także łatwość w kontrolowaniu efektów i kierowanie konkretnej kampanii do konkretnej grupy odbiorców.

Jak zbudować listę mailingową?

Bądź w kontakcie z klientami

Pierwszym i najłatwiejszym zabiegiem jaki musimy wykonać aby pozyskać adres e-mail jest umieszczenie formularza kontaktowego na stronie internetowej firmy. Dzięki czemu odwiedzająca osobą nie tylko będzie mogła w łatwy sposób nawiązać kontakt z firmą, ale także pozostawi w bazie adres kontaktowy e-mail. Czasami dzięki dobrze zbudowanemu formularzowi pozyskamy znacznie więcej informacji do naszej bazy mailingowej. Będzie to imię i nazwisko, numer telefonu czy też zainteresowania konkretnym produktem. Przed umieszczeniem formularza kontaktowego należy dokładnie zwrócić uwagę na jego umiejscowienie, ponieważ to umiejscowienie będzie kluczowe dla skuteczności takiego formularza kontaktowego. Zwykle jest on umieszczany na podstronie gdzie znajdują się dane kontaktowe, jednak skutecznym sposobem na uzyskanie kontaktu będzie także umiejscowienie go w poradniku lub kursu związanego z branżą firmy, czy też konkretnymi produktami.

Newsletter

Znakomitym sposobem na pozyskanie listy i zaangażowanie społeczności wokół naszej firmy jest prowadzenie newslettera. Newsletter to okresowo wysyłany biuletyn na skrzynkę e-mail. Biuletyn ten zawiera informacje branżowe, czy informacje o nowych produktach czy usługach. Dzięki prostemu formularzowi umieszczonemu na stronie każdy potencjalny klient będzie mógł zapisać się do biuletynu, a my dzięki temu pozyskamy adres e-mail. Newsletter przyniesie korzyści nie tylko nam, ale także odbiorcom newslettera którzy otrzymają dostęp do wielu ciekawych informacji.

Squeeze page

To charakterystyczne jednostronne strony internetowe, których jedynym celem jest pozyskanie adresu e-mail. Najczęściej zachęcają one do zapisania się do newslettera lub biuletynu w celu uzyskania ciekawych informacji, materiałów czy dostępu do kursu. Strony squeee page przeważnie zbudowane są z zachęcającej grafiki, przekonywującego tekstu i formularza rejestracji na listę mailingową. Posiadanie takiej strony internetowej są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania bazy mailingowej.

Przekonaj odbiorcę, że warto

Kiedy pomimo odwiedzenia strony internetowej odbiorca nie chce zapisać się do naszej bazy mailingowej warto spróbować ponownie go przekonać:

  • pop-up – czyli wyskakujące okienko które pokaże się odwiedzającemu kiedy przełączy stronę

  • exit splash – kiedy osoba odwiedzająca będzie chciała opuścić stronę pojawi się formularz zachęcający do zapisania

  • peel away – mało inwazyjna ale skuteczna metoda która polega na sprawieniu rażenia zagiętego rogu strony naszego serwisu. Po najechaniu na ten róg rozwinie się formularz.

Jak widać na powyższych przykładach zbudowanie listy mailingowej jest niezwykle trudne i wymaga od nas dużego zaangażowania. Jednak tak naprawdę skuteczny sposób pozyskania kolejnych wpisów zależy od nas i naszej kreatywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here