Zapewne już nieraz słyszałeś o pozycjonowaniu stron internetowych. Jeśli prowadzisz własny serwis www lub sklep online, powinieneś zainteresować się bliżej kwestiami SEO. Pozycjonując swoją stronę internetową, masz szansę dotrzeć do większej liczby użytkowników niż dotychczas.
Prowadząc biznes w internecie, na pewno wielokrotnie spotykałeś się z takimi terminami jak SEO, SERP czy frazy i słowa kluczowe. Zanim przybliżymy kwestię pozycjonowania stron internetowych, warto krótko wyjaśnić te hasła, ponieważ są ściśle związane z pozycjonowaniem. SEO to skrót od Search Engine Optimization. Odnosi się to do optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, a ściślej mówiąc do działań mających na celu umieszczenie strony www jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, czyli w SERP-ach. Te wyniki wyświetlane są, gdy użytkownik wpisze określone słowo lub słowa. Mówimy wtedy o frazach lub słowach kluczowych, które muszą pojawić się na naszej stronie www, aby wyszukiwarka mogła wyświetlić nasz serwis w wynikach wyszukiwania. W przypadku konkurencyjnej branży pozycjonowanie nie jest łatwe, dlatego wtedy warto korzystać z usług wyspecjalizowanej agencji (np. PromoTraffic), która kompleksowo zadba o działania SEO, pomoże zbudować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i pozyska wartościowy ruch na stronę.
Jakie są korzyści z SEO?
Póki co, nie wymyślono niczego bardziej skutecznego na marketing w internecie niż pozycjonowanie strony www. Oczywiście mowa tu o wielu różnych działaniach, które się pod tym kryją. Najważniejsze są jednak wymierne korzyści z SEO. Internauci najczęściej korzystają z wyszukiwarek internetowych (głównie Google) i zazwyczaj nie przeglądają więcej niż dwie strony wyników. Im wyżej w tych wynikach znajdzie się Twoja strona www, tym większa szansa, że ktoś ją odwiedzi.
Możesz być pewny, że Twoja konkurencja pozycjonuje swoje strony internetowe. Jeśli nie zrobisz tego również i to szybko, pozostaniesz w tyle. Pamiętaj, że pozycjonowanie to usługa tak naprawdę na kieszeń każdego właściciela serwisu www, ponieważ koszty są tutaj zmienne i zależą od różnych czynników.
Pozycjonuj mądrze stronę www
Należy jednak uważać, jak pozycjonuje się stronę internetową, ponieważ nieodpowiednie działania mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Dlatego obecnie efekty daje tylko mądre SEO. Trzeba budować prestiż strony, budować pozycję marki jako eksperta. Dlatego w pozycjonowaniu coraz częściej wykorzystuje się wartościowe treści, które naprawdę zainteresują odbiorcę i sprowadzą go do serwisu. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko odbiorców, ale także lepszej jakości linki przychodzące, a to pomoże poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany proces, który obejmuje różne działania. Należy je prowadzić z dużą rozwagą, aby osiągnąć zamierzony rezultat. Gdy nie masz do tego odpowiedniej wiedzy, często lepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Chcesz wiedzieć więcej o zasadach tworzenia strony internetowej? Koniecznie wejdź tutaj.