Dobre hasło reklamowe, czy też slogan to nie tylko zlepek słów. To jeden z najważniejszych fundamentów kampanii reklamowej. Dobre hasło czy slogan może sprawić, że każda oferta czy firma będzie dla odbiorcy godna zapamiętania, czy też zapisania i powtórzenia.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

 

Najlepsze slogany reklamowe czasami powstają latami, są doszlifowywane tak aby w pewnym momencie odzwierciedlać kwintesencję działalności firmy. Światowe hasła reklamowe to często prawdziwe arcydzieła tworzone przez całe zespoły copywriterów.

Te najlepsze, najwybitniejsze slogany i hasła reklamowe kosztowały miliony dolarów i niewiele firm stać na tak wielkie koszty.

Oczywiście część haseł reklamowych powstały w małych agencjach, czy też zostały wymyślone przez właścicieli firm. Jeżeli chcemy spróbować stworzyć naprawdę dobre hasło powinniśmy przede wszystkim zadbać i kilka filarów, które cechują dobre hasła reklamowe.

Postaw na prostotę

Dobre hasła reklamowe składają się przeważnie maksymalnie z sześciu – siedmiu wyrazów. Są też dobre i ponadczasowe hasła które składają się z dwóch – trzech wyrazów i często są na tyle międzykulturowe, że możemy je spotkać niemal w każdym kraju. Warto też postawić na prosty nieskomplikowany język zrozumiały dla każdej osoby bez względu na jego wiedzę.

Postaw na oryginalność

Twoje hasło reklamowe musi zaskakiwać, jeżeli nie jest dla nikogo zaskoczeniem, raczej nie możesz liczyć na to że zostanie zapamiętane. Dobre hasło powinno być nieszablonowe i oryginalne dzięki temu znacznie łatwiej zostanie zapamiętane przez potencjalnych odbiorców. Kiedy usłyszymy chociaż raz hasło powinno zapadać nam w pamięć i trafiać idealnie w potrzeby czy też oczekiwania potencjalnych klientów.

Zadbaj o spójność

Każdy slogan czy hasło reklamowe powinno być spójnie nie tylko z marką, firmą, produktem ale także i z grupą docelową. Każdy z tych elementów musi być ze sobą powiązany, a łączeniem ich jest właśnie hasło reklamowe. Nie możemy tworzyć zbyt luźnego hasła w przypadku kiedy oferujemy poważniejsze produkty lub usługi np. finansowe. A patrząc odwrotnie nasz slogan nie może być zbyt „sztywny” jeżeli nasze produkty kierowane są do młodzieży.

Podkreśl cechy

Jeżeli Twój produkt posiada cechy, których nie posiadają produkty konkurencji – warto wskazać takie cechy. Natomiast jeżeli takich cech nie ma – powinniśmy wskazać najlepsze korzyści z posiadania naszego produktu.

Postaw na wiarygodność

Jeżeli już wymyślisz wyśmienity i chwytliwy slogan – niekoniecznie odniesie on sukces. Twoje hasło reklamowe musi być wiarygodne. Nie możemy pisać bajek bez pokrycia ponieważ takie hasło bardzo szybko nabierze negatywnego wydźwięku. I zamiast przyciągać naszych klientów uzyskamy odwrotny efekt.

Jak widać na podstawie powyższych przykładów stworzenie hasła reklamowego może zająć wiele czasu, jednak kiedy będziemy cierpliwi, otwarci na świat, potrzeby i pragnienia klientów możemy stworzyć naprawdę znakomite hasło bez ponoszenia ogromnych kosztów finansowych i wynajmowania agencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here