Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z obecne najczęściej wykorzystywanych formą w budowaniu relacji między firmą a potencjalnymi klientami. Blog daje nam wiele nowych możliwości i form reklamy – takich jakich nie dają standardowe formy jak banery, kampanie cpc czy artykuły sponsorowane w różnych serwisach branżowych. Taka forma marketingu jest znakomitym rozwiązaniem i co istotne stosunkowo nisko kosztowym służącym do promocji firmy, budowania relacji czy reklamowania nowych produktów i usług.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy warto założyć blog w firmie?

 

Blog łączy potencjalnych i obecnych klientów

Wielu klientów przy podjęciu decyzji o zakupie opiera się na wszelkie informacje w internecie na temat danej marki, produktu, ewentualnych zalet i wad użytkowania. Blog firmowy jest idealnym miejscem aby w odpowiedni sposób przedstawić wartości i zalety jakie płyną z konkretnych produktów. Dobrze prowadzony blog będzie znakomitym źródłem dla potencjalnych klientów o firmie, pozwoli również rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i przekonać go do skorzystania z oferty.

Blog jest elementem zwiększenia potencjału SEO

Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe, zwłaszcza te prawidłowo przygotowane pod pozycjonowanie. Dzięki takim wpisom można bardzo łatwo i szybko zbudować tzw. długi ogon fraz kluczowych. Czyli zapytań z wyszukiwarki potencjalnych klientów zadając szczegółowe pytania np. zalety produktu xxy, czy „skuteczne tabletki na ból głowy”. W każdej branży istnieje spis fraz długiego ogona, którego nie należy lekceważyć ponieważ obecnie właśnie w taki sposób użytkownicy korzystają z wyszukiwarki. Już nie wpisują fraz fotograf warszawa, ale np. popularny fotograf ślubny w warszawie, dlatego też odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu fraz, a tym samym nasz blog w wielu zapytania będzie na czołowych pozycjach.

Blog może przekierowywać do strony firmowej

Pisanie i publikowanie ciekawych treści, które pomagają w zdobyciu potrzebnych informacji użytkownikom pozwala także na umieszczanie w odpowiednich miejscach linków prowadzących do produktów i usług firmy. Potencjalni klienci znacznie chętniej przejdą do takiej strony, niż za pomocą baneru umieszczonego w drażniącym użytkownika miejscu.

Blog kreuję firmę na pozycję eksperta w branży

Wykreowanie naszej firmy w oczach potencjalnych klientów jest niezwykle ważne, szczególnie kiedy sprzedajemy usługi a realizacja tych usług wymaga fachowej wiedzy. Publikując wartościowe artykuły i felietony, poradniki czy też ciekawe filmy pomagające użytkownikom w oczach tych użytkowników właśnie stajemy się ekspertami w branży. Jest to ważne, ponieważ klienci ufają produktom i usługom które polecają eksperci. Liczą się z ich zdaniem

Blog pozwala spojrzeć na produkt z drugiej strony

Prowadzenie bloga firmowego pozwala firmie postawić się po drugiej stronie i postawi nasz w roli klienta. Zadaniem bloga jest pomoc klientom w rozwiązaniu problemów, czy też uzyskanie odpowiedniej wiedzy, która zniweluje ewentualne problemy. Dlatego też takie podejście wymaga od nas postawienia się w sytuacji, w której znajduje się klient. Dzięki temu możemy poznać problemy z jakimi spotykają się klienci i w przyszłości wyeliminować je z produktów czy usług.

Jak widać na powyższych przykładach tworzenie bloga firmowego ma bardzo dużo zalet, wymaga od nas systematyczności i zaangażowania pewnych środków. Jednak bardzo szybko dostrzeżemy, że nasz biznes nie może funkcjonować bez bloga firmowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here