sklep internetowy

Wiele stacjonarnych biznesów przenosi się dziś do sieci, a jak działają takie sklepy internetowe i z czego muszą się składać? Przedstawiamy najważniejsze informacje dla przedsiębiorców, którzy myślą o własnym e-sklepie.

Czym jest sklep internetowy?

Według najprostszej definicji, sklep internetowy to serwis, który daje możliwość kupowania i sprzedawania produktów za pośrednictwem internetu. Jest to jedna z form handlu elektronicznego, który może być realizowany na wiele sposobów. Sklep internetowy nie zawsze musi być odrębnym serwisem, sprzedaż w sieci umożliwiają coraz częściej również strony z ogłoszeniami. Sklep internetowy – co to jest oraz możliwości uruchomienia – opisuje Sprzedajemy.pl, jeden z popularniejszych serwisów ogłoszeniowych, dzięki któremu możesz zyskać nowych klientów.

A z czego składają się sklepy internetowe, o jakich elementach nie można zapomnieć?

Sklep internetowy – z czego się składa?

Sklep internetowy na serwisie ogłoszeniowym to miejsce, w którym znajdzie się cały oferowany przez ciebie asortyment, z jego dokładnym opisem i zdjęciami. W takim sklepie znajdzie się również baner graficzny twojego profilu, czyli miejsce na reklamę, informacje o promocjach itp. Warto również zdecydować się na sklep, w którym przy każdym ogłoszeniu będzie widoczne logo twojej firmy, to łatwy sposób na zwiększenie świadomości marki.

A jak wygląda tradycyjny sklep internetowy? Co powinna zawierać twoja strona, aby klienci dokonywali na niej zakupów? Przede wszystkim musi posiadać certyfikat SSL, który zwiększa zaufanie. W przeciwnym razie przed wejściem do twojego sklepu, może wyświetlać się informacja o niebezpiecznym połączeniu.

Jeśli chodzi o samą zawartość strony, powinna być ona podzielona na kategorie i podkategorie, dzięki czemu klientom łatwiej będzie odnaleźć interesujące ich produkty. Warto też zadbać o odpowiednie opisy towarów, które sprzedajesz. Powinny one dokładnie określać produkt, wskazywać jego zastosowanie i eksponować zalety. Nie bez znaczenia pozostają również zdjęcia, które oddają to, jak dany produkt wygląda w rzeczywistości. Tworząc swój sklep internetowy, warto też zadbać o możliwość recenzowania produktów, co zwiększy ich atrakcyjność w oczach potencjalnych klientów, a także dopasować stronę do urządzeń mobilnych. Klienci coraz częściej dokonują zakupów właśnie za pomocą smartfonu.

Co jest ważne przy tworzeniu sklepu internetowego?

Co jeszcze jest istotne w sklepie internetowym, jakich elementów na pewno nie można pominąć i na co zwrócić szczególną uwagę? Oczywiście w twoim e-sklepie musi znaleźć się także koszyk, do którego będą dodawane zakupy. Warto jednak zadbać o łatwy sposób dokonania zakupu – częstym powodem „porzucania koszyka” jest zbyt wiele etapów, przez które klient musi przejść na ścieżce zakupowej. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nie zajmowało to zbyt dużo czasu.

Ponadto warto zwrócić uwagę na szybkość działania serwisu, czcionkę i grafikę, umiejscowienie elementów aktywnych i ogólną intuicyjność obsługi. Stworzenie przyjaznego i łatwego w obsłudze sklepu internetowego nie jest proste, dlatego jeśli nie masz doświadczenia w tym temacie, pomyśl o współpracy z dobrą agencją lub zdecyduj się na sklep w serwisie ogłoszeniowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here