Jak uniknąć najczęstszych błędów prowadząc sklep

Prowadzenie własnego sklepu pożera mnóstwo czasu, przez co wielu sprzedawców nie myśli o długofalowej strategii, ryzykując dużymi stratami kapitału. Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli chcesz dowiedzieć się jak nie popełniać najczęstszych błędów w e-commerce i sprzedaży stacjonarnej.

Błąd 1: Nie masz planu na to jak zdywersyfikować sprzedaż

W tę pułapkę wpadają zarówno sprzedawcy stacjonarni, jak i e-commerce. Obie formy sprzedaży umożliwiają dotarcie do klienta różnymi drogami. W przypadku sklepów stacjonarnych pierwszym krokiem może być otwarcie sklepu online, bądź wystawianie towarów na market place, allegro, czy porównywarkach cenowych. Można też zaoferować swoje produkty poprzez kurierów, którzy dostarczają je bezpośrednio do domu. Szczególnie jeśli jest to branża farmaceutyczna lub spożywcza. Sklepy e-commerce również powinny zadbać o zróżnicowanie sposobu dotarcia do klientów. Można zainwestować w marketing Google Ads, social media lub influencer marketing. Sprzedawać na rynku zagranicznym albo przez portale aukcyjne. Pozyskiwanie klientów różnymi kanałami, jest jedyną gwarancją, że nie utracimy całego dochodu, gdy pojawi się nieprzewidziana konkurencja.

Błąd 2: Wygląd Twojego sklepu wszystkim się już opatrzył

Z jednej strony klienci cenią sobie przewidywalność. To wygodne, gdy zawsze mogą znaleźć produkty, których szukają tam, gdzie się tego spodziewają. Niemniej, nie daj się zmylić, zmiany w Twoim sklepie są potrzebne, inaczej oko klienta nie zatrzyma się na nowym produkcie. W rzeczywistości internetowej większość sklepów nie docenia siły opisów. Nie tylko poprawiają one SEO naszej strony, ale również stanowią okazję do zaciekawienia użytkownika. Zmieniaj je regularnie i dodawaj nowe elementy. Odnoś się nie tylko do cech produktu, ale również do potrzeb, które ten produkt zaspokaja. Opisy można stosować też w sklepach stacjonarnych, wtedy gdy produkt nie jest oczywisty. Zamówiłeś “Specjał Dworski” z hurtowni spożywczej? Wytłumacz, co to jest i do jakich potraw pasuje. Sprzedajesz dwa bardzo podobne modele rowerów? Opisz krótko, jakie są kluczowe różnice między nimi.

Błąd 3: Zapominasz, że nowy klient mógłby być stałym klientem

To, czy nowi klienci z nami zostaną, zależy nie tylko od branży, ale i od doświadczenia zakupowego, które jesteśmy w stanie zaoferować. Szybkie, bezproblemowe dostarczenie usługi jest podstawą, ale nie wystarczy, aby zapaść w pamięć. Sprzedawcy muszą szukać sposobów pozwalających się wyróżnić. Dobrym pomysłem jest indywidualny, mniej formalny, a bardziej przyjacielski kontakt. Rozważ dołączenie porcji wiedzy, lub humoru, w e-mailu, który wysyłasz do klienta. W świecie e-commerce zaproponuj nową, niedostępną dla innych ofertę i wyślij ją do nowych klientów.

Warto również podkreślić, że pomimo natłoku bieżących spraw, trzeba myśleć o długofalowej strategii i eksperymentować. Jest to jedna z najbardziej konkurencyjnych branży, a dzięki nowym technologiom, cały czas pojawiają się nowi gracze na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here