Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

0

 

Zastanawiając się jak udanie zakończyć sprzedaż w sklepie internetowym, musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Musimy je dokładnie przeanalizować i ewentualnie poprawić lub wdrożyć kilka nowych rozwiązań. Mowa tutaj oczywiście nie tylko o kwestiach związanych z marketingiem, ale również o aspektach technicznych naszego sklepu.

 

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

Wielu osobom udane zakończenie sprzedaży w sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się jedynie z nasileniem działań marketingowych lub wdrożeniem nowych rozwiązań w tym zakresie. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że aspekty techniczne naszego sklepu w równie dużym stopniu oddziałują na sprzedaż za jego pośrednictwem, jak sam marketing. By zapewnić sukces naszemu przedsięwzięciu, musimy zadbać o wszystkie te kwestie łącznie. Żeby jednak ruszyć z szersza akcją marketingową, musimy przygotować na to nasz sklep.
Aspekty techniczne naszego sklepu

Chcąc podnieść sprzedaż, należy sprawdzić czy skrypt sklepu nie jest „zbyt ciężki” dla naszego hostingu, odpowiednio skonfigurować nasz sklep pod kątem technicznym oraz zadbać o jego wygląd.

Szybkość działania sklepu – ten czynnik może wydatnie wpłynąć na ilość zamówień

Bardzo ważny jest hosting, czyli strona techniczna serwera, jego bezawaryjność i szybkość. Dobry hosting oparty o szybkie serwery gwarantuje nam szybsze ładowanie się sklepu, co ma ogromny wpływ na jego finalny sukces. Nawet największa akcja marketingowa nie zda się na wiele, jeżeli potencjalni klienci odwiedzający nasz sklep będą zmuszeni czekać po kilka sekund na otwarcie się strony. Gwarantuję Ci, że tylko niewielki odsetek z nich wykaże się cierpliwością i poczeka. Większość niestety opuści nasz sklep. Powiesz, że to nie ma znaczenia w dobie technologii LTE i szybkiego internetu? Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ nawet najszybsze łącze nie poradzi sobie w sytuacji, kiedy przeciążony serwer naszego sklepu po prostu „siądzie”. Dodatkowe obciążenie serwera powodują też wtyczki i skrypty do sklepu podnoszące jego funkcjonalność.

Szybkość działania sklepu podnosi konwersję, a co za tym idzie i sprzedaż

Konwersja jest procentowym stosunkiem ilości odwiedzin do ilości dokonanych zakupów. Aby konwersja była wysoka i jak największy odsetek odwiedzających zdecydował się na zakupy w naszym sklepie, potrzebna jest duża szybkość ładowania sklepu. Każde opóźnienie wczytania strony sprawia, że Klienci ją opuszczają, nie dokonując żadnego zakupu. Ważna jest każda sekunda i każda przekłada się na wynik finansowy. Mało kto czeka, aż strona się otworzy. Większość osób anuluje wczytywanie strony sklepu i wraca do wyników wyszukiwania, by wybrać inną pozycję. Według badań niewielki odsetek klientów czeka dłużej niż 3 sekundy na otwarcie się strony. Każda niepotrzebna sekunda ładowania sklepu powoduje straty. Amerykański Amazon przeprowadził badania, według których już 0, 1 sekundy skrócenia czasu wczytywania sklepu dało 1% wzrostu przychodów.

Szybkość ładowania sklepu to także wyższe pozycje w Google

Również dla Google szybkość ładowania sklepu internetowego jest bardzo ważna. Od jakiegoś czasu algorytm Google lepiej ocenia szybkie sklepy i klasyfikuje je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego, jeżeli zadbamy o wydajny hosting i zapewnimy lepszą optymalizację naszego sklepu, wówczas będziemy mogli zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Jak powszechnie wiadomo, wyższa pozycja w wyszukiwarce zwiększa szanse na znalezienie nas przez potencjalnych Klientów.

Optymalizacja sklepu i treści

Pozyskanie klienta, a przede wszystkim niestracenie go to także dbałość o jego wygodę. Klient musi się czuć w naszym sklepie intuicyjnie, poruszać się wygodnie, a przede wszystkim nie tracić czasu na poszukiwanie interesującego go produktu. Najważniejsza tutaj jest intuicyjna i sprawnie działająca wyszukiwarka wyświetlająca odpowiedź na zapytanie klienta w formie listy pasujących zapytaniu przedmiotów. Dalej musimy ułatwić klientowi wyszukiwanie, umożliwiając dokonanie go na podstawie cech i atrybutów produktów. Cechy i atrybuty produktów powinny być maksymalnie szczegółowo rozpisane dla każdej kategorii produktów w naszym sklepie. Im szybciej i łatwiej klient znajdzie u nas, to czego szukał, tym chętniej do nas wróci.

Kolej na marketing

Akcja marketingowa dla sklepu, który „stoi” na słabym hostingu, wolno się otwiera, nie jest zoptymalizowany ani pod kątem Google, ani wygody użytkownika, jest pozbawiona większego sensu. Jedynie co może nam dać to większy ruch na stronie, ale ruch ten spowoduje jedynie obciążenie serwera, a nie zwiększenie sprzedaży i przychodów.
Dopiero kiedy nasz sklep jest w pełni zoptymalizowany oraz przeniesiony na wydajne i szybkie serwery możemy zacząć porządną akcję marketingową. Do jej przeprowadzenia możemy wykorzystać wszystkie dostępne kanały. Serwisy społecznościowe typu Facebook, Google+, czy Twitter mogą nam dać spory napływ klientów. Szczególnie wartościowy jest w tym zakresie Facebook, na którym możemy stworzyć stronę naszego sklepu, promować posty/produkty, prowadzić konkursy i inne działania zwiększające zasięg naszego sklepu. Możemy też rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem sklepu w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoli nam pozyskać kolejną pulę klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest też marketing szeptany, czyli wpisy „klientów” na forach internetowych, czy blogach polecające produkty, czy nawet całe kategorie z naszego sklepu. Sposobów marketingu jest na tyle dużo, że zajęłyby one cały odrębny artykuł, a nawet cykl artykułów. Dlatego wzmiankujemy tutaj tylko o nich.

Wszystkie wyżej opisane czynniki mają tak samo duże znaczenie dla udanego zakończenia sprzedaży w sklepie internetowym i dla jego rozwoju.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

0

Dobre hasło reklamowe, czy też slogan to nie tylko zlepek słów. To jeden z najważniejszych fundamentów kampanii reklamowej. Dobre hasło czy slogan może sprawić, że każda oferta czy firma będzie dla odbiorcy godna zapamiętania, czy też zapisania i powtórzenia.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

 

Najlepsze slogany reklamowe czasami powstają latami, są doszlifowywane tak aby w pewnym momencie odzwierciedlać kwintesencję działalności firmy. Światowe hasła reklamowe to często prawdziwe arcydzieła tworzone przez całe zespoły copywriterów.

Te najlepsze, najwybitniejsze slogany i hasła reklamowe kosztowały miliony dolarów i niewiele firm stać na tak wielkie koszty.

Oczywiście część haseł reklamowych powstały w małych agencjach, czy też zostały wymyślone przez właścicieli firm. Jeżeli chcemy spróbować stworzyć naprawdę dobre hasło powinniśmy przede wszystkim zadbać i kilka filarów, które cechują dobre hasła reklamowe.

Postaw na prostotę

Dobre hasła reklamowe składają się przeważnie maksymalnie z sześciu – siedmiu wyrazów. Są też dobre i ponadczasowe hasła które składają się z dwóch – trzech wyrazów i często są na tyle międzykulturowe, że możemy je spotkać niemal w każdym kraju. Warto też postawić na prosty nieskomplikowany język zrozumiały dla każdej osoby bez względu na jego wiedzę.

Postaw na oryginalność

Twoje hasło reklamowe musi zaskakiwać, jeżeli nie jest dla nikogo zaskoczeniem, raczej nie możesz liczyć na to że zostanie zapamiętane. Dobre hasło powinno być nieszablonowe i oryginalne dzięki temu znacznie łatwiej zostanie zapamiętane przez potencjalnych odbiorców. Kiedy usłyszymy chociaż raz hasło powinno zapadać nam w pamięć i trafiać idealnie w potrzeby czy też oczekiwania potencjalnych klientów.

Zadbaj o spójność

Każdy slogan czy hasło reklamowe powinno być spójnie nie tylko z marką, firmą, produktem ale także i z grupą docelową. Każdy z tych elementów musi być ze sobą powiązany, a łączeniem ich jest właśnie hasło reklamowe. Nie możemy tworzyć zbyt luźnego hasła w przypadku kiedy oferujemy poważniejsze produkty lub usługi np. finansowe. A patrząc odwrotnie nasz slogan nie może być zbyt „sztywny” jeżeli nasze produkty kierowane są do młodzieży.

Podkreśl cechy

Jeżeli Twój produkt posiada cechy, których nie posiadają produkty konkurencji – warto wskazać takie cechy. Natomiast jeżeli takich cech nie ma – powinniśmy wskazać najlepsze korzyści z posiadania naszego produktu.

Postaw na wiarygodność

Jeżeli już wymyślisz wyśmienity i chwytliwy slogan – niekoniecznie odniesie on sukces. Twoje hasło reklamowe musi być wiarygodne. Nie możemy pisać bajek bez pokrycia ponieważ takie hasło bardzo szybko nabierze negatywnego wydźwięku. I zamiast przyciągać naszych klientów uzyskamy odwrotny efekt.

Jak widać na podstawie powyższych przykładów stworzenie hasła reklamowego może zająć wiele czasu, jednak kiedy będziemy cierpliwi, otwarci na świat, potrzeby i pragnienia klientów możemy stworzyć naprawdę znakomite hasło bez ponoszenia ogromnych kosztów finansowych i wynajmowania agencji.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

0

 

W obecnych czasach reklamy bombardują nas z każdej strony, wielu osobom jest niezmiernie ciężko odnaleźć wartościowe przekazy, które tak naprawdę celują w nasze potrzeby. Reklamy telewizyjne, plakaty, reklama internetowa i właśnie w dużych ilościach ulotki reklamowe. Aby ulotka zapadła nam w pamięć musi nas przyciągać, być zwięzła, atrakcyjna i trafiać w nasze potrzeby i pragnienia. Niestety łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Zaprojektowanie skutecznej ulotki wydaje się niezwykle skomplikowane, ale jeżeli rozbijesz proces projektowania na mniejsze etapy – projektowanie stanie się znacznie prostsze.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

Jaki cel ma spełniać ulotka

Zadanie sobie pytania jaki cel ma spełniać ulotka, do kogo trafiać i co zawierać jest bardzo ważne, ponieważ odpowiedź na to pytanie będzie mia,ło kluczowe znaczenie przy tworzeniu treści i wyglądu ulotki.

Określ grupę docelową

Podczas projektowania ulotki powinniśmy precyzyjnie określić do kogo ulotka ma trafiać i na kogo oddziaływać. Tworzenie uniwersalnej ulotki sprawi, że trafi ona do wszystkich i do nikogo. Przekaz nie będzie na tyle wyraźny dla żadnej grupy, że nie zostanie on w ogóle zapamiętany. Musimy określić płeć, wiek, status materialny oraz potrzeby jakie reklamowany produkt lub usługa ma zaspakajać. Określenie naszego odbiorcy docelowego sprawi, że nasza ulotka zostanie znacznie chętniej zapamiętana.

Jedno czy kilka zdjęć?

Zdjęcia, rysunki i ilustracje często są pierwszym cennym wabikiem do zapoznania się z treścią. Zastanów się co dla Twojej grupy docelowej będzie lepsze – kilka mniejszych zdjęć, czy jedno większe rzucające się znacznie intensywniej w oczy.

Dobierz odpowiedni format

Ulotki występują w kilku uniwersalnych formatach, czyli rozmiarach ogólnie przyjętych. Wykorzystuje się przy tym także różnego rodzaju papiery i jego grubości (gramaturę). Nie zawsze duża ulotka sprawdzi się lepiej niż mniejsza, którą łatwiej schować w kieszeni. Bez wątpienia wielkość ulotki i rodzaj papieru mają duże znaczenie w ostatecznej cenie każdej ulotki. Dlatego też warto zastanowić się nad najbardziej korzystnym i optymalnym rozwiązaniem dl nas.

Papier jest bardzo istotny

Jak wcześniej wspomniałem ulotki występują w różnych formatach i rodzajach papieru. Warto zastanowić się nad rodzajem papieru, ponieważ nawet najlepszy projekt graficzny i znakomita treść mogą zostać popsute poprzez nieodpowiednio dobrany papier.

Uważaj na błędy w pisowni

Zanim oddamy projekt do druku powinniśmy kilkakrotnie przejrzeć go i najlepiej zrobić to w kilka osób. Literówki i drobne błędy idzie łatwo przeoczyć, a wyrzucenie kilku tysięcy ulotek przez błąd w tekście nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem. Często z pozoru niewidoczny błąd dla nas może być szybko zauważany przez inne osoby, a tym samym wizerunek naszego przekazu może znacznie ucierpieć na takim błędzie.

Jak można zauważyć na powyższych przykładach tworzenie ulotki nie jest łatwym procesem, ale kiedy będziemy przestrzegali podstawowe zasady uda nam się zaprojektować nie tylko dobrze wyglądającą ulotkę, ale co najważniejsze dla nas – skuteczną.

Branding, czyli sposoby kreowania marki

0

Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, każda firma, organizacja i korporacja pragnie wyróżnić się na tle konkurencji, stając się tym samym unikatową i docierając do możliwie największej ilości interesantów oraz konsumentów. W obecnym świecie oferującym niemalże nielimitowany dostęp do informacji oraz kanałów promocji nie jest to jednakże takie łatwe.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek. Jak to zrobić?

0

 

Dzisiaj, w czasach kiedy jednym z kluczowych warunków stabilnego rozwoju firmy jest wprowadzanie i modyfikowanie oferty niezbędna jest odpowiednia wiedza – jak to zrobić w odpowiedni sposób. Wprowadzenie nowego produktu na rynek wymaga zadbania o kilka ważnych szczegółów, które nie można pominąć, aby wprowadzony produkt na rynek odniósł znakomity sukces i zyskał rzeszę zadowolonych klientów.

 

Jak wprowadzić na rynek nowy produkt

 

Zdefiniuj wartość produktu dla odbiorcy

Przed wprowadzeniem produktu na rynek należy określić jakie wartości dla potencjalnego odbiorcy będzie niósł za sobą zakup naszego nowego produktu. Istotne jest, aby precyzyjnie określić korzyści które będą oddziaływały na wyobraźnię i pobudzały potrzebę posiadania przez odbiorców. Najważniejsze jest to, aby wszystkie wartości były prawdziwe, dobrze widoczne i pokazywały więcej korzyści niż ewentualnych wad.

Zdefiniuj potrzeby potencjalnych klientów

Bardzo ważnym krokiem do udanego wprowadzenia nowego produktu na rynek jest określenie potrzeb, oczekiwań i pragnień potencjalnych klientów. Krok ten jest niezwykle istotny, ponieważ w obecnych czasach klienci nie tylko kierują się kwestiami praktycznymi, ale także często podejmują decyzję na podstawie swoich pragnień i zaspokojenia konkretnych oczekiwań.

Określ rynek docelowy

Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu nowego produktu na rynek powinno być określenie naszego rynku docelowego. Z jednej strony grupa odbiorców nie powinna być zbyt wąska, ponieważ może ona nie wystarczyć aby zapewnić nam odpowiedni dochód niezbędny do zaspokojenia nie tylko potrzeb firmy, ale także i naszych. Z drugiej strony zbyt szeroko określona grupa odbiorców sprawi, że dotarcie do naszych klientów będzie znacznie trudniejsze, bardziej czasochłonne oraz kosztowniejsze. Często ma to też kluczową rolę, czy stać nas na wszystkie koszty związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek.

Zbadaj konkurencyjne produkty

Jeżeli nasz produkt nie jest innowacyjny i unikatowy, bardzo prawdopodobne jest to, że jakaś firma wprowadziła podobny produkt już na rynek i zaspakaja potrzeby klientów. Należy zbadać ile jest takich firm i jaki zakres oferty posiadają

Przeanalizuj konkurencję

Po zidentyfikowaniu konkurencji należy bardzo dokładnie przeanalizować każdą firmę z osobna, tak aby poznać wszystkie szczegóły ich produktów. Jakie potrzeby dane rozwiązania zaspokajają, czego nie posiadają w ofercie, co jest mocniejszą stroną konkurencji i co ją wyróżnia. Oraz co istotne jakie są słabsze strony konkurencji i ich produktów.

Stwórz strategię wprowadzenia nowego produktu na rynek

W oparciu o już zdobyte informacje powinniśmy przygotować kompleksową strategię wprowadzenia produktu na rynek. Strategia ta powinna zawierać nie tylko sam model reklamy, czy konkretne rozwiązania dla grupy odbiorców, ale także analizę wszystkich niezbędnych kosztów i problemów jakie możemy spotkać podczas wprowadzania produktu. Często początkowe założenia nie spełniają się, ponieważ rynek inaczej reaguje na dane rozwiązania. W związku z tym powinniśmy dostosować strategię do nowych warunków i niezwykle elastycznie podejść do każdej przeszkody.

Jak można zauważyć wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest łatwe jeżeli zależy nam na sukcesie i dużej sprzedaży. Jednak dokonując niezbędnych analiz jesteśmy w stanie uniknąć wielu problemów a tym samym szansa na odniesienie sukcesu jest znacznie bardziej prawdopodobna.

Czym jest grafika użytkowa?

0

Grafika użytkowa znajduje się gdzieś na pograniczu sztuki i reklamy, tworząc całkiem nową jakość, z którą możemy obcować na co dzień. Na czym polega grafika użytkowa, jakie ma cele i czym właściwie jest? Oto garść informacji o tej wyjątkowej dziedzinie i jakości, jaką możemy dzięki niej odkrywać.

Najważniejsze festiwale filmowe

0

Gałęzią sztuki, która w tempie błyskawicznym się rozwinęła jest bez wątpienia film.Ta dziedzina z prymitywnego i prostego poziomu, który prezentowała na początku wieku dwudziestego bardzo szybko przekształciła się w pełnoprawną sztukę. Efekty tej przemiany widać po liczbie festiwali, na których prezentuje się najważniejsze dzieła. W tym momencie mamy do czynienia z ich niesamowitą mnogością. Nie są to tylko niszowe wydarzenia, a o ich randze niech świadczy fakt, że filmy eventowe z takich festiwali są szeroko oglądane i komentowane. W poniższym zestawieniu pokażemy w jakich miastach odbywają się najważniejsze festiwale i je opiszemy.

Co jest ważne przy zakładaniu własnej firmy?

0

Posiadanie własnej działalności gospodarczej staje się coraz bardziej popularną formą zatrudnienia. Wiele osób traktuje samozatrudnienie jako alternatywę pracy na etacie. Niezależność, możliwość rozwoju oraz swoboda w podejmowaniu decyzji, to główne cechy, które decydują o założeniu własnego przedsiębiorstwa. Przed stworzeniem własnej firmy warto jednak zastanowić się czy biznes, którego chcemy się podjąć jej perspektywiczny oraz czy istnieje realne zapotrzebowanie na oferowane przez nas usługi. Z powodu niedostatecznego zbadania rynku wiele firm upada już w ciągu pierwszego roku istnienia. Zakładanie własnego biznesu wiąże się również z wieloma formalnościami. Niestety, dla wielu osób jest to bariera, która skutecznie zniechęca do założenia własnej działalności. Gdy dopracujemy koncepcję naszej firmy i upewnimy się, że znajdzie się dla niej miejsce na rynku, możemy przystąpić do działania.

Biuro dla IT

0

W ostatnich latach nowoczesne usługi mają coraz większe znaczenie w biznesie. Jednocześnie pojawiło się pytanie o to, jak powinno wyglądać biuro dla firm z branży IT. Przedstawiamy kilka rozwiązań i pomysłów.

Wybieramy program do fakturowania z opcją magazynu – poradnik dla przedsiębiorcy

0

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, które oferują klientom wygodne zakupy bez wychodzenia z domu. Prowadzisz własny biznes online i szukasz nowoczesnych narzędzi, które ułatwią wystawianie faktur i kontrolowanie stanów magazynowych? A może dopiero planujesz założenie działalności? Sprawdź, czym należy kierować się przy wyborze odpowiedniego systemu.

ZOBACZ TEŻ