Blisko połowa internautów robi zakupy w sieci, jest to ogromna liczba, patrząc że z roku na rok coraz więcej osób posiada dostęp do internetu i przekonuje się tańszych zakupów przez internet. Tylko jak przyciągnąć tych klientów na tyle skutecznie aby pozostali i dokonali zakupów? Nie jest to oczywiste i proste, ale wymaga od nas zaangażowania, tak jak w prawdziwym biznesie – nie ma reklamy samoistnej.

A więc jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

 

Zmniejsz swój asortyment

Klienci poszukujący konkretnych produktów często poszukują konkretnych rozwiązań. W momencie kiedy posiadają do wyboru zbyt wiele podobnych rozwiązań w podobnej jakości i cenie często nie decydują się od razu na zakupy, a zdezorientowani opuszczają sklep w poszukiwaniu opinii – to może sprawić, że ten klient nie wróci i skorzysta z oferty innego sklepu internetowego.

Jak dobierać asortyment do swojego sklepu? Analizą, sprawdź po które produkty konsumenci sięgają najczęściej i proponuje je. Pozostałe usuń z oferty, dzięki takiemu rozwiązaniu unikniesz sytuacji kiedy klient odchodzi bez podjęcia decyzji o zakupie. Ewentualnie jeżeli chcesz zachować część swojego asortymentu skonfiguruj go na zasadzie kontrastów. Zestaw produkty o różnych cenach i jakościach, a klient wybierze produkt na który go stać i jest o określonej jakości.

Wprowadź filmy wideo

Klienci nie tylko lubią opisy i dobrej jakości zdjęcia, ale coraz częściej lubią w ofercie zobaczyć także produkt na filmie, który opisuje jego wygląd oraz prezentuje możliwości na krótki filmie. Klienci też coraz częściej preferują film jako przedstawienie oferty zamiast czytania wielu linijek tekstu przekazującego to samo – obecnie internauta stał się znacznie bardziej wygodny. Tym nowoczesnym sposobem prezentowania produktów zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym.

Stosuj cross i up sell

Obie techniki sprzedaży często pomagają w zwiększaniu sprzedaży w sklepach on line i są często stosowane nie tylko w sklepach internetowych, ale bardzo często w stacjonarnych biznesach. Cross sell to metoda polegająca na proponowaniu innych produktów, które są w jakimś stopniu powiązane ze sobą. Dla przykładu kupując smartfona często poszukujemy do niego karty pamięci, czy etui chroniącego przed uszkodzeniami.

Natomiast up sell to oferowanie innego droższego rozwiązania, niż takie którym klient jest zainteresowany. Dla przykładu jeżeli interesujemy się telewizorem ze średniej półki cenowej, proponujemy troszkę większy droższy model lub model z wyżej półki.

Niech cię polubią

Wiarygodność, czy też zaufanie do naszego sklepu internetowego jest bardzo ważna, dlatego też wielu klientów przez zakupem w konkretnym sklepie przegląda opinie innych użytkowników najczęściej poszukując informacji na różnego rodzaju forach internetowych. Co ciekawe, wielu klientów przekonuje się do samego zakupu kiedy na naszej stronie internetowej znajdują się realne recenzje i opinie innych użytkowników, którzy skorzystali z oferty sklepu lub zakupili dany produkt.

Nie daj klientowi opuścić strony z pełnym koszykiem zakupów

Najczęstszymi przyczynami porzucenia już gotowego zamówienia jest niespodziewanie duży koszt dostawy lub sposób płatności, który jest dla nas niewygodny. Nie pozwól aby klient był zaskoczony czy to dużymi kosztami czy też metodami płatności. Staraj się zniwelować te niedogodności i poszukaj takich form dostawy które będą dla klienta najtańsze oraz zaopatrz się w odpowiednie systemy płatności, tak aby każdy klient miał możliwość wyboru płatności.

Przedstawione metody bez wątpienia pozwolą nam na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jedna powinniśmy pamiętać, że rynek się zmienia i musimy dostosowywać się do panujących obecnie trendów inaczej czy na to nasza oferta, czy funkcjonalność okażą się na tyle przestarzałe, że nas sklep będzie nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here