Wirtualna sprzedaż e-commerce rozwija się i ulega ciągłym przemianom. Kiedy podejmujemy decyzję o rozpoczęciu swojego e-biznesu i sprzedaży różnych produktów musimy być gotowi przede wszystkim na zmiany. Zmieniają się trendy oraz to w jaki sposób pozyskiwani są klienci naszego e-biznesu. Ciągle pojawiają się nowe kanały, a te które stały się niepopularne odchodzą w zapomnienie. Warto za takimi trendami podążać i stosować się do nowych zmian. Tak aby dostosować się do klienta, a nie klient dostosował się do naszego sposobu reklamy. Do tego należy dodać, że podczas wszystkich zmian od samego początku budujemy wizerunek, zaufanie klientów oraz renomę dzięki której klienci powracają do naszego sklepu i polecają go innym użytkownikom. Internet to medium, które współgra z życiem rzeczywistym, a tym samym jest elementem nierozłącznym naszej codzienności.
Jaki system sklepu internetowego wybrać?
Coraz częściej ze względu na brak czasu, dostępność oraz znacznie niższą cenę sięgamy do zakupów w sieci poprzez sklep internetowy. Dlatego też wiele firmy decyduje się na prowadzenie swojej firmy wyłącznie w internecie skupiając swoje siły i finanse przeznaczone na reklamę właśnie na sklepie internetowym. A do jego prowadzenia potrzebny jest system sklepu internetowego.
Określ cele
Sklep internetowy pozwala na prezentowanie produktów przez cała dobę 7 dni w tygodniu, bez względu na okres świąteczny. Dodatkowo nasza oferta prezentowana jest także w innych krajach co sprawia, że naszą działalność nie musimy ograniczać do regionu czy samej Polski, a docieramy swoją ofertą do każdej osoby, która poszukuje konkretnego produktu – oczywiście o ile właściwie reklamujemy nasz sklep internetowy.
Zanim rozpoczniemy zakładanie sklepu internetowego powinniśmy wnikliwie przeanalizować rynek, zapotrzebowanie, klienta docelowego oraz co istotne także konkurencję. Wszystkie wyniki dadzą nam pełniejszy obraz tego, jak wygląda rynek a tym samym pozwoli to nam na określenie wszystkich celów jakie musi spełniać nasz sklep internetowy. To pozwoli wybrać odpowiedni system sklepu internetowego.
Jak powinien wyglądać Twój sklep
Warto zadać sobie bardzo istotne pytanie po przeprowadzeniu analizy rynku jak ma wyglądać nasz sklep internetowy. Jakie funkcje powinien posiadać aby nasza sprzedaż nie była tylko efektowna, ale co istotne cały proces zakupów był dla klienta intuicyjny i bardzo łatwy. Dzięki odpowiedniej intuicyjnej obsłudze znacznie wzrośnie nasza sprzedaż, a tym samym procent osób które zrezygnują z zakupu ze względu na komplikowany dla nich sposób będzie praktycznie niewielka i będzie bardziej wynikła z problemów technicznych po stronie klienta, niż po stronie samego sklepu.
Oprogramowanie sklepu nie musi być płatne
To mit, że to co najlepsze jest drogie. Zwłaszcza w przypadku oprogramowania sklepu internetowego. Na rynku istnieje wiele systemów sklepowych, które są darmowe a posiadają naprawdę ogromne możliwości konfiguracji. Co ważne takie sklepy przy odpowiednim skonfigurowaniu są równie niezawodne co ich płatne odpowiedniki.
Zainwestuj w płatne oprogramowanie
Kiedy pośród konkretnych konfiguracji nie znajdziemy odpowiedniej funkcjonalności pośród darmowych systemów, warto rozejrzeć wśród płatnych systemów. Na polskim rynku istnieje kilka bardzo dobrych płatnych systemów sklepów internetowych, ale w większości polecanych rozwiązań znajdziemy system shopper, który na rynku Polski od wielu lat jest niekwestionowanym liderem.
Wybór systemu sklepu internetowego nie jest łatwy, ale każdy nasz wybór w tym przypadku powinien być poparty naszą analizą rynku, ponieważ to rynek zweryfikuje nasz wybór, nasz wygląd sklepu i funkcjonalność jaką posiada nasz sklep internetowy.