Franczyza

Mówi się, że franczyza to sposób, aby wystartować w biznesie ze sporą przewagą, mając za sobą rozpoznawalną markę, wsparcie sieci franczyzowej oraz unikalne know how. Jednak zanim podejmiesz decyzję i wybierzesz model biznesowy dla siebie, miej na uwadze, że inwestujesz swoje własne pieniądze. Zanim więc rozpoczniesz działalność, zorientuj się we wszystkich najważniejszych kwestiach.

Franczyza – poznaj wymagania franczyzodawcy

Nie wystarczy mieć pieniądze i chęci, aby działać na rynku jako franczyzobiorca. Często ważne będzie także Twoje miejsce zamieszkania. Niektórych placówek franczyzowych nie otworzysz w małych miastach, gdyż franczyzodawca będzie się obawiał niewielkich zysków. Będziesz musiał także zorganizować lokal o odpowiednio dużym metrażu. Sprawdź np. jakie wymagania lokalowe mają sklepy meblowe https://allebiznes.pl/category/franczyza/dom-i-ogrod/. Może się też okazać, że potrzebne będzie Ci doświadczenie w branży. Nie lekceważ tego kryterium. Szkolenia nie zawsze są w stanie zastąpić realną pracę na danym stanowisku.

Franczyza – zrób rozeznanie w terenie

Zanim zdecydujesz się na otwarcie jednostki franczyzowej, zrób mały wywiad i sprawdź, czy nie będziesz miał zbyt dużej konkurencji w terenie. Jeśli w okolicy działa kilka biur rachunkowych, to czy warto otwierać kolejne? Czym dany koncept wyróżni Cię spośród innych? Dla porównania zajrzyj tutaj https://allebiznes.pl/category/franczyza/doradztwo-i-ksiegowosc/. W umowie z franczyzodawcą sprawdź też dokładnie czy możesz liczyć na wyłączność terytorialną. Jeśli nie, może się okazać, że inny członek sieci partnerskiej będzie Twoim biznesowym rywalem.

Franczyza – poznaj całkowity koszt inwestycji

Wynajęcie lub kupno lokalu, urządzenie go, obrandowanie, pierwsze dostawy – to wszystko koszty, z którymi musisz się liczyć. Jednak zazwyczaj to nie jedyne opłaty, o które musisz się zatroszczyć. Niektóre sieci wymagają wpłacenia opłaty licencyjnej za korzystanie z loga, inne pobierają procent od miesięcznego utargu, a jeszcze inne robią jedno i drugie. Dowiedz się też, czy nie zapłacisz opłaty marketingowej za promowanie marki, pod której szyldem działasz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here