Media społecznościowe można wykorzystać do sprzedaży, ba można uznawać za jedne z najważniejszych czynników, które mają wpływ na generowanie satysfakcjonującej sprzedaży. Wszelkiego typu „społecznościówki” pozwalają na dotarcie do wybranej i starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W kraju najbardziej liczy się Facebook i Twitter, chociaż jeszcze nie tak dawno temu absolutnym hitem była Nasza Klasa czy Grono. By zaistnieć w mediach społecznościowych szybko i skutecznie trzeba zainwestować w reklamę. Owszem, można zaistnieć i bez reklamy, ale proces docierania do klientów będzie długotrwały.
Do sprzedaży poprzez media społecznościowe nie można podchodzić z niechęcią czy z lekceważeniem – takie uczucia najczęściej dopadają osoby skoncentrowane na handlu prowadzonym w tradycyjny sposób, ogólnie niechętnie nastawionych do internetu. Może też się to przytrafić osobom, które są zmęczone ilością codziennych informacji, jakie przepływają przez tego typu media. Są użytkownicy, którzy świadomie rezygnują z prowadzenia swoich profili społecznościowych, ale na taki krok mogą sobie pozwolić ludzie, którzy nic nie sprzedają i niczego nie tworzą.
Profil firmy czy organizacji powinien być ciekawy i prowadzony na bieżąco, przy czym ilość informacji nie powinna być przesadna, gdyż może zirytować użytkowników i sprawić, że wyświetlane informacje zostaną uznane za spam. Informacje sprzedażowe w social mediach powinny zaciekawić na tyle użytkownika, że podejmie on decyzje o zakupie lub skorzystaniu z usługi. Taka informacja umiejętnie wpleciona w media społecznościowe bywa ważniejsza od ceny – nie wszyscy ludzie kierują się przecież najniższą kwotą do zapłaty, zdecydowana większość potrafi pokochać firmę za jej fajne podejście do ludzi i niezwykłą umiejętność nawiązywania relacji z nimi za pośrednictwem internetu.
Jeśli ktoś nie ma do tego serca, może zlecić freelancerowi lub agencji reklamowej prowadzenie takiego profilu – tutaj liczy się wysoka jakość treści oraz grafik (ludzie najczęściej zwracają uwagę na grafiki i wszystko wskazuje na to, że treści bez grafiki giną w sieci). Najprościej jest zainteresować ludzi konkursami, w których mogą wygrać atrakcyjne nagrody. Konkursy te zawsze przyciągają ogromną grupę osób zainteresowanych danym produktem i mają ogromny wpływ na postrzeganie firmy w mediach społecznościowych i w internecie ogólnie. Przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży poprzez social media.
Przy czym najlepiej jest w tym przypadku stawiać na proste zadania – internauci niechętnie podchodzą do konkursów, w których na przykład do wygrania są kosmetyki, a trzeba się mocno napracować nad zadaniem. Jak wykorzystać media społecznościowe do sprzedaży ? Trzeba błysnąć ciekawym pomysłem, który przyciągnie ludzi. Nie musi być innowacyjny. Bardzo lubiane przez użytkowników są dni darmowej dostawy – można je ogłaszać według własnej woli, a taka akcja zawsze sprawia, że do e-sklepu przybędzie sporo klientów. Ciekawym i sprawdzonym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga firmowego, gdyż użytkownicy mediów społecznościowych lubią czytać też bardziej rozbudowane wartościowe treści. Trzeba też być przygotowanym na to, że mogą pojawić się przeróżne komentarze – na nie zawsze trzeba odpowiadać, nawet jeśli ich przesłanie jest negatywne.
Wykorzystaj media społecznościowe do sprzedaży. Bądź kreatywny i zyskuj więcej.