Niezależnie od tego, jaki jest Twój produkt lub usługa, ważne jest, aby od samego początku stworzyć opcję, która pozwoli Ci zbudować bazę adresów e-mail. Niezależnie od tego, czy masz swoją stronę internetową od kilku lat, czy od kilku dni, nigdy nie jest za późno, aby zacząć budować listę mailingową. E-maile pozwalają zaoszczędzić pieniądze i utrzymać klientów.
Baza mailingowa – skuteczność działań
Zamiast zaczynać od zera (i polować na nowych klientów) za każdym razem, gdy wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę, posiadając już istniejącą strukturę, baza mailingowa pomoże informować poprzednich lub obecnych klientów o nadchodzących promocjach, produktach lub usługach. Liczne badania marketingowe pokazują, że utrzymanie klienta jest tańsze i łatwiejsze niż pozyskanie nowego. Informując na bieżąco swoich poprzednich i obecnych klientów o produktach i usługach, zachęcasz ich do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi i sprawiasz, że Twoja firma będzie zawsze na pierwszym miejscu w ich umysłach, gdy będą chcieli dokonać zakupu.
Email marketing jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu mierzoną pod względem współczynnika konwersji, czyli liczby osób, które otrzymują i przeglądają e-maile, a następnie dokonują zakupu produktu lub proszą o więcej informacji na temat oferowanych produktów lub usług. E-mail marketing konsekwentnie przewyższa pod tym względem inne formy marketingu, takie jak banery reklamowe i marketing w mediach społecznościowych. Ponieważ konsumenci chętniej otwierają i przeglądają wiadomości e-mail niż inne formy marketingu, współczynniki konwersji są również wyższe w przypadku tej formy marketingu. W odróżnieniu od banerów reklamowych, które działają tylko tak długo, jak długo użytkownik płaci za ich wyświetlanie, e-maile przyciągają uwagę konsumentów przez kilka dni, a nawet tygodni po ich wysłaniu.
Ponadto, nawet jeśli nie są one od razu wykorzystywane, można je zapisać w celu późniejszego dostępu. Większość list emailowych składa się z konsumentów, którzy wyrazili chęć otrzymywania informacji o ofercie firmy. W rezultacie stanowią oni grupę, która z większym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana zakupem produktów firmy niż konsumenci, do których dociera się za pomocą tradycyjnych działań reklamowych. Ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z mediów na urządzeniach mobilnych, zdolność email marketingu do stałego docierania do tej grupy odbiorców zwiększa jego skuteczność. W przeciwieństwie do takich form reklamy jak telewizja czy gazety, które nie zawsze są łatwo dostępne na urządzeniach mobilnych, wiadomości e-mail są zazwyczaj łatwiejsze do przeglądania, co zwiększa wskaźnik sukcesu odpowiadający ich wykorzystaniu.
Regularne utrzymywanie kontaktu z listą odbiorców zachęca klientów do kontynuowania współpracy z firmą. W przeciwieństwie do zakupów pod wpływem impulsu, które zazwyczaj skutkują krótkoterminową sprzedażą, powtarzalny biznes od lojalnych klientów zapewnia Twojej firmie stały poziom bieżących przychodów. Ciągły kontakt mailowy jest sprawdzoną metodą zachęcania do tego typu zachowań.