Gdzie trzymać i co robić z kryptowalutami?

0
kryptowaluta

Bajeczne wzrosty, wielkie ryzyko, anonimowość i nowoczesne technologie. To wszystko można usłyszeć o walutach kryptograficznych. Ich popularność rozbudza wyobraźnie inwestorów. Często jednak nie mają ani wiedzy, ani nie znają sposobu na inwestowanie w kryptowaluty.

Prawdopodobnie najlepszym sposobem na inwestowanie w waluty kryptograficzne jest trzymanie ich na bezpiecznej i sprawdzonej giełdzie. Giełdy kryptowalut są miejscami gdzie co sekundę zawierane są transakcje między kupującymi a sprzedającymi. Sprzedającym może być też sama giełda. Przy wyborze giełdy powinniśmy sprawdzać czy jest ona wypłacalna, jakie ma prowizje a jeśli nie ma, to czy spready (różnica między ceną sprzedaży a zakupu) nie są za wysokie. Żeby korzystać z pełni możliwości kryptowalut i pozostać bardziej anonimowym, warto aby naszym wyborem była giełda bez weryfikacji.

Dobrym przykładem giełdy bez identyfikacji jest platforma Binance. Od razu po przelaniu pieniędzy lub kryptowalut możemy handlować i inwestować. Z naszego rodzimego podwórka, godną uwagi giełdą wydaje się Bitbay. Przechowywanie walut klientów przez Bitbay w tak zwanych zimnych portfelach dba o bezpieczeństwo użytkowników i ich aktywów.

Dobrym sposobem na inwestowanie, zwłaszcza długoterminowo, są portfele do kryptowalut. Fizyczny portfel kryptowalut pozwala nam samemu dbać o bezpieczeństwo naszych środków. Rozwiązanie jest szczególnie chwalone przez osoby nieufne wobec wszystkich giełd i przedsiębiorstw. Dobrym przykładem fizycznego portfela do krytpowalut jest Ledger Nano X i jego mniejszy brat Ledger Nano S. Mimo, że to są dość drogie produkty, to nie powinniśmy oszczędzać na technologii, zwłaszcza jeśli chodzi o nasze pieniądze. W kontekście portfeli do kryptowalut wartościowym rozwiązaniem są również produkty marki Trezor.

Należy się spodziewać, że nawet największe spadki walut kryptograficznych, nie spowodują spadku zaufania i zainteresowania do nich. Kryptowaluty dalej są nowinką i rozwijającą się branżą, wszak nigdy nie słyszałem o osobach, które systematycznie zamieniały swoje kryptowaluty na prawdziwe pieniądze lub towar, czyli praktycznie wszyscy ciągle reinwestują. Wydaje się jednak, że wiedza na temat portfeli do kryptowalut i giełd kryptowalut będzie zawsze przydatna.

Doradztwo franczyzowe sposobem na lepszy rozwój

0
Doradztwo franczyzowe sposobem na lepszy rozwój

Wiele osób nosi się z zamiarem rozpoczęcia własnej działalności i porzucenia pracy na etacie, która nie daje już takiej satysfakcji jak na początku. Wówczas najlepszym rozwiązaniem okazuje się założenie działalność franczyzowej.

Jednak z pozoru proste zadanie, może być nieco utrudnione, gdyż sama franczyza jest dziedziną rozległą i bez odpowiedniego doradztwa franczyzowego ciężko będzie postawić tam swoje pierwsze kroki. Jeśli więc nie wiesz, jak rozpocząć swoją działalność franczyzową, przeczytaj, dlaczego franczyzowe doradztwo, może ci pomóc.

Uzależnienie od branży

Musisz wiedzieć, w pierwszej kolejności, że funkcje doradztwa mogą być ograniczone, ze względu na branże, którą trudni się twoja firma. Doradztwo franczyzowe najlepiej będzie pozyskiwało osoby, w zaaranżowanym przez ciebie systemie, jeśli działaś w branży gastronomicznej, usługowej lub szeroko pojętej branży handlu. Jak łatwo da się zauważyć, w przypadku niszowych branż, rozwój twojej firmy, nawet przy wykorzystaniu doradztwa franczyzowego i zaawansowanych systemów franczyzowych, może okazać się pomysłem, który nie przyniesie ci zysku, a co gorsza może doprowadzić nawet do pokaźnych strat.

Zobacz także: Przeczytaj artykuł Sprzedam franczyzę – dowiedz się więcej o sprzedaży franczyzy.

Zbudowanie pokaźnej sieci franczyzowej

Doradztwo franczyzowe może pomóc najbardziej tam, gdzie zaistnieje niepohamowana potrzeba rozbudowania lub zbudowania systemu franczyzowego, który będzie dobrze zoptymalizowany. Dzięki temu rozwój twojej firmy, może wejść na znacznie wyższy i dynamiczniejszy poziom. Nie mniej jednak musisz liczyć się z tym, że postawi to przed tobą jako franczyzodawcą nowe zadania i obowiązki. Co więcej, będzie to niosło za sobą także pewnego rodzaju zagrożenia, o którym doradztwo franczyzowe może cię poinformować, jeszcze zanim przystąpisz do całkowitej aranżacji sieci. Nie da się ukryć, że wybudowanie takiej sieci od zawsze rządziło się swoimi prawami, a tylko najbardziej doświadczeni doradcy franczyzowi, są wstanie zapanować nad nimi na wszystkich płaszczyznach. Jeśli więc zależy ci na tym, by zbudować optymalną i prężnie działająca i rozwijającą się sieć, warto byś pomyślał o doradztwie franczyzowym. Oczywiście ogromne znaczenie będzie miała także weryfikacja kandydatów na franczyzobiorców, oraz określenie osób i instrumentów, które posłużą ich kontroli. Pamiętaj o aktach prawnych, które są niezbędne dla franczyzy- umowę franczyzy musisz sporządzić wedle określonych zasad.

Doradztwo franczyzowe to rozwój firmy

Nie da się ukryć, że samo doradztwo franczyzowe ma ogromny wpływ na to, jak będzie rozwijała się twoja firma. Warto więc zdecydować się na odpowiednie zorganizowanie, a także na odpowiednie zarządzanie systemem franczyzowym. Jeśli przygotujesz się merytorycznie do prowadzenia tego typu działalności, unikniesz potencjalnych strat, a co najważniejsze uda ci się zoptymalizować wszystkie działania pod kątem jak największych zysków. System franczyzowy przy wsparciu doradztwa franczyzowego jest bardzo dobrym pomysłem na rozwój firmy o ile jego budowa respektuje zasady i obowiązki charakterystyczne dla tego typu działalności.

Dlaczego warto zdecydować się na franczyzę?

0
Dlaczego warto zdecydować się na franczyzę

Franczyza ostatnimi czasy cieszy się coraz większą popularnością. Jeszcze niedawno było to pojęcie znane tylko przez część przedsiębiorców, jednakże aktualnie pojęciem tym posługujemy się na co dzień. Czym zajmuje się franczyza? Co otrzymujemy w ramach franczyzy? Jakie wady i zalety franczyzy możemy wyróżnić? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Franczyza – czym się charakteryzuje?

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad tym, czym tak właściwie charakteryzuje się franczyza. Otóż w praktyce jest to pewien system sprzedaży (towarów, technologii, usług), który oparty jest na współpracy pomiędzy franczyzodawcami i franczyzobiorcami. Jest to ciekawe rozwiązanie dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są prowadzeniem własnego biznesu, jednak nie mają na niego dobrego pomysłu. Według specjalistów licencja franczyzowa to stosunkowo bezpieczne i pewne rozwiązanie, które stanowi świetną drogę do odpowiednich zarobków. Dlatego też jeśli szukasz sprawdzonego przepisu na osiągnięcie sukcesu, z pewnością możesz zainteresować się franczyzą. W końcu z jakiegoś powodu któraś z firm osiągnęła już sukces, z którego możemy czerpać profity.

Co otrzymujemy w ramach franczyzy?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że decydując się na franczyzę mamy zapewniony pewien pakiet, który to jest gwarancją do osiągnięcia sukcesu. Przede wszystkim możemy korzystać ze znaku towarowego, czyli oznaczenia, które przedstawione jest w graficzny sposób. Używanie znaku towarowego to w praktyce umieszczanie go na towarach. Jeśli jest on zarejestrowany, wówczas podlega prawnej ochronie, w konsekwencji nie jest możliwe jego używanie bez pozwolenia właściciela. W pakiecie otrzymujemy także całokształt wiedzy fachowej, który powszechnie znany jest jako „know-how”.

Dodatkowo mamy dostęp do operacyjnego podręcznika, który to zawiera szczegółowy opis wszelkich zasad. Kierując się nimi mamy pewność, że otworzymy dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Oczywiście szczegółowe zagadnienia zależne są od typu branży. Najczęściej są tam jednak wzory umów, wykaz niezbędnego wyposażenia, opis systemu franczyzowego, a także opis procedur organizacyjnych.

Franczyza – wady i zalety tego rozwiązania

Franczyza nie bez powodu cieszy się coraz większą popularnością. Przede wszystkim jest to rozwiązanie, które niesie ze sobą wiele korzyści. Warto rozpocząć od tego, że czeka nas łatwiejszy start. W końcu korzystamy ze sprawdzonego pomysłu firm, które mają doświadczenie w branży. Możemy liczyć na specjalistyczne szkolenia, a także na ciągłe wsparcie franczyzodawcy w zakresie znalezienia lokalizacji czy też uruchomienia działalności. Podpinamy się pod znaną markę i nie musimy przejmować się kwestiami marketingowymi. Niestety franczyza to konieczność podporządkowania się. Dodatkowo jesteśmy regularnie kontrolowani, a gdy nie stosujemy się do standardów, wówczas możemy zostać ukarani.

Strona firmowa jako element promocji w Internecie

0
Strona firmowa jako element promocji w Internecie

Każdy, kto w obecnych czasach prowadzi działalność gospodarczą dobrze wie, że posiadanie firmowej strony internetowej jest niezbędne. Co prawda, ciągle istnieje pewien odsetek firm, które takich stron nie posiadają, jednak są one traktowane przez odbiorców jako mało wiarygodne i nienowoczesne. To właśnie dzięki dobrze skonstruowanej i wypozycjonowanej stronie www można dotrzeć do wielu nowych klientów oraz budować pozytywny wizerunek w otoczeniu.

Jak powinna wyglądać firmowa strona www?

Firmowa strona internetowa jest swego rodzaju wizytówką a jej rolą jest pokazanie biznesu w jak najlepszym świetle. Jest to doskonałe miejsce do tego aby przytoczyć krótką historię firmy i opisać jej ogólny profil działania. Oprócz tego na stronie internetowej powinien znaleźć się się dział z ofertą, galeria zdjęć i zakładka z danymi kontaktowymi. Jest to absolutne minimum, natomiast tylko od właściciela zależy czy zamieści jeszcze inne wartościowe treści. Najważniejsza jest oczywiście podstrona przedstawiająca ofertę. Powinna on być być czytelna i bardzo dokładna. Jest to odpowiednie miejsce do tego aby szczegółowo opisać oferowane produkty i usługi. Można tu zamieszczać specyfikacje techniczne oraz zdjęcia. Opis produktów powinien być przygotowany z użyciem języka korzyści.

Chodzi o to, aby zachęcić odwiedzających do zakupu i pokazać im jakie problemy mogą rozwiązać albo jaką wartość uzyskać dzięki konkretnym produktom. Klienci bardzo cenią sobie także przydatną wiedzę dodatkową. Przykładowo hurtownia budowlana może zamieścić mini poradnik na temat przyklejania płyt gipsowych do ściany metodą na klej. Taki poradnik może też mieć formę filmu instruktażowego. Na firmowej stronie internetowej warto też stworzyć dział traktujący o osiągnięciach firmy. Mogą tam znaleźć się referencje, nagrody, certyfikaty czy fotorelacje z targów branżowych. Dla potencjalnych klientów bardzo ważna będzie także ostatnia podstrona przedstawiająca dane kontaktowe. Powinien tam znaleźć się adres firmy wraz z mapą dojazdu. Należy podać kilka form kontaktu a więc numer telefonu, email, formularz kontaktowy albo chat.

Zobacz także: Nie wiesz, czy agencja marketingowa będzie dla Ciebie odpowiednia? Sprawdź, czym kierować się podczas wyboru takiej agencji.

Jak dotrzeć ze stroną firmową do właściwych odbiorców?

Samo posiadanie ciekawej i ładnie zbudowanej strony internetowej zwykle jest niewystarczające. Chodzi o to, aby była ona często odwiedzana ale nie przez osoby przypadkowe tylko takie, które są potencjalnie zainteresowane ofertą firmy. Temu właśnie celowi służy pozycjonowanie stron internetowych. Celem tego procesu jest doprowadzenie do sytuacji, gdy dana strona wyświetla się na najlepszych miejscach w wyszukiwarkach w reakcji na konkretne słowa kluczowe. Pozycjonowanie najlepiej jest zlecać fachowcom, którzy wykonają je w miarę szybko i skutecznie. Pozycjonowanie stron firmowych jest procesem wieloetapowym i składa się na niego: optymalizacja kodu i treści strony, dobór słów kluczowych oraz linkowanie zewnętrzne. Fachowcy potrafią trafnie wybrać i przeanalizować słowa kluczowe, pod które warto pozycjonować stronę. Wiedzą oni także doskonale co należy zrobić, by strona zyskała na popularności i przyczyniała się do budowania świadomości marki w otoczeniu.

Profesjonalne doradztwo kredytowe dla firm i osób prywatnych

0
Profesjonalne doradztwo kredytowe dla firm i osób prywatnych

Coraz więcej osób korzysta z usług doradcy kredytowego. Na terenie naszego kraju dziedzina ta nie jest jeszcze tak popularna, jak na zachodzie, gdzie z pomocy specjalisty od pożyczek, inwestowania i oszczędzania korzysta co trzecia osoba.

Kiedyś doradztwo finansowe kojarzone było głównie ze sprzedażą produktów bankowych. Obecnie jednak doświadczeni specjaliści od zarządzania finansów oferują profesjonalne usługi w zakresie pozyskiwania kredytów, inwestowania, a nawet ubezpieczeń.

Dlaczego warto korzystać z usług doradcy kredytowego?

W obecnych czasach doradztwo kredytowe nie polega już tylko na sprzedaży produktów finansowych. Osoby pracujące w takim zawodzie oferują specjalistyczną pomoc w konkretnym temacie.

Każdy, kto chce pracować w tym zawodzie, musi ukończyć odpowiednie studia, a także zapisać się na szkolenia, gdzie zdobędzie doświadczenie w zarządzaniu i organizacji budżetu firmowego albo domowego. Doświadczony doradca kredytowy zawsze pomoże swojemu klientowi znaleźć najkorzystniejszą pożyczkę bankową lub pozabankową, pomoże wybrać odpowiednie ubezpieczenie albo produkt inwestycyjny.

W czym pomoże doradca kredytowy?

Doświadczony fachowiec specjalizujący się w kredytach powinien także charakteryzować się pewnymi cechami osobistymi. Przede wszystkim ważna jest wyrozumiałość i inteligencja emocjonalna. Zawsze podczas rozmowy z klientem musi wziąć również pod uwagę jego oczekiwania oraz potrzeby.

Doradca finansowy po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu z osobą zainteresowaną kredytem, będzie mógł dopasować idealną ofertę do osiąganych dochodów oraz planowanych celów. Warto z takim specjalistą nawiązywać stałą współpracę, dzięki czemu zawsze można liczyć na profesjonalną pomoc.

Korzystając z usług doradztwa kredytowego, będziemy mogli liczyć na pomoc:

  • w inwestowaniu oszczędności,
  • planowaniu budżetu osobistego lub firmowego,
  • pozyskaniu dotacje i dofinansowania,
  • znalezieniu najkorzystniejszego ubezpieczenia,
  • wybraniu odpowiedniego leasingu.

Ile trzeba zapłacić za usługi doradztwa kredytowego?

Bardzo często osoby, które pierwszy raz korzystają z usług doradcy kredytowego, zastanawiają się nad tym, ile trzeba zapłacić za taką usługę. Jak się jednak okazuje, w większości przypadków specjalista od finansów nie bierze za pomoc żadnego wynagrodzenia.

Jego zarobki zależą w głównej mierze od prowizji, jaką otrzyma od banku za pozyskanie nowego klienta lub przedłużenie umowy. Dlatego doradca zawsze szuka najlepszego rozwiązania dla swojego klienta, ponieważ zależy mu na długofalowej współpracy.

Największe korzyści, jakie osiągniemy korzystając z takich usług to sprawdzenie zdolności kredytowej, oszczędność czasu w znalezieniu najlepszego produktu kredytowego jak np. kredyty Warszawa, fachowe zarządzanie pieniędzmi oraz pilnowanie terminów płatności.

Wiele osób powierza swoje oszczędności doradcy finansowemu, który doskonale wie, jak je zainwestować, aby osiągnąć zyski. Najczęściej jednak klienci wybierają doradztwo kredytowe, ponieważ potrzebują szybko znaleźć niskooprocentowaną pożyczkę.

Zużyty olej z gastronomii – czy Ty też masz z tym problem?

0
Zużyty olej z gastronomii

Olej roślinny to podstawa wielu potraw. Słonecznikowy, sezamowy czy oliwa z oliwek. Doskonale nadaje się do smażenia i wyrobu sałatek. Jest powszechnie stosowany w przemyśle gastronomicznym. Po zużyciu właściciele restauracji i niewielkich lokali są zobowiązani do jego utylizacji.

Jak wygląda utylizacja oleju spożywczego?

Zużyty olej nie może zostać zmagazynowany ani wylany do sieci kanalizacyjnej. Grozi to zapchaniem się rur i szkodliwym wpływem na środowisko. Jest też związane z karami finansowymi, które mogą być nałożone na podmiot, który nie przestrzega prawa. Utylizacja oleju spożywczego to zadanie dla specjalistycznych firm, które dostarczają zbiorniki na olej. Po napełnieniu odbierają i transportują zużytą substancję do dalszej obróbki. Pomimo zużycia olej wciąż stanowi wartość i po poddaniu odpowiednim procesom technologicznym może być ponownie użyty.

Transport zużytego oleju

Zużyty olej w restauracji może być odebrany w czasie dogodnym dla klienta. Sam odbiór musi spełnić warunki formalne. Wystawiana jest karta przekazania odpadu, która potwierdza, że zużyty olej został zdany. Niektóre podmioty są zwolnione z prowadzenia ewidencji odpadów. Jeśli przedsiębiorca korzysta z pomocy specjalistycznej firmy to wtedy to ona prowadzi osobną ewidencję odpadów. Zgodnie z prawem wytwórca odpadu jest osobą, która musi go zutylizować. Korzystanie z pomocy profesjonalistów i oddanie im zużytych substancji odciąża właściciela lokalu gastronomicznego. Beczki są przewożone do zakładów, w których zlewa się tłustą substancję. Pojemniki są myte i mogą być ponownie wykorzystane.

Skupowanie oleju posmażalniczego

Właściwa utylizacja oleju spożywczego to rafinacja, czyli oczyszczanie ze szkodliwych i niebezpiecznych substancji. W procesie podgrzewania tłuszczu powstaje rakotwórczy związek zwany akroleiną. Dlatego zużyty olej nie nadaje się do ponownego wykorzystania w kuchni. Po oczyszczeniu substancja może być użyta do kilku celów. Jest elementem do produkcji biopaliw. Po zmieszaniu z olejami mineralnymi produkt może z powodzeniem służyć jako opał w piecu centralnego ogrzewania. Jest to źródło skondensowanej energii, która może z powodzeniem może być użyte ponownie. Dostawa oleju dla gastronomii Trafinoil.pl – sprawdź więcej informacji o skupowaniu oleju.

Problem rangi państwowej

Całkiem niedawno zaistniał spór dotyczący kwalifikacji produktów powstałych w wyniku smażenia. W pewnej gminie zużyty olej w restauracji nie mógł być uznany za odpad komunalny. Występowanie oleju w dużej ilości wzbudziło wątpliwości urzędników, którzy porównywali je z ilościami oddawanymi przez gospodarstwa domowe. Właściciel lokalu gastronomicznego odwołał się do rzecznika małych i średnich przedsiębiorców, który prosił o pomoc Ministerstwo Klimatu. W odpowiedzi stwierdzono, że wszystkie oleje jadalne, powstające w gospodarstwach, jak i działalności gastronomicznej zostały uznane za odpad komunalny. W ten sposób uproszczono niektóre procedury. Jeśli dany podmiot nie musi być rejestrowany w BDO to firma przejmująca odpad nie jest zobowiązana do wystawiania karty przekazania odpadów komunalnych.

Czym jest umowa franczyzy?

0
Czym jest umowa franczyzy

Prowadzenie biznesu w formie franczyzy jest coraz bardziej popularne, przede wszystkim ze względu na to, że w ten sposób minimalizujemy ryzyko niepowodzenia, a także co do zasady nie musimy inwestować znacznych ilości pieniędzy. Jeżeli zatem zastanawiasz się nad otwarciem swojej własnej firmy, sprawdź, czym jest franczyza, jakie zasady współpracy przewiduje, a także co powinna zawierać umowa franczyzy.

Na czym polega umowa franczyzy?

Przez zawarcie umowy franczyzy, przedsiębiorca uzyskuje możliwość prowadzenia własnej działalności w ramach istniejącej już sieci, udzielającej zezwolenia na korzystanie z jej znaku firmowego czy oferowanych produktów. Franczyzodawca (sieć) udziela zazwyczaj niezbędnego wsparcia franczyzobiorcy, a także zobowiązuje go do przestrzenia wspólnych dla całej sieci zasad. Niemniej należy pamiętać, że przedsiębiorca działa na własny rachunek oraz na własną odpowiedzialność.

W ramach umowy franczyzowej przedsiębiorca prowadzi działalność pod logo franczyzodawcy, który pozostaje właścicielem znaku towarowego oraz marki. Z racji tego, że przedsiębiorca działa we własnym imieniu, to osiągnięte zyski należą do franczyzobiorcy – jest samodzielny oraz niezależny. Franczyzobiorca musi jednak pokryć koszty inwestycji, takie jak zakup towaru czy najem lokalu, przy czym może również określać ceny sprzedawanych towarów czy świadczonych usług.

W celu wdrożenia franczyzobiorcy w prowadzenie biznesu franczyzodawca udziela mu niezbędnych wskazówek i przekazuje swoje know how. Właśnie za te informacje, a także za możliwość korzystania z szyldu franczyzodawcy, franczyzobiorca musi uiszczać pewne opłaty, do których zalicza się opłatę za licencję franczyzową, a także miesięczną opłatę franczyzową.

Należy jednak pamiętać, że powyżej wskazane zasady to typowe postanowienia zawarte w umowie franczyzy. Niemniej to właśnie podpisana umowa jest wiążąca dla franczyzodawcy oraz franczyzobiorcy, w której mogą oni ustalić zasady współpracy odmiennie. Dlatego też za każdym razem należy dokładnie przeanalizować postanowienia zawarte w podpisywanej przez nas umowie, a najlepiej skonsultować ją z prawnikiem.

Co powinno znaleźć się w umowie franczyzy?

Umowa franczyzy powinna zawierać przede wszystkim dane franczyzodawcy oraz franczyzobiorcy, a także wszelkie postanowienia regulujące zasady współpracy pomiędzy stronami, takie jak:

  • zasady przystąpienia do sieci franczyzowej (działania, które każda ze stron musi podjąć w celu rozpoczęcia funkcjonowania jednostki franczyzowej);
  • czas trwania umowy (określony lub nieokreślony, przy czym umowę na czas określony jest znacznie trudniej rozwiązać, niż w przypadku umowy na czas nieokreślony);
  • obszar działania franczyzobiorcy (ustalenia co do wyłączności terytorialnej);
  • prawa i obowiązki każdej ze stron (ważne, aby były one jasne i precyzyjne);
  • przyczyny oraz sposoby rozwiązania umowy;
  • wysokość opłat ponoszonych przez franczyzobiorcę na rzecz franczyzodawcy (takich jak opłata wstępna, opłata bieżąca czy opłata marketingowa, mogą być określone kwotowo, procentowo lub być zależne od innych czynników, np. liczby stanowisk do obsługi klienta czy pracowników);
  • uprawnienia kontrolne franczyzodawcy;
  • zakres, w jakim franczyzodawca może ingerować w działalność franczyzobiorcy.

Dziesięć niesamowitych ciekawostek z życia futbolu europejskiego

0
Dziesięć niesamowitych ciekawostek z życia futbolu europejskiego

Każdy miłośnik futbolu zna interesujące ciekawostki na temat meczów, piłkarzy czy drużyn piłkarskich, które brały, biorą lub będą dopiero brać udział w Lidze Europy UEFA. Turniej jest bowiem rozgrywany nieustannie od 1971 roku i cieszy się niesłabnącą popularnością, dostarczając piłkarskich uniesień tysiącom zapalonych fanów. W poniższym artykule zaprezentujemy dziesięć nieznanych (bądź znanych dla ciekawskich) faktów z Ligi Europejskiej UEFA. Zapraszamy do lektury!

10. Finał Ligi Europy a Finał Ligi Mistrzów (zarobki)

Istnieje rażąca dysproporcja w wysokości nagrody pieniężnej za wygrany mecz finałowy w Lidze Europejskiej i Lidze Mistrzów. Zwycięski zespół Ligi Europy dostaje 5 milionów euro, natomiast drużyna, która zdobędzie puchar Ligii Mistrzów, otrzyma ponad 10 milionów euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż finalista Ligi Europy. 

Ten stan rzeczy wynika z umów komercyjnych, przychodów z transmisji telewizyjnych oraz innych czynników, które trzeba wziąć pod uwagę jak chociażby marketing sportowy.

9. Trofeum

Puchar Ligi Europy waży około piętnastu kilogramów. Zostało wykonane ze srebra i umieszczone na cokole z żółtego marmuru. Sylwetka pucharu została zaprojektowana i po raz pierwszy wykonana w roku 1972 przez warsztat Bertoni w Mediolanie, by finaliści pierwszego finału Ligi Europy mogli się nią cieszyć po wygranym meczu. Puchar pozbawiony jest uchwytów, a nad cokołem umieszczono grupę graczy, która podtrzymuje ośmiokątny puchar z logo UEFA.

8. Przepiękna passa

Szwedzki klub IFK Göteborg rozegrał dwadzieścia pięć meczów w Lidze Europejskiej w okresie od 1980 do 1987 roku. W żadnym z meczów nie przegrał, natomiast wygrywał LE w sezonach 1981/82 oraz 1986/87.

7. O drużynie, która nigdy wcześniej nie brała udziału w Lidze Europejskiej UEFA

Mowa tu oczywiście o angielskim klubie Chelsea. Jako jedyna z 32 drużyn spierających się o puchar w sezonie 2012/13 nigdy wcześniej nie brała udziału w turnieju.

6. Najwięcej bramek w jednym meczu

Osobą, która strzeliła najwięcej bramek w jednym meczu Ligi Europy UFEA, jest Eldar Hadžimehmedovic. W meczu pomiędzy Lyn Fotball a NSÍ Runavík bośniacko-hercegowiński piłkarz strzelił sześć goli dla pierwszej z wymienionych drużyn. Mecz odbył się w 2003 roku.

5. Hat-trick wielokrotny

Liczba graczy, którzy zdobyli więcej niż jednego hat-tricka, biorąc udział w rozgrywkach Ligi Europy UEFA, wynosi jedenaście. Graczem, który zdobył hat-tricka trzykrotne, jest Radamel Falcao.

4. Piłkarz, który wziął udział w największej ilości rozgrywek Ligi Europy UEFA

Graczem, który wbiegł na murawę aż 96 razy podczas rozgrywek Ligi Europejskiej UEFA, był Włoch Giuseppe Bergoni występujący w barwach Inter Milan.

3. Kraje, które nigdy nie brały udziału w rozgrywkach Ligi Europy UEFA

W grupie krajów, które nigdy nie brały udziału w żadnym meczu Ligi Europy, znajdują się: Estonia, Litwa, Walia, Irlandia Północna, Islandia, Wyspy Owcze, Gruzja, Armenia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Kosowo, Malta, San Marino, Andora, Gibraltar oraz Liechtenstein.

2. Najwyższe miejsce w rankingu

Klubem, który zajmuje największą pozycję w rankingu rozgrywek Ligi Europy UEFA, jest włoski klub Inter Milan z 236 punktami. Na drugim miejscu znajduje się portugalski Sporting CP, a na trzecim angielski Tottenham Hotspur.

1. Kraj z najwyższą liczbą uczestniczących w rozgrywkach Ligi Europy UEFA klubów

Niemcy są krajem, z którego pochodzi aż siedemnaście klubów piłkarskich, które brały udział w rozgrywkach Ligi Europy UEFA.

W tym krótkim zestawieniu nie znalazłoby się oczywiście miejsce na wymienienie wszystkich ciekawostek, jednak warto znać każdą z nich, bo wszystkie są częścią ogromnej historii europejskiego futbolu!

Wygodne transportowanie towarów

0
wózki magazynowe

Każda większa przestrzeń w firmie będzie wymagać na pewno bardzo dobrej organizacji. W takich okolicznościach doskonale będą się sprawdzały wszystkie te rozwiązania, które zapewnią nam dobrą komunikację, a także transportowanie różnych elementów. Nie bez powodu, więc dużą popularnością będą się cieszyły wózki magazynowe, które występują w wielu wariantach. Oczywiście dużo zależy od naszych potrzeb. Inwestorzy będą mieli przecież bardzo zróżnicowane. Są, więc przedsiębiorcy, którzy będą koncentrowali się na dużych wózkach i będą potrzebowali ich, a inni będą korzystali tylko z jednego i niedużego. Najważniejsze, aby w magazynie mieć przynajmniej jeden taki mały pojazd.

Jak wybrać wózek magazynowy?

Oczywiście jednym z większych dylematów będzie to, w jaki sposób najskuteczniej jest wybrać wózki magazynowe. Nie tak łatwo przecież będzie można dopasować sobie te produkty szczególnie w sytuacji, gdy pierwszy raz musimy zorganizować naszą przestrzeń biznesową. Doświadczony magazynier od razu będzie wiedział naturalnie jak wybrać wózki albo, z których zrezygnować. Ograniczone pole manewru będzie mieć tutaj jednak amator, który nie zawsze jest zorientowany w tych najbardziej kluczowych parametrach. Podstawową kwestią jednak jest to, że dzięki wózkom magazynowym możemy sobie zagwarantować o wiele skuteczniejsze funkcjonowanie w przestrzeni biznesowej, ale również w naszej prywatnej. Zauważmy, że osoby, które lubią majsterkować, także bardzo często kupują sobie taki wózek, ponieważ szybko można przewieźć na przykład z miejsca na miejsce jakieś ciężkie części motoryzacyjne albo nawet materiały budowlane. Jeśli chodzi o transportowanie rozmaitych towarów o różnych gabarytach na małych odległościach, to nie znajdziemy nic lepszego.

Wózki transportowe w praktyce

Jeśli chodzi o typową codzienną praktykę, to wózki magazynowe gwarantują nam przewożenie kartonów. materiałów warsztatowych, ale również odpadów i śmieci. Czasami też wózki nie są doceniane przez wykwalifikowanych specjalistów pracujących w dużych magazynach. Okazuje się, że w praktyce wszędzie tam, gdzie niezbędne jest bardzo szybkie i sprawne rozładowanie dostaw towaru, tam właśnie z wózkami magazynowymi możemy zrobić najwięcej. Oczywiście najwięcej będzie mieć problemów, jeżeli dysponujemy bardzo dużą halą magazynową i po prostu nie wiemy, ile takich wózków może nam się w praktyce przydać, jeżeli na przykład wystąpi też sytuacja kryzysowa. Zawsze jednak wtedy można liczyć na wykwalifikowanych doradców, którzy realizują dla nas takie zamówienia od ręki.

Artykuł powstał we współpracy z https://magazynuj.pl/

Jakie prace wykonują specjaliści od geotechniki?

0
geotechnika

 

Prace geotechniczne są niezwykle ważne, zwłaszcza w kontekście budowy różnego rodzaju obiektów, od dróg i mostów, aż po budynki mieszkalne, czy użyteczności publicznej. Teren, na którym ma powstać jakikolwiek obiekt, musi zostać profesjonalnie zbadany i zostać dopuszczony do wykorzystania. Nieprzeprowadzenie odpowiednich badań geotechnicznych może skutkować w optymistycznym wariancie podniesieniem kosztów inwestycji, a w najgorszym wypadku katastrofą budowlaną.

Czym zajmują się specjaliści od geotechniki?

Praca specjalistów od geotechniki jest niezwykle odpowiedzialna. Badania przeprowadzane w ramach tej dziedziny obejmują m.in. inżynierię geodezyjną, geologiczną, geotechnikę i inżynierię hydrogeologiczną, inżynierię hydrometeorologiczną, a także badania racjonalnego wykorzystania i ochrony środowiska. Jak zatem widać, geotechnika to wiele prac (zobacz na Keller.com.pl), które są niezbędne, jeśli zależy nam na zbudowaniu stabilnej i bezpiecznej konstrukcji.

Inżynierowie geotechniczni przeprowadzają zarówno badania powierzchniowe, jak i podpowierzchniowe terenu. Wyniki ich pracy stanowią podstawę do dalszych czynności, takich jak obliczanie fundamentów, czy prace projektowe cyklu zerowego w zaplanowanej konstrukcji.

W jakim celu wykonuje się badania geotechniczne?

Podstawowym celem przeprowadzania badań geotechnicznych jest zapewnienie bezpieczeństwa konstrukcji oraz stworzenie solidnego fundamentu. Eksperci geotechniki poddają wnikliwej analizie teren, w tym gleby znajdujące się w miejscu, w którym ma stanąć dana konstrukcja, a na podstawie ich zaleceń opracowywane są dokładne plany budowy obiektów przemysłowych czy różnego rodzaju budynków, w tym mieszkalnych. Ilustracją do danych zebranych przez geotechników są zazwyczaj wykresy obrazujące stan gruntów, na podstawie których mogą oprzeć swoje działania inżynierowie budowlani i projektanci.

Co konkretnie jest poddawane badaniom geotechnicznym? Otóż specjaliści w tej dziedzinie sprawdzają stan, skład oraz właściwości różnych rodzajów gleb, a także poddają ocenie trwałość sztucznych lub naturalnych masywów i stoków. Co ciekawe, dzięki takim badaniom możliwa jest ocena wytrzymałości stoków i zboczy, a nawet zwiększanie stabilności gleb naturalnych, a także opracowywanie zaleceń dotyczących tworzenia sztucznych masywów geotechnicznych.

Jakie prace wykonują firmy geotechniczne?

Oferta firm geotechnicznych jest niezwykle szeroka. Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się na przykład:

– wzmacnianiem podłoża (ma to na celu zwiększenie nośności podłoża, poprawę właściwości fizycznych gruntu oraz zmniejszenie osiadania),

– fundamentami głębokimi (ich wykonaniem),

– technologiami iniekcyjnymi (ich wykorzystanie pozwala na wzmocnienie podłoża i kontrolę przepływu wód gruntowych),

– zabezpieczeniem wykopów, skarp i zboczy (zabezpieczeniu mogą podlegać także wykopy fundamentowe oraz sąsiadujące konstrukcje),

– konstrukcjami hydrotechnicznymi (realizacja projektów konstrukcji brzegowych i portowych).

ZOBACZ TEŻ