Kiedy outsourcing usług magazynowych to dobry pomysł?

0

Outsourcing usług magazynowych w Polsce staje się coraz bardziej popularny i zyskuje rzeszę stałych klientów. Dlaczego tak się dzieje? Bo w perspektywie czasu – można zwyczajnie zaoszczędzić na takim rozwiązaniu. Posiadając własny magazyn zawsze ponosimy wszystkie koszty stałe bez względu na sezonowość naszych produktów czy też miesiące w których sprzedaż jest znacznie mniejsza.

Kiedy outsourcing usług magazynowych to dobry pomysł?

Niech to robią inni

Podjęcie współpracy z odpowiednią firmą świadczącą usługi outsourcingu magazynowego dysponującym nowoczesne systemy magazynowania i zarządzania magazynem pozwala bardzo precyzyjnie i efektywnie zaplanować pracę i procesy uwzględniając specyfikację działalności przedsiębiorstwa, jego branży czy też sezonowości. Operator zapewnia pełną obsługę w zakresie logistyki magazynowej i transportowej przez co firma nie musi się martwić o organizację wszystkich etapów dostarczenia produktu do końcowego odbiorcy. Kompleksowość świadczonych usług sprawia, że nie tylko zmieniają się nasze proporcje kosztów, ale także odciążamy w znaczącym stopniu pracowników.

Kiedy warto zastanowić się nad outsourcingiem usług magazynowych

Podstawowym wskazaniem, kiedy outsourcing to dobry pomysł są nasze fundusze. Jeżeli nie stać nas na wynajęcie lub wybudowanie magazynu, kupienie odpowiednich regałów do składowania towarów oraz maszyn do ich przemieszczania, opłat stałych czy też zatrudnienia osób obsługujących magazyn – wtedy najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z operatorem logistycznym. Nasze początkowe koszty będą znacznie mniejsza, a przy tym współpraca nie będzie w żaden sposób ograniczała rozwoju firmy. Będziemy mogli skupić się na rozwoju produkcji, większej sprzedaży, czy też rozwojowi technologicznemu. W ten sposób koszty związane z magazynowaniem i dostarczaniem produktów do końcowych odbiorców będą znane, a my nie będziemy musieli planować dodatkowych rezerwowych budżetów – co jeżeli…

Dodatkowo niezwykle ważnym atutem jest fakt, że nasz operator logistyczny może posiadać kilkanaście magazynów nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Co za tym idzie jest w stanie odbierać od nas wyprodukowane produkty i dostarczać je do konkretnych magazynów w celu szybszej dystrybucji do poszczególnych klientów w kraju lub zagranicą.

Dobrym pomysłem na outsourcing usług magazynowych jest sezonowość naszej produkcji. Pozwala to nam znacząco zaoszczędzić na kosztach logistyki i magazynowania w miesiącach kiedy nie produkujemy, nie sprzedajemy lub po prostu nasza produkcja jest niewielka. Pozwala to dostosować budżet do konkretnych przychodów firmy nie wprowadzając jej w niepotrzebne dodatkowe koszty stałe, które występowałyby w przypadku posiadania własnego magazynku.

Zanim podejmiemy decyzję wyboru konkretnego rozwiązania logistycznego powinniśmy popatrzeć na kwestię magazynowania towarów w dwóch płaszczyznach. Po pierwsze koszty w okresie długofalowym – co tak naprawdę z ekonomicznego punktu zmniejszy koszty prowadzenia działalności firmy. Z drugiej praktycznego – czasami droższe rozwiązanie pozwoli nam na skupienie się na konkretnych ważniejszych sprawach w firmie. A oddając kwestie logistyki zewnętrznej profesjonalnej firmie – mamy pewność, że firma posiada najnowocześniejsze rozwiązania które znacznie zmniejszą ewentualne straty związane z logistyką i przemieszczaniem towarów.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy warto założyć blog w firmie?

0

 

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z obecne najczęściej wykorzystywanych formą w budowaniu relacji między firmą a potencjalnymi klientami. Blog daje nam wiele nowych możliwości i form reklamy – takich jakich nie dają standardowe formy jak banery, kampanie cpc czy artykuły sponsorowane w różnych serwisach branżowych. Taka forma marketingu jest znakomitym rozwiązaniem i co istotne stosunkowo nisko kosztowym służącym do promocji firmy, budowania relacji czy reklamowania nowych produktów i usług.

Prowadzenie bloga firmowego. Czy warto założyć blog w firmie?

 

Blog łączy potencjalnych i obecnych klientów

Wielu klientów przy podjęciu decyzji o zakupie opiera się na wszelkie informacje w internecie na temat danej marki, produktu, ewentualnych zalet i wad użytkowania. Blog firmowy jest idealnym miejscem aby w odpowiedni sposób przedstawić wartości i zalety jakie płyną z konkretnych produktów. Dobrze prowadzony blog będzie znakomitym źródłem dla potencjalnych klientów o firmie, pozwoli również rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i przekonać go do skorzystania z oferty.

Blog jest elementem zwiększenia potencjału SEO

Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe, zwłaszcza te prawidłowo przygotowane pod pozycjonowanie. Dzięki takim wpisom można bardzo łatwo i szybko zbudować tzw. długi ogon fraz kluczowych. Czyli zapytań z wyszukiwarki potencjalnych klientów zadając szczegółowe pytania np. zalety produktu xxy, czy „skuteczne tabletki na ból głowy”. W każdej branży istnieje spis fraz długiego ogona, którego nie należy lekceważyć ponieważ obecnie właśnie w taki sposób użytkownicy korzystają z wyszukiwarki. Już nie wpisują fraz fotograf warszawa, ale np. popularny fotograf ślubny w warszawie, dlatego też odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu fraz, a tym samym nasz blog w wielu zapytania będzie na czołowych pozycjach.

Blog może przekierowywać do strony firmowej

Pisanie i publikowanie ciekawych treści, które pomagają w zdobyciu potrzebnych informacji użytkownikom pozwala także na umieszczanie w odpowiednich miejscach linków prowadzących do produktów i usług firmy. Potencjalni klienci znacznie chętniej przejdą do takiej strony, niż za pomocą baneru umieszczonego w drażniącym użytkownika miejscu.

Blog kreuję firmę na pozycję eksperta w branży

Wykreowanie naszej firmy w oczach potencjalnych klientów jest niezwykle ważne, szczególnie kiedy sprzedajemy usługi a realizacja tych usług wymaga fachowej wiedzy. Publikując wartościowe artykuły i felietony, poradniki czy też ciekawe filmy pomagające użytkownikom w oczach tych użytkowników właśnie stajemy się ekspertami w branży. Jest to ważne, ponieważ klienci ufają produktom i usługom które polecają eksperci. Liczą się z ich zdaniem

Blog pozwala spojrzeć na produkt z drugiej strony

Prowadzenie bloga firmowego pozwala firmie postawić się po drugiej stronie i postawi nasz w roli klienta. Zadaniem bloga jest pomoc klientom w rozwiązaniu problemów, czy też uzyskanie odpowiedniej wiedzy, która zniweluje ewentualne problemy. Dlatego też takie podejście wymaga od nas postawienia się w sytuacji, w której znajduje się klient. Dzięki temu możemy poznać problemy z jakimi spotykają się klienci i w przyszłości wyeliminować je z produktów czy usług.

Jak widać na powyższych przykładach tworzenie bloga firmowego ma bardzo dużo zalet, wymaga od nas systematyczności i zaangażowania pewnych środków. Jednak bardzo szybko dostrzeżemy, że nasz biznes nie może funkcjonować bez bloga firmowego.

Jak zbudować listę mailingową?

0

W ostatnim czasie można zauważyć, że coraz więcej firm w swoich działaniach marketingowych wykorzystuje e-mail marketing. Głównym powodem, dla którego firmy w ostatnim czasie coraz chętniej sięgają po mailing są stosunkowe niskie koszty i stale rosnąca efektywność tej formy promocji. W czasach kiedy królują media społecznościowe e-mail marketingu się nie docenia, ale należy pamiętać, że marketing internetowy to nie tylko facebook, twitter czy instagram ale właśnie także między innymi mailing. Dobrze przeprowadzona kampania e-mail to nie tylko bardzo niskie koszty dotarcia do klientów, ale także łatwość w kontrolowaniu efektów i kierowanie konkretnej kampanii do konkretnej grupy odbiorców.

Jak zbudować listę mailingową?

Bądź w kontakcie z klientami

Pierwszym i najłatwiejszym zabiegiem jaki musimy wykonać aby pozyskać adres e-mail jest umieszczenie formularza kontaktowego na stronie internetowej firmy. Dzięki czemu odwiedzająca osobą nie tylko będzie mogła w łatwy sposób nawiązać kontakt z firmą, ale także pozostawi w bazie adres kontaktowy e-mail. Czasami dzięki dobrze zbudowanemu formularzowi pozyskamy znacznie więcej informacji do naszej bazy mailingowej. Będzie to imię i nazwisko, numer telefonu czy też zainteresowania konkretnym produktem. Przed umieszczeniem formularza kontaktowego należy dokładnie zwrócić uwagę na jego umiejscowienie, ponieważ to umiejscowienie będzie kluczowe dla skuteczności takiego formularza kontaktowego. Zwykle jest on umieszczany na podstronie gdzie znajdują się dane kontaktowe, jednak skutecznym sposobem na uzyskanie kontaktu będzie także umiejscowienie go w poradniku lub kursu związanego z branżą firmy, czy też konkretnymi produktami.

Newsletter

Znakomitym sposobem na pozyskanie listy i zaangażowanie społeczności wokół naszej firmy jest prowadzenie newslettera. Newsletter to okresowo wysyłany biuletyn na skrzynkę e-mail. Biuletyn ten zawiera informacje branżowe, czy informacje o nowych produktach czy usługach. Dzięki prostemu formularzowi umieszczonemu na stronie każdy potencjalny klient będzie mógł zapisać się do biuletynu, a my dzięki temu pozyskamy adres e-mail. Newsletter przyniesie korzyści nie tylko nam, ale także odbiorcom newslettera którzy otrzymają dostęp do wielu ciekawych informacji.

Squeeze page

To charakterystyczne jednostronne strony internetowe, których jedynym celem jest pozyskanie adresu e-mail. Najczęściej zachęcają one do zapisania się do newslettera lub biuletynu w celu uzyskania ciekawych informacji, materiałów czy dostępu do kursu. Strony squeee page przeważnie zbudowane są z zachęcającej grafiki, przekonywującego tekstu i formularza rejestracji na listę mailingową. Posiadanie takiej strony internetowej są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania bazy mailingowej.

Przekonaj odbiorcę, że warto

Kiedy pomimo odwiedzenia strony internetowej odbiorca nie chce zapisać się do naszej bazy mailingowej warto spróbować ponownie go przekonać:

  • pop-up – czyli wyskakujące okienko które pokaże się odwiedzającemu kiedy przełączy stronę

  • exit splash – kiedy osoba odwiedzająca będzie chciała opuścić stronę pojawi się formularz zachęcający do zapisania

  • peel away – mało inwazyjna ale skuteczna metoda która polega na sprawieniu rażenia zagiętego rogu strony naszego serwisu. Po najechaniu na ten róg rozwinie się formularz.

Jak widać na powyższych przykładach zbudowanie listy mailingowej jest niezwykle trudne i wymaga od nas dużego zaangażowania. Jednak tak naprawdę skuteczny sposób pozyskania kolejnych wpisów zależy od nas i naszej kreatywności.

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

0

 

Zastanawiając się jak udanie zakończyć sprzedaż w sklepie internetowym, musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Musimy je dokładnie przeanalizować i ewentualnie poprawić lub wdrożyć kilka nowych rozwiązań. Mowa tutaj oczywiście nie tylko o kwestiach związanych z marketingiem, ale również o aspektach technicznych naszego sklepu.

 

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

Wielu osobom udane zakończenie sprzedaży w sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się jedynie z nasileniem działań marketingowych lub wdrożeniem nowych rozwiązań w tym zakresie. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że aspekty techniczne naszego sklepu w równie dużym stopniu oddziałują na sprzedaż za jego pośrednictwem, jak sam marketing. By zapewnić sukces naszemu przedsięwzięciu, musimy zadbać o wszystkie te kwestie łącznie. Żeby jednak ruszyć z szersza akcją marketingową, musimy przygotować na to nasz sklep.
Aspekty techniczne naszego sklepu

Chcąc podnieść sprzedaż, należy sprawdzić czy skrypt sklepu nie jest „zbyt ciężki” dla naszego hostingu, odpowiednio skonfigurować nasz sklep pod kątem technicznym oraz zadbać o jego wygląd.

Szybkość działania sklepu – ten czynnik może wydatnie wpłynąć na ilość zamówień

Bardzo ważny jest hosting, czyli strona techniczna serwera, jego bezawaryjność i szybkość. Dobry hosting oparty o szybkie serwery gwarantuje nam szybsze ładowanie się sklepu, co ma ogromny wpływ na jego finalny sukces. Nawet największa akcja marketingowa nie zda się na wiele, jeżeli potencjalni klienci odwiedzający nasz sklep będą zmuszeni czekać po kilka sekund na otwarcie się strony. Gwarantuję Ci, że tylko niewielki odsetek z nich wykaże się cierpliwością i poczeka. Większość niestety opuści nasz sklep. Powiesz, że to nie ma znaczenia w dobie technologii LTE i szybkiego internetu? Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ nawet najszybsze łącze nie poradzi sobie w sytuacji, kiedy przeciążony serwer naszego sklepu po prostu „siądzie”. Dodatkowe obciążenie serwera powodują też wtyczki i skrypty do sklepu podnoszące jego funkcjonalność.

Szybkość działania sklepu podnosi konwersję, a co za tym idzie i sprzedaż

Konwersja jest procentowym stosunkiem ilości odwiedzin do ilości dokonanych zakupów. Aby konwersja była wysoka i jak największy odsetek odwiedzających zdecydował się na zakupy w naszym sklepie, potrzebna jest duża szybkość ładowania sklepu. Każde opóźnienie wczytania strony sprawia, że Klienci ją opuszczają, nie dokonując żadnego zakupu. Ważna jest każda sekunda i każda przekłada się na wynik finansowy. Mało kto czeka, aż strona się otworzy. Większość osób anuluje wczytywanie strony sklepu i wraca do wyników wyszukiwania, by wybrać inną pozycję. Według badań niewielki odsetek klientów czeka dłużej niż 3 sekundy na otwarcie się strony. Każda niepotrzebna sekunda ładowania sklepu powoduje straty. Amerykański Amazon przeprowadził badania, według których już 0, 1 sekundy skrócenia czasu wczytywania sklepu dało 1% wzrostu przychodów.

Szybkość ładowania sklepu to także wyższe pozycje w Google

Również dla Google szybkość ładowania sklepu internetowego jest bardzo ważna. Od jakiegoś czasu algorytm Google lepiej ocenia szybkie sklepy i klasyfikuje je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego, jeżeli zadbamy o wydajny hosting i zapewnimy lepszą optymalizację naszego sklepu, wówczas będziemy mogli zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Jak powszechnie wiadomo, wyższa pozycja w wyszukiwarce zwiększa szanse na znalezienie nas przez potencjalnych Klientów.

Optymalizacja sklepu i treści

Pozyskanie klienta, a przede wszystkim niestracenie go to także dbałość o jego wygodę. Klient musi się czuć w naszym sklepie intuicyjnie, poruszać się wygodnie, a przede wszystkim nie tracić czasu na poszukiwanie interesującego go produktu. Najważniejsza tutaj jest intuicyjna i sprawnie działająca wyszukiwarka wyświetlająca odpowiedź na zapytanie klienta w formie listy pasujących zapytaniu przedmiotów. Dalej musimy ułatwić klientowi wyszukiwanie, umożliwiając dokonanie go na podstawie cech i atrybutów produktów. Cechy i atrybuty produktów powinny być maksymalnie szczegółowo rozpisane dla każdej kategorii produktów w naszym sklepie. Im szybciej i łatwiej klient znajdzie u nas, to czego szukał, tym chętniej do nas wróci.

Kolej na marketing

Akcja marketingowa dla sklepu, który „stoi” na słabym hostingu, wolno się otwiera, nie jest zoptymalizowany ani pod kątem Google, ani wygody użytkownika, jest pozbawiona większego sensu. Jedynie co może nam dać to większy ruch na stronie, ale ruch ten spowoduje jedynie obciążenie serwera, a nie zwiększenie sprzedaży i przychodów.
Dopiero kiedy nasz sklep jest w pełni zoptymalizowany oraz przeniesiony na wydajne i szybkie serwery możemy zacząć porządną akcję marketingową. Do jej przeprowadzenia możemy wykorzystać wszystkie dostępne kanały. Serwisy społecznościowe typu Facebook, Google+, czy Twitter mogą nam dać spory napływ klientów. Szczególnie wartościowy jest w tym zakresie Facebook, na którym możemy stworzyć stronę naszego sklepu, promować posty/produkty, prowadzić konkursy i inne działania zwiększające zasięg naszego sklepu. Możemy też rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem sklepu w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoli nam pozyskać kolejną pulę klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest też marketing szeptany, czyli wpisy „klientów” na forach internetowych, czy blogach polecające produkty, czy nawet całe kategorie z naszego sklepu. Sposobów marketingu jest na tyle dużo, że zajęłyby one cały odrębny artykuł, a nawet cykl artykułów. Dlatego wzmiankujemy tutaj tylko o nich.

Wszystkie wyżej opisane czynniki mają tak samo duże znaczenie dla udanego zakończenia sprzedaży w sklepie internetowym i dla jego rozwoju.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

0

Dobre hasło reklamowe, czy też slogan to nie tylko zlepek słów. To jeden z najważniejszych fundamentów kampanii reklamowej. Dobre hasło czy slogan może sprawić, że każda oferta czy firma będzie dla odbiorcy godna zapamiętania, czy też zapisania i powtórzenia.

Jak stworzyć hasło reklamowe? Praktyczne porady w tworzeniu sloganu reklamowego

 

Najlepsze slogany reklamowe czasami powstają latami, są doszlifowywane tak aby w pewnym momencie odzwierciedlać kwintesencję działalności firmy. Światowe hasła reklamowe to często prawdziwe arcydzieła tworzone przez całe zespoły copywriterów.

Te najlepsze, najwybitniejsze slogany i hasła reklamowe kosztowały miliony dolarów i niewiele firm stać na tak wielkie koszty.

Oczywiście część haseł reklamowych powstały w małych agencjach, czy też zostały wymyślone przez właścicieli firm. Jeżeli chcemy spróbować stworzyć naprawdę dobre hasło powinniśmy przede wszystkim zadbać i kilka filarów, które cechują dobre hasła reklamowe.

Postaw na prostotę

Dobre hasła reklamowe składają się przeważnie maksymalnie z sześciu – siedmiu wyrazów. Są też dobre i ponadczasowe hasła które składają się z dwóch – trzech wyrazów i często są na tyle międzykulturowe, że możemy je spotkać niemal w każdym kraju. Warto też postawić na prosty nieskomplikowany język zrozumiały dla każdej osoby bez względu na jego wiedzę.

Postaw na oryginalność

Twoje hasło reklamowe musi zaskakiwać, jeżeli nie jest dla nikogo zaskoczeniem, raczej nie możesz liczyć na to że zostanie zapamiętane. Dobre hasło powinno być nieszablonowe i oryginalne dzięki temu znacznie łatwiej zostanie zapamiętane przez potencjalnych odbiorców. Kiedy usłyszymy chociaż raz hasło powinno zapadać nam w pamięć i trafiać idealnie w potrzeby czy też oczekiwania potencjalnych klientów.

Zadbaj o spójność

Każdy slogan czy hasło reklamowe powinno być spójnie nie tylko z marką, firmą, produktem ale także i z grupą docelową. Każdy z tych elementów musi być ze sobą powiązany, a łączeniem ich jest właśnie hasło reklamowe. Nie możemy tworzyć zbyt luźnego hasła w przypadku kiedy oferujemy poważniejsze produkty lub usługi np. finansowe. A patrząc odwrotnie nasz slogan nie może być zbyt „sztywny” jeżeli nasze produkty kierowane są do młodzieży.

Podkreśl cechy

Jeżeli Twój produkt posiada cechy, których nie posiadają produkty konkurencji – warto wskazać takie cechy. Natomiast jeżeli takich cech nie ma – powinniśmy wskazać najlepsze korzyści z posiadania naszego produktu.

Postaw na wiarygodność

Jeżeli już wymyślisz wyśmienity i chwytliwy slogan – niekoniecznie odniesie on sukces. Twoje hasło reklamowe musi być wiarygodne. Nie możemy pisać bajek bez pokrycia ponieważ takie hasło bardzo szybko nabierze negatywnego wydźwięku. I zamiast przyciągać naszych klientów uzyskamy odwrotny efekt.

Jak widać na podstawie powyższych przykładów stworzenie hasła reklamowego może zająć wiele czasu, jednak kiedy będziemy cierpliwi, otwarci na świat, potrzeby i pragnienia klientów możemy stworzyć naprawdę znakomite hasło bez ponoszenia ogromnych kosztów finansowych i wynajmowania agencji.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

0

 

W obecnych czasach reklamy bombardują nas z każdej strony, wielu osobom jest niezmiernie ciężko odnaleźć wartościowe przekazy, które tak naprawdę celują w nasze potrzeby. Reklamy telewizyjne, plakaty, reklama internetowa i właśnie w dużych ilościach ulotki reklamowe. Aby ulotka zapadła nam w pamięć musi nas przyciągać, być zwięzła, atrakcyjna i trafiać w nasze potrzeby i pragnienia. Niestety łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Zaprojektowanie skutecznej ulotki wydaje się niezwykle skomplikowane, ale jeżeli rozbijesz proces projektowania na mniejsze etapy – projektowanie stanie się znacznie prostsze.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

Jaki cel ma spełniać ulotka

Zadanie sobie pytania jaki cel ma spełniać ulotka, do kogo trafiać i co zawierać jest bardzo ważne, ponieważ odpowiedź na to pytanie będzie mia,ło kluczowe znaczenie przy tworzeniu treści i wyglądu ulotki.

Określ grupę docelową

Podczas projektowania ulotki powinniśmy precyzyjnie określić do kogo ulotka ma trafiać i na kogo oddziaływać. Tworzenie uniwersalnej ulotki sprawi, że trafi ona do wszystkich i do nikogo. Przekaz nie będzie na tyle wyraźny dla żadnej grupy, że nie zostanie on w ogóle zapamiętany. Musimy określić płeć, wiek, status materialny oraz potrzeby jakie reklamowany produkt lub usługa ma zaspakajać. Określenie naszego odbiorcy docelowego sprawi, że nasza ulotka zostanie znacznie chętniej zapamiętana.

Jedno czy kilka zdjęć?

Zdjęcia, rysunki i ilustracje często są pierwszym cennym wabikiem do zapoznania się z treścią. Zastanów się co dla Twojej grupy docelowej będzie lepsze – kilka mniejszych zdjęć, czy jedno większe rzucające się znacznie intensywniej w oczy.

Dobierz odpowiedni format

Ulotki występują w kilku uniwersalnych formatach, czyli rozmiarach ogólnie przyjętych. Wykorzystuje się przy tym także różnego rodzaju papiery i jego grubości (gramaturę). Nie zawsze duża ulotka sprawdzi się lepiej niż mniejsza, którą łatwiej schować w kieszeni. Bez wątpienia wielkość ulotki i rodzaj papieru mają duże znaczenie w ostatecznej cenie każdej ulotki. Dlatego też warto zastanowić się nad najbardziej korzystnym i optymalnym rozwiązaniem dl nas.

Papier jest bardzo istotny

Jak wcześniej wspomniałem ulotki występują w różnych formatach i rodzajach papieru. Warto zastanowić się nad rodzajem papieru, ponieważ nawet najlepszy projekt graficzny i znakomita treść mogą zostać popsute poprzez nieodpowiednio dobrany papier.

Uważaj na błędy w pisowni

Zanim oddamy projekt do druku powinniśmy kilkakrotnie przejrzeć go i najlepiej zrobić to w kilka osób. Literówki i drobne błędy idzie łatwo przeoczyć, a wyrzucenie kilku tysięcy ulotek przez błąd w tekście nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem. Często z pozoru niewidoczny błąd dla nas może być szybko zauważany przez inne osoby, a tym samym wizerunek naszego przekazu może znacznie ucierpieć na takim błędzie.

Jak można zauważyć na powyższych przykładach tworzenie ulotki nie jest łatwym procesem, ale kiedy będziemy przestrzegali podstawowe zasady uda nam się zaprojektować nie tylko dobrze wyglądającą ulotkę, ale co najważniejsze dla nas – skuteczną.

Branding, czyli sposoby kreowania marki

0

Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, każda firma, organizacja i korporacja pragnie wyróżnić się na tle konkurencji, stając się tym samym unikatową i docierając do możliwie największej ilości interesantów oraz konsumentów. W obecnym świecie oferującym niemalże nielimitowany dostęp do informacji oraz kanałów promocji nie jest to jednakże takie łatwe.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek. Jak to zrobić?

0

 

Dzisiaj, w czasach kiedy jednym z kluczowych warunków stabilnego rozwoju firmy jest wprowadzanie i modyfikowanie oferty niezbędna jest odpowiednia wiedza – jak to zrobić w odpowiedni sposób. Wprowadzenie nowego produktu na rynek wymaga zadbania o kilka ważnych szczegółów, które nie można pominąć, aby wprowadzony produkt na rynek odniósł znakomity sukces i zyskał rzeszę zadowolonych klientów.

 

Jak wprowadzić na rynek nowy produkt

 

Zdefiniuj wartość produktu dla odbiorcy

Przed wprowadzeniem produktu na rynek należy określić jakie wartości dla potencjalnego odbiorcy będzie niósł za sobą zakup naszego nowego produktu. Istotne jest, aby precyzyjnie określić korzyści które będą oddziaływały na wyobraźnię i pobudzały potrzebę posiadania przez odbiorców. Najważniejsze jest to, aby wszystkie wartości były prawdziwe, dobrze widoczne i pokazywały więcej korzyści niż ewentualnych wad.

Zdefiniuj potrzeby potencjalnych klientów

Bardzo ważnym krokiem do udanego wprowadzenia nowego produktu na rynek jest określenie potrzeb, oczekiwań i pragnień potencjalnych klientów. Krok ten jest niezwykle istotny, ponieważ w obecnych czasach klienci nie tylko kierują się kwestiami praktycznymi, ale także często podejmują decyzję na podstawie swoich pragnień i zaspokojenia konkretnych oczekiwań.

Określ rynek docelowy

Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu nowego produktu na rynek powinno być określenie naszego rynku docelowego. Z jednej strony grupa odbiorców nie powinna być zbyt wąska, ponieważ może ona nie wystarczyć aby zapewnić nam odpowiedni dochód niezbędny do zaspokojenia nie tylko potrzeb firmy, ale także i naszych. Z drugiej strony zbyt szeroko określona grupa odbiorców sprawi, że dotarcie do naszych klientów będzie znacznie trudniejsze, bardziej czasochłonne oraz kosztowniejsze. Często ma to też kluczową rolę, czy stać nas na wszystkie koszty związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek.

Zbadaj konkurencyjne produkty

Jeżeli nasz produkt nie jest innowacyjny i unikatowy, bardzo prawdopodobne jest to, że jakaś firma wprowadziła podobny produkt już na rynek i zaspakaja potrzeby klientów. Należy zbadać ile jest takich firm i jaki zakres oferty posiadają

Przeanalizuj konkurencję

Po zidentyfikowaniu konkurencji należy bardzo dokładnie przeanalizować każdą firmę z osobna, tak aby poznać wszystkie szczegóły ich produktów. Jakie potrzeby dane rozwiązania zaspokajają, czego nie posiadają w ofercie, co jest mocniejszą stroną konkurencji i co ją wyróżnia. Oraz co istotne jakie są słabsze strony konkurencji i ich produktów.

Stwórz strategię wprowadzenia nowego produktu na rynek

W oparciu o już zdobyte informacje powinniśmy przygotować kompleksową strategię wprowadzenia produktu na rynek. Strategia ta powinna zawierać nie tylko sam model reklamy, czy konkretne rozwiązania dla grupy odbiorców, ale także analizę wszystkich niezbędnych kosztów i problemów jakie możemy spotkać podczas wprowadzania produktu. Często początkowe założenia nie spełniają się, ponieważ rynek inaczej reaguje na dane rozwiązania. W związku z tym powinniśmy dostosować strategię do nowych warunków i niezwykle elastycznie podejść do każdej przeszkody.

Jak można zauważyć wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest łatwe jeżeli zależy nam na sukcesie i dużej sprzedaży. Jednak dokonując niezbędnych analiz jesteśmy w stanie uniknąć wielu problemów a tym samym szansa na odniesienie sukcesu jest znacznie bardziej prawdopodobna.

Czym jest grafika użytkowa?

0

Grafika użytkowa znajduje się gdzieś na pograniczu sztuki i reklamy, tworząc całkiem nową jakość, z którą możemy obcować na co dzień. Na czym polega grafika użytkowa, jakie ma cele i czym właściwie jest? Oto garść informacji o tej wyjątkowej dziedzinie i jakości, jaką możemy dzięki niej odkrywać.

Najważniejsze festiwale filmowe

0

Gałęzią sztuki, która w tempie błyskawicznym się rozwinęła jest bez wątpienia film.Ta dziedzina z prymitywnego i prostego poziomu, który prezentowała na początku wieku dwudziestego bardzo szybko przekształciła się w pełnoprawną sztukę. Efekty tej przemiany widać po liczbie festiwali, na których prezentuje się najważniejsze dzieła. W tym momencie mamy do czynienia z ich niesamowitą mnogością. Nie są to tylko niszowe wydarzenia, a o ich randze niech świadczy fakt, że filmy eventowe z takich festiwali są szeroko oglądane i komentowane. W poniższym zestawieniu pokażemy w jakich miastach odbywają się najważniejsze festiwale i je opiszemy.

ZOBACZ TEŻ