Organizacja eventów – Euro M Agencja Public Relations

0

Agencja Euro M istnieje na rynku od 2000 r. W ciągu tego czasu przygotowaliśmy wiele spotkań dla polskich i międzynarodowych firm. Mamy duże doświadczenie w organizacji różnego typu uroczystości firmowych: otwarć nowych zakładów, obchodów rocznic, jubileuszy, a także spotkań integracyjnych, pikników pracowniczych, spotkań promocyjnych.

Organizując dane wydarzenie zarządzamy zespołami złożonymi z kilkunastu do kilkudziesięciu osób, reprezentujących różnorodne profesje. Planowanie, organizacja i realizacja eventów przebiega wg wypracowanych i sprawdzonych metod. Pozwala nam to panować nad każdym etapem zlecenia i osiągać zamierzony efekt.

Organizacja eventów i imprez firmowych

Nasze usługi od planowania do ich zakończenia prowadzone są w sposób kompleksowy i bardzo profesjonalny, ponieważ zależy nam na zadowoleniu naszych Klientów, a także chcemy, aby z chęcią do nas wracali. U nas mogą Państwo zorganizować niesamowite przyjęcie, imprezę firmową, imprezę plenerową bez obaw, że coś przeoczymy lub nie zrealizujemy.

Ważne chwile należy celebrować, a to dodatkowo najlepsza okazja do spotkania się i wymiany doświadczeń, rozmów, komunikacji i najnowszych idei wśród pracowników. Dla nas liczy się dobra zabawa i zadowolenie każdej pojedynczej osoby.

Duże doświadczenie organizatorów

Mamy doświadczenie w prowadzeniu imprez na kilka osób, a także na parę tysięcy. Z nami nikt nie będzie się nudził, ponieważ dbamy o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.

Poznaj naszą pełną ofertę i skorzystaj z możliwości przeprowadzenia hucznej imprezy, która zostanie zapamiętana na długie lata. Zapraszamy na http://www.euro-m.pl i kontaktu telefonicznego (+48 71) 396 80 50. Podpowiemy jakie rozwiązania wybrać, aby najlepiej dopasować je pod kategorię imprezy.

Sposoby na dobrą reklamę

0

Otwierając firmę przedsiębiorca staje przed trudnym wyzwaniem, wyzwaniem jakim jest reklama i promocja firmy. Początki przeważnie bywają trudne, co przeważnie związane jest z niewielkim budżetem jakim dysponują nowi przedsiębiorcy. Emocja reklam w radiu, czy spot reklamowy w telewizji kosztuje bardzo dużo, na co z reguły mogą pozwolić tylko duże firmy i korporacje. Istnieje jednak, kilka ciekawych sposobów na promocję firmy za niewygórowane pieniądze. Jakie to są sposoby na dobrą reklamę? Odpowiedzi powinniśmy szukać najczęściej u źródła, czyli w internecie, gdzie serwisy społecznościowe i fora internetowe dostarczają miliony ciekawych informacji od milionów użytkowników. To właśnie na internecie powinniśmy przede wszystkim skupić swoja uwagę, pozwoli nam to nie tylko dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców, ale także dzięki tanim i spersonalizowanym reklamom tanio dotrzeć do wybranej grupy docelowej.

Jakie to są sposoby na dobrą reklamę

Zainwestuj w stronę internetową

Tak jak w rzeczywistości i kontaktach w cztery oczy najważniejsze jest zaprezentowanie siebie i firmy którą się reprezentuje, tak i w internecie najważniejsze jest zaprezentowanie firmy. To strona internetowa w naszym imieniu reprezentuje firmę, a tym samym powinno wykazywać nie tylko profesjonalizm, ale co istotne wykazywać się nowoczesnym podejściem do rynku, zawierać wszystkie niezbędne informacje potrzebne podczas pierwszego kontaktu, oraz co istotne – komunikować się z nami w prawidłowy i zrozumiały dla drugiej osoby sposób. Możemy mieć przepiękną stronę internetową, jednak jeżeli poruszanie się po niej i uzyskiwanie informacji sprawia użytkownikom kłopoty – mamy poważny problem i powinniśmy jak najszybciej zająć się tym tematem.

Wejdź w interakcję z użytkownikiem

Portale społecznościowe pozyskują coraz więcej użytkowników. W dzisiejszych czasach prócz strony internetowej, niemal każda firma powinna mieć swój kanał w serwisach społecznościowych pozwalający na komunikację między firmą a klientem. Użytkowanie portali społecznościowych jest darmowe, przez co bardzo łatwo możemy odpowiedzieć na wszelkiego rodzaju pytania od użytkowników, a także zweryfikować ich opinię na temat użytkowania danego produktu czy też oceny skorzystania z danych usług firmy. Bardzo istotne jest docieranie w serwisach społecznościowych do konkretnych i spersonalizowanych grup docelowych, pozwoli to na maksymalne wykorzystanie spektrum serwisów społecznościowych.

Podziel się wiedzą

Prowadząc firmę specjalizującą się w określonej dziedzinie, warto zainteresować się wszelkiego rodzaju formami internetowymi. Użytkownicy tak forów nie tylko są potencjalnymi klientami naszej grupy docelowej, ale co istotne dostarczą nam wielu ciekawych informacji na temat naszej branży. A dodatkowo i my sami będziemy mogli udzielić pomocy innym użytkownikom poszukujących nurtujących odpowiedzi w danej dziedzinie – akurat w tej w której działa Twoja firma i to Twoja firma może rozwiązać te problemy. Pomaganie innym użytkownikom bezpłatnie w internecie nie tylko może sprawi, że dany klient będzie zainteresowany oferta naszej firmy, ale dzięki odpowiednim zabiegom może sprawić, że wielu potencjalnych klientów może postrzegać nas jako ekspertów w danej dziedzinie. I nie tylko zgłaszać się z każdym problemem, ale także promować bezpłatnie naszą firmę, polecając naszą osobę, lub usługi naszej firmy.

Ogromny potencjał drzemie w internecie. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak potężne jest to medium i jak wiele dla siebie i naszej firmy możemy zrobić. Warto otworzyć się na nowe możliwość i dostrzec potencjał drzemiący w nowych technologiach.

Metody inwentaryzacji w firmie

0

Pod koniec roku wiele firm planuje swoje zakupy na przyszły rok, oraz zastanawia się jakie towary pozostały, oraz co tak naprawdę w przyszłym roku nie ma szans na wykorzystanie lub sprzedanie. Najlepszym sposobem dowiedzenia się, jakie firma posiada środki trwałe jest inwentaryzacja.

Inwentaryzacja polega na spisaniu i uzgodnieniu zapisów księgowych z faktycznym stanem i rozliczeniu ewentualnych różnic. Jakie są rodzaje inwentaryzacji? I kiedy należy ją przeprowadzić? Zgodnie z ustawą o rachunkowości istnieją trzy rodzaje inwentaryzacji: spis z natury, potwierdzenie sald, oraz uzgodnienie z dokumentami źródłowymi. Konkretny sposób powinien być stosowany w określonych przypadkach i nie może być użyty w niewłaściwy sposób. Niewłaściwie przeprowadzony spis może zostać podważony i nieuznany za właściwy. Bez prawidłowego spisu z natury nie możemy właściwie rozliczyć przedmiotów, które mogły zostać zniszczone, straciły termin przydatności czy też zostały skradzione.

Metody inwentaryzacji

 

Spis z natury

Spisem z natury objęte są aktywa pieniężne w gotówce, wszelkiego rodzaju papiery wartościowe w postaci materialnej, towar do sprzedaży, środki trwałe firmy takie jak sprzęt komputerowy, urządzenia używane w firmie (także do produkcji produktów), akcesoria biurowe, samochody, maszyny oraz nieruchomości. Spis z natury polega na spisaniu oraz przeliczeniu składników majątku wyżej wymienionych tak aby nie było wątpliwości co do posiadanych przedmiotów które nie zostały sprzedane, uszkodzone, zużyte bądź skradzione.

Podczas inwentaryzacji określamy liczebność oraz jednostkę miary (sztuki, metry, kilogramy itd.), a następnie wpisujemy je na arkusze spisowe. Dobrze jest, kiedy kilkukrotnie przeliczymy wszystko, tak aby nie było błędów księgowych, które w przyszłości mogą znacząco skomplikować rozliczenie.

Potwierdzenie salda

Inwentaryzacja metodą potwierdzenia sald dotyczy wszystkich pieniędzy zgromadzonych na różnych rachunkach bankowych w każdym banku gdzie firma posiada otwarty rachunek, wszelkiego rodzaju papierów wartościowych i akcji przechowywanych przez inne jednostki w wersji fizycznej jak i zdematerializowanej, w tym także udzielonych pożyczek innym osobom i firmom, oraz powierzonym innym firmom lub osobom składników aktywów majątku firmy.

Potwierdzenie sald może odbyć się poprzez wystawiony dokument np. bankowy lub też informacja w formie elektronicznej.

Uzgodnienie z dokumentami źródłowymi

Metoda ta polega na porównaniu danych ksiąg rachunkowych z innymi dokumentami środków trwałych do których dostęp jest utrudniony, gruntów oraz praw do należnych do nieruchomości. A także metoda ta polega na porównaniu należności spornych, lub aktywów i pasywów wobec których nie ma możliwości przeprowadzenia spisu z natury.

Zgodnie z polskim prawem prowadzenie księgowości w Polsce nie jest łatwe, zwłaszcza skomplikowane są zawiłości w przypadku pełnej księgowości, która dla przykładu występuje w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. W związku z czym warto do prowadzenia rachunkowości zatrudnić biuro rachunkowe. Ono będzie pilnowało aby wszystkie dokumenty firmy były właściwie rozliczane.

Jaki hosting wybrać? Praktyczne wskazówki

0

 

Znaleźć dobry hosting w dżungli ofert to naprawdę duże wyzwanie. Po wielu różnych awariach firm hostingowych i czasami utracie istotnych danych takich jak strony internetowe trzeba przyjrzeć się bardzo dobrze ofertom i wybrać tą najlepszą, której chcemy powierzyć swoje dane i biznes on-line.

Bardzo często klienci zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Im jest ona niższa, tym lepiej. I najczęściej w ten sposób podejmowana jest decyzja. Dlatego też najczęściej wśród ofert firm hostingowych możemy znaleźć super promocje cenowe na pierwszy rok użytkowania, który ma zachęcić nas do wykupu abonamentu. Co ciekawe wiele osób nie patrzy na inne czynniki – jest to niezrozumiałe, zwłaszcza że kiedy kupujemy pralkę, lodówkę, telefon czy samochód poza aspektem cenowym patrzymy na wiele parametrów analizując je z innymi ofertami. Co dziwne – klienci w ogóle przy wyborze hostingu tego nie robią. Dlatego warto zmienić swoje nawyki i zanim wybierzesz hosting dla swojej firmy, warto sprawdzić kilka aspektów.

Czym się kierować przy wyborze hostingu

 

Sprawdź cenę hostingu w drugim roku

Wiadomo, decydując się na hosting, nie wybieramy firmy na jeden rok, a związujemy się z nią na kilka najbliższych lat. Dlatego też warto dowiedzieć się, ile faktycznie zapłacimy w drugim roku. Często firmy hostingowe kuszą nas niezwykle atrakcyjną cena w pierwszym roku, tak aby później w następnym roku podnieść cenę wielokrotnie.

Sprawdź dostępność danego hostera i limity

Nigdy nie wierz w reklamy, że wykupując dany hosting mamy wszystko bez limitów. Zawsze powyżej jakiejś liczby firma hostingowa nakłada blokady, to w jaki sposób ograniczenia są nakładane jest bardzo istotne, ponieważ taka sytuacja może kompletnie zablokować funkcjonowanie firmy poprzez ograniczony dostęp do strony internetowej i poczty e-mail. Dodatkowo niezwykle istotny jest uptime, czyli gwarancja nieprzerwanego działania i dostępu do danego hostingu. Minimum jakie w obecnych czasach hosting powinien spełniać to 99,95% lub wyżej dostępności rocznie. Dostępność poniżej takiej wartości to szykujące się problemy, i bardzo niska jakość.

Poczytaj opinie o danej firmie hostingowej

Każda firma ma swoje mocne i słabe strony W sieci można znaleźć zarówno pozytywne i negatywne komentarze w sieci o każdej firmie. W przypadku firm hostingowych warto prześledzić tematyczne fora i prześledzić posty dotyczące awarii. Czego awaria dotyczyła w danej firmie hostingowej, jak przebiegała obsługa klienta oraz jak szybko uporano się z problemem. Awarie czy krótkie dostępy mogą zdarzyć się w każdej firmie, nawet największe firmy hostingowe doświadczają awarii. Jednak zbyt częste awarie to naprawdę zły znak.

Sprawdź jak często firma robi backup danych

Oczywiście, każda firma w swojej ofercie zawarła informacje o backupie. Jednak warto dokładnie przeanalizować ten aspekt i sprawdzić jak często wykonywane są kopie danych, kiedy, w których godzinach, jakich narzędzi firma używa oraz czy masz łatwy dostęp do tych danych.

Jak widać na podanych przykładach bardzo istotne jest wiele aspektów związanych z wyborem hostingu. Nigdy nie powinniśmy decydować na podstawie ceny, a rzetelnej analizy całej oferty.

Prośba o referencje dla firmy. Dlaczego warto zadbać o pisemne referencje klientów

0

Prowadząc działalność gospodarczą część firm, pozyskuje swoich nowych klientów poprzez opinie innych klientów, którzy już skorzystali z oferty danej firmy. W takim przypadku niezwykle istotne jest zadowolenie klientów, ponieważ to oni są motorem napędowym firmy. Istnieją takie branże, że w dużej mierze funkcjonowanie firmy opiera się właśnie na opiniach, i tak naprawdę nie potrzebują inwestować znaczących środków w reklamę. Jednak zdobywanie pisemnych referencji klientów ma też kilka innych ważnych korzyści, które sprawiają, że warto prosić o referencje bez względu tak naprawdę w jakiej branży działa dane przedsiębiorstwo. Nie ważne, czy firma świadczy usługi tylko dla klientów biznesowych, czy też dla klientów indywidualnych. Dobra opinia i referencje mogą okazać się w niektórych przypadkach bardzo ważne.

Dlaczego warto zadbać o pisemne referencje klientów

Jak cie piszą, tak cie widzą

Wielu potencjalnych klientów przeglądając strony internetowe firm zapoznaje się z opiniami na temat danego przedsiębiorstwa. Jeżeli nie znajdzie takich opinii na stronie internetowej, przeszukuje fora dyskusyjne czy serwisy społecznościowe w znalezieniu informacji zwrotnej osób, które skorzystały z oferty danej firmy. Jakie jest ich zadowolenie, i czy polecają lub odradzają skorzystanie z usług. Posiadając pisemne referencje na stronie internetowej ułatwiamy znacznie sprawę, a tym samym nasza firma znacznie wiarygodniej wygląda w oczach potencjalnych klientów.

Zdobądź kartę przetargową

Czasami pisemne referencje mogą zdecydować o wyborze firmy przez klienta. Referencje są bardzo pozytywnym i ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Czasami to zadowoleni klienci poprzez referencje mogą przekonać do wybrania właśnie naszej oferty. Dlatego też bardzo istotne jest zbieranie jak najwięcej pozytywnych opinii na temat naszej firmy. Referencje są też czasami istotnym elementem budowania ceny końcowej, przez co klient zapoznając się z referencjami wie za co płaci i jakiej jakości usług może spodziewać się wybierając daną ofertę.

Pokaż swoje doświadczenie

Zebrane referencje od innych firm mogą pokazywać, jak duże nasza firma posiada doświadczenie. Przekrój różnych firm wskaże potencjalnemu klientowi w jakich dziedzinach nasze przedsiębiorstwo się specjalizuje, bądź też ma największe doświadczenie. Jest to też swojego rodzaju zademonstrowanie potencjalnemu klientowi z jakiej wielkości klientami przedsiębiorstwo głównie nawiązuje współpracę.

Referencje pokażą za co klienci cenią Twoją firmę

Zbierając referencje możemy w łatwy sposób dowiedzieć się, co było dla danego klienta najważniejsze, w jakich sprawach profesjonalnie poradziliśmy sobie z oczekiwaniami klienta, za co klient ceni naszą ofertę oraz co mogło być powodem wyboru naszej firmy.

Zdobywanie pisemnych referencji klientów od zawsze było bardzo istotnym elementem budowania wizerunku firmy, oraz co istotne bardzo pozytywnie wpływa na pozyskiwanie nowych klientów, którzy do tej pory nie mieli sposobności skorzystać z oferty firmy. A tym samym sam proces decyzyjny znacznie łatwiej przychodzi.

5 najczęstszych powodów dlaczego większość nowo otwartych firmy upada w przeciągu 2 lat

0

 

W ostatnich ponad 20 latach w Polsce powstało kilka milionów firm. Ponad 150 tysięcy

firm działa nadal. Często nadal istnieją pod tą samą nazwą i posiadają tego samego właściciela. Wynika z tego że średnio 80 procent nowo otwartych firm upada w ciągu kilku lat, a najczęściej jest to dwa lata od rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Jak tego uniknąć? Nie ma złotej receptury na sukces biznesowy. Jednak warto pamiętać o kilku istotnych aspektach, które na początku działalności gospodarczej są bardzo istotne dla kondycji finansowej firmy i pozyskiwania klientów.

Monitoruj swoje finanse

Jak wynika z doświadczenia wielu firm, które upadły w przeciągu 2 lat od rozpoczęcia działalności nie był brak środków na początku, jednak nieumiejętne zarządzanie finansami i roztrwonienie całego majątku firmy na wydatki które niekoniecznie mogły się okazać właściwe.

Zarządzaj wydatkami

Wszystkie wydatki bez względu na ich wielkość są bardzo istotne dla prawidłowej kondycji finansowej firmy. Nieważne, czy wydajemy 2 złote więcej na papier do drukarki, czy 50 gr. na spinacze. Ważne jest to, że przez brak odpowiedniego gospodarowania środkami po prostu tracimy je. Pomnóżmy 2 złote przez 100 różnych produktów i nagle robi się oszczędność, dzięki której moglibyśmy zapłacić na przykład za prąd w biurze. Pomyśl, na czym można zaoszczędzić…telefony komórkowe, dostawcy prądu czy gazu, paliwo do samochodu, czy artykuły biurowe to tylko niewielka część gdzie możemy znaleźć oszczędności. Nagle może okazać się, że w ten sposób oszczędzamy naprawdę sporą sumę pieniędzy i możemy zapłacić swój czy pracowników ZUS.

Gaś nawet małe pożary, aby nagle wszystko nie spłonęło zostawiając zgliszcze po firmie.

Nigdy nie ignoruj nawet małych problemów, czy to w funkcjonowaniu działalności, pracy pracowników, czy też zadowolenia klientów. Każdy aspekt jest bardzo istotny ponieważ pozwala nam na wykształcenie w sobie analizowania i rozwiązywania wszystkich problemów, które bardzo szybko mogą urosnąć do tak ogromnych, że nie będziemy w stanie poradzić sobie z nimi w łatwy sposób. Często to ignorancja doprowadza do poważnych problemów. Rolą właściciela firmy jest rozwiązywanie problemów, a nie zamiatanie ich pod dywan – a nuż się uda. Niestety nie uda się, problem ten zostanie nierozwiązany, a tym samym na przykład niezadowolony klient małej firmy nie poleci naszych usług znajomemu, który prowadzi bardzo duże przedsiębiorstwo tym samym tracąc poważny kontrakt zapewniający stałe dochody na najbliższe kilka lat…Daje do myślenia, prawda?

Pozyskuj klientów aktywnie, nie czekaj na cud

Na cud nie masz co liczyć, że nagle to sam klient znajdzie Ciebie i pozyskasz super zlecenie. Cudu nie doświadczysz, jeżeli sam go nie stworzysz. Na cud należy zapracować ciężką i rzetelną pracą, a także otwartością, wytrwałością oraz profesjonalnym podejściem do każdego klienta bez względu na jego zasobność portfela.

Powyższe przykłady to oczywiście tylko początek wielkiej góry problemów i wyzwań jakie stają przed młodymi firmami nie tylko w pierwszych dwóch latach działalności, ale przez cały okres prowadzenia firmy.

Jak reklamować firmę, gdy nie masz pieniędzy na promocję

0

 

Wielu właścicieli firm doświadcza tego niezbyt przyjemnego momentu, w którym właściciel firmy wie, że firma potrzebuje dobrej reklamy, ale niestety nie stać na nią nawet mocno oszczędzając na wydatkach. Co wtedy może szef? Poddać się? Wbrew pozorom firma nie jest na straconej pozycji, a z naprawdę niewielkim budżetem jesteśmy w stanie sprawić, że firma będzie znana w całej branży. Jednak musimy zmienić nasze podejście, nasze nastawienie do reklamy i spojrzenie na nie zupełnie z innej perspektywy.

Jak reklamować firmę ?

 

Nigdy nie wierz w samo-reklamę.

Dobry produkt nigdy nie zareklamuje się sam, nikt nie pozna go od tak, nie wiedząc o nim, skoro o nim nie wie. W dzisiejszych czasach pośród setek różnych przekazów ciężko dostrzec te unikatowe, dlatego też nie liczymy, że ktoś za nas rozreklamuje nas produkt nawet jak jest wyjątkowy na skalę krajową, czy międzynarodową. Nic nie zadziała tak jak nasze zaangażowanie w promocję pośród prasy i mediów.

Spraw, aby opowiadali o Twojej firmie

Problemem wielu firm jest fakt, że nie wyróżniają się one na tle konkurencji. Nie są wyjątkowe, a tym samym tak naprawdę nie ma potrzeby o nich mówić. Zadbaj o to, aby Twoja firma wyróżniała się od innych firm czymś wątkowym. Nieważne, czy jest to jakość, produkt, cena czy też związana z firmą historia. Istotna jest opowieść, ważne jest to, aby firma rozbrzmiewała na ustach innych, a tym samym przenosząc wiadomość o ofercie czy firmie kolejnym osobom.

Odnajdź pasjonatów

Wielu potencjalnych klientów związanych jest z konkretną grupą, częstą to grupę stanowią pasjonaci. Sprawdź jak do nich dotrzeć nie ponosząc koszów, czasami wystarczy wejść w taką społeczność a zamówienia zaczną napływać same bez znaczne wysiłku, a zwłaszcza mnożenia naszych kosztów.

Poproś o polecenie

Większość klientów, którzy skorzystali raz z oferty danej firmy i okazała się ona godna polecenia sama poleca ja innym potencjalnym klientom. Jednak czasami klienci którzy raz skorzystali z oferty potrzebują pewnej zachęty, aby znacznie chętniej promować Twoja firmę – potrzebują jakiegoś czynnika zachęcającego. Czasami jest to mały upominek, a czasami rabat na usługi czy inna wymierna dostrzegalna korzyść dla osób polecających.

Napisz coś o swojej firmie

Czasami notatka prasowa, czy też artykuł o konkretnym wydarzeniu może okazać się na ciekawy dla wydawcy gazety, że bardzo chętnie umieści ją w najnowszym wydaniu. Czasami otwarcie firmy, może okazać się na tyle inspirującym wydarzeniem na ryku lokalnym, że wielu potencjalnych klientów oczekiwało na otwarcie firmy o konkretnym profilu działalności gospodarczej – wystarczy ich powiadomić a sami chętnie skorzystają z naszej oferty.

Przedstaw próbki swoich możliwościami

Prezentacja produktu, czy też naszych możliwości może stanowić o naszym sukcesie. Część klientów mimo atrakcyjnej oferty cenowej poszukuje potwierdzenia w jakości. Warto przedstawić namiastkę, lub przedstawić produkt wstępny aby zyskać rzeszę zainteresowanych naszą ofertą potencjalnych klientów.

Jak można zauważyć na powyższych przykładach, możliwości darmowej lub niemalże darmowej reklamy nie jest problemem. Problemem stanowiącym o tym jak znaleźć sposób na taką reklamę jest nasza kreatywność. Bez kreatywności nawet super biznes może okazać się niewypałem przynoszącym nam znacznie straty finansowe.

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową?

0

 

Każdy właściciel firmy w pewnym momencie rozwoju firmy staje przed bardzo istotną i ważną decyzją reklamy firmy i wyborze agencji reklamowej. Wybór najlepszej agencji reklamowej gdzie na dzisiejszym rynku istnieje bardzo wiele firmy świadczących usługi marketingowe jest niezwykle trudne. Zwłaszcza, że każda agencja prezentuje inny poziom usług i czasami trudno dostrzec tą najlepszą agencję. A już nie mówiąc o porównaniu cen, ponieważ analizując cenniki różnych agencji reklamowych różnorodność cen może zszokować nie jednego właściciela firmy. Różnice sięgają nawet od kilkudziesięciu do kilkuset procent, a jakość usług niekoniecznie stanowi od jakości usług. Mała agencja może świadczyć usługi o podobnej lub lepszej jakości, natomiast duża i droga agencja może być droga bo jest duża i niekoniecznie świadczyć usługi na najlepszym poziomie.

Wybieramy najlepszą agencję reklamową

Więc jak wybrać właściwą agencję? Spróbuj poznać agencję a sprawa stanie się znacznie łatwiejsza. Poniżej przedstawiam kilka właściwych aspektów, które warto poruszyć wybierając najlepszą agencję reklamową.

Ludzie to podstawa

Każdą firmę tworzą ludzie, Zwłaszcza kreatywni, którzy w agencji reklamowej są wartością nie do zastąpienia. W agencji to ludzie są kapitałem stanowiącym o wartości firmy.

Konkrety w komunikacji

Nie od dziś wiadomo, że wiele osób potrafi bajki pisać, a nie mówić o konkretach. Dlatego też jeżeli podczas kontaktów osoba komunikująca się z Tobą w imieniu agencji reklamowej poświęca mnóstwo czasu o dokonaniach, nagrodach czy innych klientach, a mało czasu koncentruje się na Twojej firmie. Nie pyta o potrzeby, budżet, i nasze oczekiwania względem agencji.

Przeprowadź śledztwo

Przejrzyj portfolio agencji i jej rekomendacje, poczytaj na forach internetowych co inni sądzą o agencji (chociaż tutaj należy być ostrożnym ponieważ czasem agencje grają nie fer i publikują pochlebne opinie na własny temat). Jeżeli to możliwe skontaktuj się z kilkoma klientami agencji i popytaj czy faktycznie pracowały dla nich, co wykonywały i jaka była jakość świadczonych usług.

Sprawdź kreatywność agencji

Nie tylko dobre hasła reklamowe stanowią o sukcesie kampanii reklamowej, ale także kreatywne zarządzania budżetem, przy też dokładna analiza rynku i konkurencji tak aby zarówno z większego, jak i z mniejszego budżetu uzyskać pożądany efekt i skuteczność.

Agencja reklamowa jako partner

Agencja reklamowa, która podjęła współpracę z Tobą powinna traktować Ciebie jako partnera, powinna być Twoim wsparciem oferując kompetentne i profesjonalne porady w trudnych sytuacjach. Nic ni ma gorszego kiedy oczekujesz pomocnej dłoni od agencji reklamowej, a ona niewzruszona nie słyszy wołania Twojej firmy. Jest to niezwykle istotne zwłaszcza w ekstremalnych sytuacjach, kiedy wizerunek i dobre imię firmy bardzo szybko może zostać utracone bezpowrotnie.

Jak widać na powyższych przykładach wybór agencji reklamowej jest niezwykle trudnym zadaniem, ale nie niemożliwym do wykonania. Powinniśmy przede wszystkim na spokojnie dokonać wyboru porównując kilka agencji, tak abyśmy mieli znacznie pełniejszy obraz a tym samym nasz wybór byłby bardziej oczywisty niż losowa gra.

Jak tanio wysyłać towar do klientów?

0

 

Wraz z rozwojem internetu nastąpiła nie tyle globalizacja naszych produktów, co udostępnienie ich szerzej grupie odbiorców w całym kraju. Jak wysyłać nasze produkty? Jak je pakować? Jak korzystać z solidnych i tanich firm doręczających paczek do naszych klientów, aby od samego początku ten proces był dla nas jak najbardziej komfortowy, a klient był zadowolony w końcowym etapie doręczenia.

Niestety nie ma złotego, idealnego rozwiązania, ale jest wiele sposobów na to, aby wybrać ofertę najlepszą, nie tylko pod względem jakości doręczonych paczek, ale także i ceny. Jakie to sposoby? Niezwykle proste.

Śledź przesyłki do klientów

Zawsze w początkowym etapie rozkręcania biznesu śledź przesyłki, które wysyłasz klientom. Nie pozostawaj obojętny i kiedy tylko coś nie jest prawidłowo doręczone – reaguj. Klient bez względu na jakość etapu dostarczania do niego przez firmę kurierską doceni Twoje zaangażowanie i próbę rozwiązania problemu. Czasami problemy wynikają z kwestii niezależnych od kurierów, ale czasami są problemem z wynikającej małej jakości świadczonych usług.

Nigdy nie ufaj firmie kurierskiej

Nawet jeżeli firma kurierska, z której obecnie korzystasz doręcza przesyłki – monitoruj jakość usług. Wybiórczo sprawdzaj w jakim stanie i jak szybko dotarł zamówiony przez klienta towar. Nigdy nie ufaj konsultantom bezgranicznie – oni są od gaszenia pożarów, a nie rozwiązywania problemu dlaczego taki pożar powstał. A skutek takiego niedbalstwa może doprowadzić Twoją firmę do poważnych problemów wizerunkowych, nie ze względu na jakość obsługi, produktów czy usług, ale ze względu na kwestię dostarczania ich do klienta.

Zawsze monitoruj konkurencyjne firmy kurierskie

To, że w obecnej chwili dana firma kurierska spełnia Twoje oczekiwania, nie znaczy, że konkurencja nie będzie ich spełniać znacznie taniej. Zawsze powinniśmy monitorować wszystkie firmy kurierskie nie tylko w zakresie jakości ich usług, ale także i ceny. To pozwoli nam zawsze wybrać najlepszą ofertę dla naszych klientów. W końcu chcesz wysyłać towar tanio.

Dobra cena nie znaczy, że nie będziesz stratny

Nie zawsze dobra cena, stanowi o tym, że nie dołożymy do przesyłki lub też wyślemy ją klientowi aby był zadowolony. Niestety, ale na nieprofesjonalnej firmie kurierskiej możemy stracić znacznie więcej, niż zaoszczędzone w ten sposób pieniądze. Od momentu zakupu do momentu dostarczenia produktu, w oczach klienta to my jesteśmy odpowiedzialni za cały proces. Nawet jak firma kurierska zniszczy produkt, lub dostarczy go w niewyznaczonym terminie – to my jako sprzedający jesteśmy za to odpowiedzialni. Wysyłać towar tanio, nie zawsze znaczy wysyłać dobrze.

Myśl z perspektywą rozwoju

Nigdy nie ograniczaj się na dłuższy czas, podpisując umowę lojalnościową na dłuższy czasu, sytuacja na rynku bardzo często dynamicznie się zmienia, przez co ceny usług firm kurierskich często dostosowują się do panujących warunków gospodarczych. A co za tym idzie, związani z firmą kurierską na dłuższy czasu możemy stracić znacznie większe pieniądze, niż korzystając swobodnie z oferty rynkowej dla osób bez umowy.

Zawsze jest jednak ważna zasada – monitorujmy wszystkie etapy sprzedaży, na które nie mamy wpływu, to uchroni nas nie tylko przed zachwianiem wizerunku firmy, ale co bardziej istotne przed znacznymi stratami finansowymi.

Jak zbudować dobre relacje z klientami

0

Idealna sytuacja, to taka w której nasz potencjalny klient przychodzi do sklepu i kupuje produkty doceniając naszą ofertę i ceny bez żadnego ale. Ba! nawet poleca nasze produkty czy usługi innym potencjalnym klientom. Niestety – to tylko marzenie. Tak naprawdę rzeczywistość jest znacznie inna. Bez budowania dobrych relacji z klientami nie jesteśmy w stanie przybliżyć się do tego stanu – nawet jeżeli jest to stały klient.

Klienci kochają relację, bez wchodzenia z nimi w relację nie da się zbudować pozytywnego wizerunku, nie da się zbudować więzi między nami, produktem, firmą a klientem.

Jak dokonać tak rewolucyjnej zmiany w postrzeganiu naszej firmy w oczach naszych klientów w prosty i racjonalny sposób? Poniżej przedstawiam kilka przykładów, które przybliżą Twoją firmę do właściwej drogi budowania dobrych relacji z klientami.

Kontaktuj się z klientami bezpośrednio – także przez e-mail.

Bardzo istotne jest komunikowanie się z klientami przez telefon czy też przez e-mail znając ich imię. To bardzo istotne dla klienta, że znamy jego osobowość a zapytanie ofertowe nie kierujemy bezimiennie. Dlatego bez względu na sposób komunikacji zawsze kierujmy swoje zdania wymieniając danego klienta z imienia.

Dobre maniery to podstawa

Nigdy nie zapomnijmy o odpowiednich maniera, bez względu na wiek naszych potencjalnych klientów. Każdy człowiek oczekuje szacunku w kontaktach międzyludzkich. Jeżeli zapomnimy o samych podstawach jak klient ma może poczuć się w sytuacji kiedy nasze maniery i szacunek do drugiej osoby daleko odbiega nawet od minimalnych zasad? Wyjdzie, zrezygnuje z oferty, a czasami i nawet nie będzie polecał firmy przez pozostawiony niesmak podczas obsługi klienta.

Nigdy nie bądźmy nachalni

To jedno z najgorszych rzeczy jakie możemy zrobić. Nachalny sprzedawca jest bardzo źle postrzegany przez klientów. Zwłaszcza, jeżeli klient mówi nie, powinniśmy odpuścić , bo po prostu on nie chce tego produktu, a nasz wizerunek drążąc temat tylko się pogarsza.

Utrzymujemy relacje po zakończeniu transakcji.

Warto po zakończonej sprzedaży lub wykonaniu usługi nie kończmy współpracy z klientem. Spytajmy się go, a opinie, relacje, czy też zwykłą rozmowę o odczuciach podczas użytkowania danego produktu. Takie informacje okażą się dla nas niezwykle cenne w dalszej obsłudze innych klientów. Ponadto, otrzymując ciągłą relację i kontakt z klientem tak naprawdę możemy powrócić do transakcji i uzupełnić ją o dodatkowe możliwości, których klientowi brakuje – na pewno zaprocentuje to pozytywnym wizerunkiem po sprzedażowym, a tym samym klient w większości przypadków będzie polecał naszą firmę.

Pozwólmy klientowi poczuć się dopieszczonym

Klienci uwielbiają poczuć się wyjątkowo, w momencie kiedy zaspokoimy ich oczekiwania względem produktu lub usługi ponad przeciętną zapewne klienci poczują się w pełni usatysfakcjonowani, i bardzo chętnie skorzystają ponownie z oferty naszej firmy.

Otwórzmy się na nietypowych klientów

Wielu klientów ma nietypowe oczekiwania po produkcie lub usłudze, czasami niewielka zmiana może znacząco zmienić ofertę w oczach klienta. Dlatego też, bardzo istotna jest elastyczność, bez niesztandarowego podejścia do każdego klienta wielu klientów odprawionych z kwitkiem w innych firmach, skorzysta z naszej.

Powyższe przykłady to zaledwie początek, pozwolą na otwarcie się wobec klientów,a reszta przyjdzie znacznie łatwiej niż sądziliśmy. Docenimy budowanie relacji, i kontakt z klientem. A tym samym i on doceni naszą firmę zwiększają znacznie naszą sprzedaż.

ZOBACZ TEŻ