Zakładanie nowego biznesu jest zawsze obarczone pewnym stopniem ryzyka. Nie inaczej jest w e-commerce. Niejednemu zdarzy się popełnić sporą liczbę błędów w tym zakresie. Dziś ułatwimy wam problem wyboru odpowiedniego spedytora, który dopilnuje, aby nie zostały popełnione żadne pomyłki i paczki dotarły do klientów w nienaruszonym stanie i przede wszystkim – na czas.
Czy to takie ważne?
Możemy się zastanawiać, dlaczego wybór firmy świadczącej usługi spedycyjne jest tak kluczowy? Przecież klienta interesuje najbardziej to, co kupuje w danym sklepie i jaka jest cena produktu. Jednakże na zakupie nie kończy się cała komunikacja. Wszystkie posprzedażowe czynności, takie jak sposób dostarczenia lub jakość doręczenia przesyłki również mogą stanowić o budowanej przewadze konkurencyjnej.
Od czego zacząć?
Na samym starcie musimy się zastanowić nad naszymi klientami. Jeżeli w sposób poprawny wykonaliśmy analizę potencjalnego nabywcy naszych produktów, będziemy w stanie od razu stwierdzić, w jaki target celowaliśmy. Przykładowo, gdy są to mniejsze miejscowości, poszukajmy współpracowników, którzy udostępniają największy wachlarz opcji dostawy w tym terenie. Każda firma posiada inaczej zorganizowaną infrastrukturę. Jeżeli będziemy poszukiwać możliwości transportu w Gdyni i północy naszego kraju, odezwiemy się do firm z tego rejonu. Warto też zobaczyć, czy prowadzą one wyłącznie usługi w zakresie konkretnego typu towarów. Może się zdarzyć tak, że nie pomogą nam w naszej działalności.
Czas wyborów
Szukając dobrego dostawcy, powinniśmy zapytać go o kilka kwestii, które powinny być częścią naszego zapytania ofertowego. Poruszmy kwestie takie jak dostarczalność paczek (ilość paczek, która dociera terminowo), liczba podejmowanych prób dostawy w standardowej cenie, wartość ubezpieczeń, czy opłaty paliwowe. To oczywiście tylko część z ważnych informacji. Nie bójmy się zadawać pytań o cokolwiek, co jest dla nas ważne. Zasięgnięcie opinii na temat przewoźnika również nie zaszkodzi, zwłaszcza że w interesie każdej firmy jest przedstawienie się w jak najlepszym świetle. Najbardziej wiarygodnym źródłem są poprzedni klienci spedytorów, którzy na własnej skórze doświadczyli tego, jak dobre, bądź złe są usługi, za które zapłacili.
Podsumowanie
Rozwój zarówno spedycji międzynarodowej, jak i krajowej sprawia, że świadczenie tych usług dla sklepów internetowych staje się coraz bardziej popularne. Dynamiczny rozwój to pewien wyznacznik, który pozwala na założenie, że w bliskiej przyszłości będą dostępne na szeroką skalę dla wszystkich przedsiębiorców.