System WMS

Trwająca od ponad roku pandemia i wprowadzanie lockdownu na całym świecie sprawiły, że sprzedaż przeniosła się do Internetu. Sklepy funkcjonujące w sieci przeżywają prawdziwe oblężenie, również ze względów bezpieczeństwa. Nie ma potrzeby posiadania gotówki w domu, ponieważ w większości przypadków konsument ma możliwość zapłaty przelewem elektronicznym, czy kartą. Jednak, aby wszystkie procesy, w tym kompletacja zamówień przebiegały sprawnie, konieczny jest profesjonalny system. Idealnie sprawdzi się WMS, którego wdrożenie przynosi wiele korzyści.

System WMS w e-commerce

Przy wyborze sklepu internetowego klient zwraca uwagę na kilka czynników, w oparciu o które podejmuje decyzje zakupowe. Kieruje się szybkością realizacji zamówienia, otrzymania towaru w idealnym stanie, jakością obsługi oraz sprawne rozpatrzenie ewentualnych reklamacji, czy zwrotów. Wszystkie powyższe warunki dość łatwo spełnić, jeśli codziennie pojawia się zbliżona liczba zamówień. Wówczas nie pojawia się żaden chaos, natomiast nagły wzrost zainteresowania ofertą również musi być wariantem branym pod uwagę. Należy odpowiednio się do tego przygotować, chodzi głównie o moce przerobowe i jak najszybszą eliminację ewentualnych nieprawidłowości. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest system WMS, którego właściwa konfiguracja wyjdzie całej firmie na dobre. Jest on dedykowany głównie ze względu na uporządkowanie wszystkich czynności wykonywanych w magazynie. Niweluje się w ten sposób ewentualne pomyłki w trakcie kompletacji, czy wydłużenie czasu, w którym się odbywa. Niekiedy bowiem, głównie w większych sklepach online, pracownicy nie są w stanie wywiązać się z deklarowanego w koszyku terminu realizacji zamówienia. System WMS jest również na tyle funkcjonalny, że zniknie problem z identyfikacją zwrotów oraz nieścisłościami między systemowym, a faktycznym stanem magazynowym.

Rozwiązania dedykowane e-commerce

System WMS w e-commerce

Zasadniczo wdrożenie profesjonalnego systemu WMS do sklepów internetowych jest zawsze korzystnym ruchem dla obu stron – czyli przedsiębiorcy i klienta. Pracownicy są maksymalnie odciążeni, wiedzą gdzie dokładnie mają szukać danego towaru i nie mylą się. Ponadto system WMS odpowiada za generowanie etykiet i listów przewozowych – i to od razu po skompletowaniu zamówienia. Tym samym, do przewoźników wysyła się informacje o konieczności odbioru przygotowanych przesyłek. Zgodnie z powyższym, Klient także otrzymuje rzetelne informacje na temat dostępnych towarów, a czas kompletacji zamówienia jest skrócony do niezbędnego minimum. Bieżące zdejmowanie stanów magazynowych niweluje ryzyko otrzymania niekompletnego zamówienia. Nie ma wówczas możliwości, że jakiegokolwiek produktu zabrakło, ponieważ strona internetowa nie zdążyła się zaktualizować. Dzięki powyższym czynnikom Klient jest usatysfakcjonowany i prawdopodobnie pozostawi opinię oraz w przyszłości wróci po kolejne produkty. System WMS jest pomocny, głównie pod względem optymalizacji wszystkich procesów magazynowych, co przekłada się na wzrost zysków i zainteresowanie ofertą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here