Każdy, kto w obecnych czasach prowadzi działalność gospodarczą dobrze wie, że posiadanie firmowej strony internetowej jest niezbędne. Co prawda, ciągle istnieje pewien odsetek firm, które takich stron nie posiadają, jednak są one traktowane przez odbiorców jako mało wiarygodne i nienowoczesne. To właśnie dzięki dobrze skonstruowanej i wypozycjonowanej stronie www można dotrzeć do wielu nowych klientów oraz budować pozytywny wizerunek w otoczeniu.
Jak powinna wyglądać firmowa strona www?
Firmowa strona internetowa jest swego rodzaju wizytówką a jej rolą jest pokazanie biznesu w jak najlepszym świetle. Jest to doskonałe miejsce do tego aby przytoczyć krótką historię firmy i opisać jej ogólny profil działania. Oprócz tego na stronie internetowej powinien znaleźć się się dział z ofertą, galeria zdjęć i zakładka z danymi kontaktowymi. Jest to absolutne minimum, natomiast tylko od właściciela zależy czy zamieści jeszcze inne wartościowe treści. Najważniejsza jest oczywiście podstrona przedstawiająca ofertę. Powinna on być być czytelna i bardzo dokładna. Jest to odpowiednie miejsce do tego aby szczegółowo opisać oferowane produkty i usługi. Można tu zamieszczać specyfikacje techniczne oraz zdjęcia. Opis produktów powinien być przygotowany z użyciem języka korzyści.
Chodzi o to, aby zachęcić odwiedzających do zakupu i pokazać im jakie problemy mogą rozwiązać albo jaką wartość uzyskać dzięki konkretnym produktom. Klienci bardzo cenią sobie także przydatną wiedzę dodatkową. Przykładowo hurtownia budowlana może zamieścić mini poradnik na temat przyklejania płyt gipsowych do ściany metodą na klej. Taki poradnik może też mieć formę filmu instruktażowego. Na firmowej stronie internetowej warto też stworzyć dział traktujący o osiągnięciach firmy. Mogą tam znaleźć się referencje, nagrody, certyfikaty czy fotorelacje z targów branżowych. Dla potencjalnych klientów bardzo ważna będzie także ostatnia podstrona przedstawiająca dane kontaktowe. Powinien tam znaleźć się adres firmy wraz z mapą dojazdu. Należy podać kilka form kontaktu a więc numer telefonu, email, formularz kontaktowy albo chat.
Zobacz także: Nie wiesz, czy agencja marketingowa będzie dla Ciebie odpowiednia? Sprawdź, czym kierować się podczas wyboru takiej agencji.
Jak dotrzeć ze stroną firmową do właściwych odbiorców?
Samo posiadanie ciekawej i ładnie zbudowanej strony internetowej zwykle jest niewystarczające. Chodzi o to, aby była ona często odwiedzana ale nie przez osoby przypadkowe tylko takie, które są potencjalnie zainteresowane ofertą firmy. Temu właśnie celowi służy pozycjonowanie stron internetowych. Celem tego procesu jest doprowadzenie do sytuacji, gdy dana strona wyświetla się na najlepszych miejscach w wyszukiwarkach w reakcji na konkretne słowa kluczowe. Pozycjonowanie najlepiej jest zlecać fachowcom, którzy wykonają je w miarę szybko i skutecznie. Pozycjonowanie stron firmowych jest procesem wieloetapowym i składa się na niego: optymalizacja kodu i treści strony, dobór słów kluczowych oraz linkowanie zewnętrzne. Fachowcy potrafią trafnie wybrać i przeanalizować słowa kluczowe, pod które warto pozycjonować stronę. Wiedzą oni także doskonale co należy zrobić, by strona zyskała na popularności i przyczyniała się do budowania świadomości marki w otoczeniu.