Prowadząc działalność gospodarczą część firm, pozyskuje swoich nowych klientów poprzez opinie innych klientów, którzy już skorzystali z oferty danej firmy. W takim przypadku niezwykle istotne jest zadowolenie klientów, ponieważ to oni są motorem napędowym firmy. Istnieją takie branże, że w dużej mierze funkcjonowanie firmy opiera się właśnie na opiniach, i tak naprawdę nie potrzebują inwestować znaczących środków w reklamę. Jednak zdobywanie pisemnych referencji klientów ma też kilka innych ważnych korzyści, które sprawiają, że warto prosić o referencje bez względu tak naprawdę w jakiej branży działa dane przedsiębiorstwo. Nie ważne, czy firma świadczy usługi tylko dla klientów biznesowych, czy też dla klientów indywidualnych. Dobra opinia i referencje mogą okazać się w niektórych przypadkach bardzo ważne.

Dlaczego warto zadbać o pisemne referencje klientów

Jak cie piszą, tak cie widzą

Wielu potencjalnych klientów przeglądając strony internetowe firm zapoznaje się z opiniami na temat danego przedsiębiorstwa. Jeżeli nie znajdzie takich opinii na stronie internetowej, przeszukuje fora dyskusyjne czy serwisy społecznościowe w znalezieniu informacji zwrotnej osób, które skorzystały z oferty danej firmy. Jakie jest ich zadowolenie, i czy polecają lub odradzają skorzystanie z usług. Posiadając pisemne referencje na stronie internetowej ułatwiamy znacznie sprawę, a tym samym nasza firma znacznie wiarygodniej wygląda w oczach potencjalnych klientów.

Zdobądź kartę przetargową

Czasami pisemne referencje mogą zdecydować o wyborze firmy przez klienta. Referencje są bardzo pozytywnym i ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Czasami to zadowoleni klienci poprzez referencje mogą przekonać do wybrania właśnie naszej oferty. Dlatego też bardzo istotne jest zbieranie jak najwięcej pozytywnych opinii na temat naszej firmy. Referencje są też czasami istotnym elementem budowania ceny końcowej, przez co klient zapoznając się z referencjami wie za co płaci i jakiej jakości usług może spodziewać się wybierając daną ofertę.

Pokaż swoje doświadczenie

Zebrane referencje od innych firm mogą pokazywać, jak duże nasza firma posiada doświadczenie. Przekrój różnych firm wskaże potencjalnemu klientowi w jakich dziedzinach nasze przedsiębiorstwo się specjalizuje, bądź też ma największe doświadczenie. Jest to też swojego rodzaju zademonstrowanie potencjalnemu klientowi z jakiej wielkości klientami przedsiębiorstwo głównie nawiązuje współpracę.

Referencje pokażą za co klienci cenią Twoją firmę

Zbierając referencje możemy w łatwy sposób dowiedzieć się, co było dla danego klienta najważniejsze, w jakich sprawach profesjonalnie poradziliśmy sobie z oczekiwaniami klienta, za co klient ceni naszą ofertę oraz co mogło być powodem wyboru naszej firmy.

Zdobywanie pisemnych referencji klientów od zawsze było bardzo istotnym elementem budowania wizerunku firmy, oraz co istotne bardzo pozytywnie wpływa na pozyskiwanie nowych klientów, którzy do tej pory nie mieli sposobności skorzystać z oferty firmy. A tym samym sam proces decyzyjny znacznie łatwiej przychodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here