Na pozycjonowanie wpływa bardzo wiele czynników. Często zmieniający się algorytm Google nie ułatwia zdobycia wysokiej pozycji w rankingu TOP10. Dlatego też specjaliści SEO wykorzystują równe metody do osiągnięcie dobrej widoczności stron w wyszukiwarce. Oczywiście nie każdy z nich zawsze okazuje się skuteczny. Stąd też zrodziły się mity na temat pozycjonowania i sposobów prowadzenia efektywnych działań w jego zakresie. Nie pozostaje nic innego, jak zdementować kilka z nich.
- Pierwsza pozycja w TOP10? Koniec pracy nad SEO!
To jedna z tych pogłosek, która może mieć naprawdę niepożądane skutki. Pozostawienie strony bez dalszych działań nad utrzymaniem wypracowanej pozycji będzie oznaczało bowiem jej szybki spadek w rankingu. Dlatego też, wykupując usługę SEO, proponowana jest współpraca długofalowa. Starania nad miejscem witryny w rankingu to zadanie czasochłonne, które powinno być realizowane nieustannie. Oznacza to również, że eksperci, który zajmują się serwisem, powinni wdrażać odpowiednie zmiany – słów kluczowych, strategii czy rozbudowę treści.
2. Pozycjonowanie to niewymagający proces – prosty i szybki
Prace nad SEO są czasochłonne – wynika to z ilości oraz jakości działań, które należy wykonać, aby było ono efektywne. Jeśli więc chce się wypracować wysoką pozycję oraz utrzymać ją przez długi czas, nie warto wykorzystywać prostych, ale nietrwałych metod pozycjonowania. Niekiedy mogą one spowodować nałożenie kary na stronę przez Google!
3.Liczy się duża ilość treści
Bezzasadność tego mitu polega na tym, iż teksty, które nie są przygotowywane pod zalecenia SEO nie wpłyną na miejsce strony w rankingu. Jeśli bowiem napisze się artykuł na cztery tysiące znaków, a żadne słowo nie będzie stanowiło frazy kluczowej, to taki materiał nie wspomoże działań nad lepsza widocznością witryny. To prawda – tekstów powinno być sporo , a każdy z nich ma stanowić cenne źródło informacji dla użytkowników. Jednak najważniejsze, aby zawierały one przy tym słowa kluczowe, niezbędne z punktu widzenia SEO!
Te trzy związane z pozycjonowaniem powinny uświadomić właścicielom stron, że powszechne opinie na temat poprawiania widoczności witryny w wyszukiwarce są często mylne. Aby zadbać o dobrą rozpoznawalność firmy należy więc skorzystać z pomocy specjalistów z dziedziny marketingu internetowego. Zdementują oni wszelkie wątpliwości względem SEO oraz wprowadzą niezbędne ulepszenia czy zmiany, które umożliwią serwisowi znalezienie się w TOP10 wyszukiwań. Żeby się tak jednak stało trzeba zaufać ekspertom – doświadczonej agencji, która zatrudnia osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży. Jedną z nich jest Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych, która na rynku działa już od ponad 14 lat! Współpraca z nią zagwarantuje stronie wysokie pozycje w Google.