Jak poradzić sobie z obsługą coraz bardziej wymagających technologicznie procesów biznesowych w firmach działających w sektorach handlu nowoczesnego? Sprawdź!

Raporty dotyczące roku ubiegłego oraz prognozy na 2018 wskazują na rozwój coraz bardziej dynamicznych trendów w e-commerce. Personalizacja, same day delivery, rozkwit showroomów i platform marketplace należą do najczęściej wymienianych w rankingach. Czego te nowe trendy wymagają od właścicieli e-sklepów? Jak nadążyć z ich obsługą? Przyjrzyj się bliżej!

Prognozy dla e-commerce

Personalizacja to w praktyce np. tworzenie zindywidualizowanych ofert sprzedażowych i przekazów reklamowych. To także troska o ogólnie pozytywne doświadczenie zakupowe klienta – od momentu złożenia zamówienia, do odbioru przesyłki. Po stronie frontendu wymaga to najwyższej jakości obsługi klienta i dbałości o komunikację. Po stronie zaplecza backoffice przede wszystkim pozyskiwania, gromadzenia i możliwości przetwarzania w spójnej bazie konkretnych (twardych) danych dotyczących klientów. Prognozy na 2018 wskazują także jasno, że firmy z branży e-commerce będą wygrywać z konkurencją szybkością dostarczania towarów. Uwaga! Aktualna średnia europejska oczekiwania na dostawę to aż 3 dni! Konsumenci oczekują dostawy trwającej porównywalnie tyle, co zakup w modelu tradycyjnym. Tak więc przyśpieszenie doręczeń będzie siłą decydującą o przewadze nad konkurencją wśród e-sprzedawców. Niewątpliwie wymaga to od przedsiębiorców sprawnego zarządzania zapleczem logistyczno-magazynowym. Podobne kompetencje przydatne będą w kontekście dalszego rozwoju koncepcji omnichannel. Rozwój tego modelu będzie dążył do dalszego wzajemnego przenikania się tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży. Warto zaznaczyć, że omnichannelowy trend uległ w ostatnim czasie ciekawemu przeobrażeniu. O ile jeszcze kilka lat temu kojarzył się bardziej z dodawaniem kanałów online do tradycyjnych, o tyle dziś coraz więcej brandów online otwiera sklepy stacjonarne lub showroomy. Jeśli myślisz poważnie o sukcesie swojego e-biznesu w niedalekiej przyszłości, nie możesz też zignorować coraz silniejszej pozycji marketplace’ów! W kraju największy gracz tej kategorii to wciąż Allegro, warto jednak mieć na względzie globalne platformy multibrandowe takie jak Amazon i Alibaba. Jeśli chcesz rozszerzać swoje horyzonty sprzedażowe, zwróć uwagę na fakt, że do ich obsługi niezbędne będą integracje, pozwalające obsłużyć transakcje w innym miejscu niż panel e-sklepu.

Wskazują na rozwiązanie

Jak wskazuje powyższy opis trendów, branża handlu nowoczesnego jest jedną z najbardziej wymagających pod względem technologicznym. Do jej obsługi potrzeba usprawnień z zakresu IT, które pozwolą na koordynację złożonych procesów. Rozwiązaniem sprawdzającym się w tym segmencie rynku jest dedykowany branży omnichannel system ERP Streamsoft Verto, który z sukcesem wykorzystują liderzy branż handlu nowoczesnego. To wielomodułowe rozwiązanie zapewnia zarówno dostęp do gotowych funkcjonalności w zależności od potrzeb firmy, jak i tworzenie rozwiązań indywidualnych, dopasowanych do specyficznych potrzeb klienta. W obszarze szeroko pojętego omnichannel, Streamsoft Verto gwarantuje m.in. spójne miejsce realizacji zamówień, wydajną bazę danych czy brak konieczności synchronizacji danych w firmach o rozproszonej strukturze (centrala – salon). W kontekście rozwoju platform marketplace, mając na uwadze szybkość realizacji zamówień warto wspomnieć, że Streamsoft Verto zapewnia najszerszy na rynku zakres gotowych integracji m.in. z: platformami aukcyjnymi Allegro, Ebay, Amazon, platformami sprzedażowymi (sklepami) e-commerce, bankami, systemami płatności elektronicznych (np. PayU, PayPal, Przelewy24), systemami firm kurierskich oraz kontrahentami B2B niezależnie od lokalizacji. System jest też wydajnym zapleczem zbierającym i przetwarzającym dane klientów, co jest pomocne przy personalizacji komunikacji. Podsumowując, wdrożenie systemu Streamsoft Verto w modelu omnichannel pozwala kontrolować wiele kanałów sprzedaży i związane z nimi procesy biznesowe ramach jednego narzędzia. Wspiera tym samym wzrost potencjału sprzedażowego firmy, ujednolicając standardy obsługi klienta jednocześnie nadążając za zmieniającymi się trendami w branży handlu nowoczesnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here