Przewaga konkurencyjna nad innymi przedsiębiorstwami działającymi w tej samej branży to marzenia właściwie każdego właściciela firmy. Z reguły osiąga się ją dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów i usług. Ale to nie wszystko. Równie istotna w procesie pozyskiwania nowych klientów oraz zachowywania lojalności dotychczasowych kontrahentów okazuje się również skuteczna strategia sprzedażowa. Wzrost zysków przedsiębiorstwa w dużej mierze okazuje się być uzależniony od wielkości sprzedaży towaru. Można jednak poszerzyć każdorazowo zysk z dokonanej transakcji, sięgając po możliwości udostępniane przez cross-selling. Zapytasz pewnie, co to jest? Odpowiedzi w poniższym artykule udzielą Ci specjaliści z firmy edrone.me.

Czym jest cross-selling?

Polskie określenie tego rodzaju sprzedaży brzmi „sprzedaż krzyżowa”. Kampanie cross-selling zwyczajowo dążą do tego, aby kontakt klienta z firmą czy też sklepem internetowym nie zakończył się wraz z nabyciem danego towaru czy też skorzystaniem z konkretnej usługi. Do podstawowego pakietu oferuje się bowiem klientom możliwość dokupienia dodatkowych obiektów lub usług, zazwyczaj po okazyjnych cenach. Cross-selling proponuje tylko komplementarne rozwiązania, wchodząc do gry jedynie wówczas, gdy klient sfinalizował już jedną transakcję, zastanawia się jednak nad zakupem fakultatywnych usług czy części. Zakupienie przez klienta podstawowego produktu nie kończy zatem transakcji, ale oferuje możliwość nabycia dodatkowych towarów, przez co zwiększy się także zysk przedsiębiorstwa z tytułu dokonanej sprzedaży. Z cross-sellingiem nie wiąże się właściwie żadne niebezpieczeństwo, sprzedawcy podejmują się go bowiem tylko wówczas, gdy konsument nabędzie już podstawową rzecz i za nią zapłaci. Cross-selling maksymalizuje zatem zysk przedsiębiorstwa, nie generując przy tym żadnych strat.

Jak zarządzać kampaniami cross-selling?

Przede wszystkim powinieneś pamiętać o odpowiedniej segmentacji klientów oraz przygotowywaniem dla nich spersonalizowanych ofert. Jeśli działasz w sezonowej branży, kampanie cross-sellingowe muszą zostać zaplanowane na okres bezpośrednio poprzedzający oraz inaugurujący sezon na oferowane przez Ciebie produkty  Warto także, abyś pomyślał o wysłaniu specjalnych maili transakcyjnych, a także przygotowanie dynamicznych banerów wyposażonych w rekomendacje. Dodatkowy produkt – o ile zaistnieje taka potrzeba – także powinien zostać objęty roczną lub dwuletnią gwarancją. Trzeba zadbać także o jakośc oferowanych towarów, które stanowią pewnik ich zakupu przez klientów.

Więcej na: edrone.me

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here