Każdy właściciel firmy w pewnym momencie rozwoju firmy staje przed bardzo istotną i ważną decyzją reklamy firmy i wyborze agencji reklamowej. Wybór najlepszej agencji reklamowej gdzie na dzisiejszym rynku istnieje bardzo wiele firmy świadczących usługi marketingowe jest niezwykle trudne. Zwłaszcza, że każda agencja prezentuje inny poziom usług i czasami trudno dostrzec tą najlepszą agencję. A już nie mówiąc o porównaniu cen, ponieważ analizując cenniki różnych agencji reklamowych różnorodność cen może zszokować nie jednego właściciela firmy. Różnice sięgają nawet od kilkudziesięciu do kilkuset procent, a jakość usług niekoniecznie stanowi od jakości usług. Mała agencja może świadczyć usługi o podobnej lub lepszej jakości, natomiast duża i droga agencja może być droga bo jest duża i niekoniecznie świadczyć usługi na najlepszym poziomie.

Wybieramy najlepszą agencję reklamową

Więc jak wybrać właściwą agencję? Spróbuj poznać agencję a sprawa stanie się znacznie łatwiejsza. Poniżej przedstawiam kilka właściwych aspektów, które warto poruszyć wybierając najlepszą agencję reklamową.

Ludzie to podstawa

Każdą firmę tworzą ludzie, Zwłaszcza kreatywni, którzy w agencji reklamowej są wartością nie do zastąpienia. W agencji to ludzie są kapitałem stanowiącym o wartości firmy.

Konkrety w komunikacji

Nie od dziś wiadomo, że wiele osób potrafi bajki pisać, a nie mówić o konkretach. Dlatego też jeżeli podczas kontaktów osoba komunikująca się z Tobą w imieniu agencji reklamowej poświęca mnóstwo czasu o dokonaniach, nagrodach czy innych klientach, a mało czasu koncentruje się na Twojej firmie. Nie pyta o potrzeby, budżet, i nasze oczekiwania względem agencji.

Przeprowadź śledztwo

Przejrzyj portfolio agencji i jej rekomendacje, poczytaj na forach internetowych co inni sądzą o agencji (chociaż tutaj należy być ostrożnym ponieważ czasem agencje grają nie fer i publikują pochlebne opinie na własny temat). Jeżeli to możliwe skontaktuj się z kilkoma klientami agencji i popytaj czy faktycznie pracowały dla nich, co wykonywały i jaka była jakość świadczonych usług.

Sprawdź kreatywność agencji

Nie tylko dobre hasła reklamowe stanowią o sukcesie kampanii reklamowej, ale także kreatywne zarządzania budżetem, przy też dokładna analiza rynku i konkurencji tak aby zarówno z większego, jak i z mniejszego budżetu uzyskać pożądany efekt i skuteczność.

Agencja reklamowa jako partner

Agencja reklamowa, która podjęła współpracę z Tobą powinna traktować Ciebie jako partnera, powinna być Twoim wsparciem oferując kompetentne i profesjonalne porady w trudnych sytuacjach. Nic ni ma gorszego kiedy oczekujesz pomocnej dłoni od agencji reklamowej, a ona niewzruszona nie słyszy wołania Twojej firmy. Jest to niezwykle istotne zwłaszcza w ekstremalnych sytuacjach, kiedy wizerunek i dobre imię firmy bardzo szybko może zostać utracone bezpowrotnie.

Jak widać na powyższych przykładach wybór agencji reklamowej jest niezwykle trudnym zadaniem, ale nie niemożliwym do wykonania. Powinniśmy przede wszystkim na spokojnie dokonać wyboru porównując kilka agencji, tak abyśmy mieli znacznie pełniejszy obraz a tym samym nasz wybór byłby bardziej oczywisty niż losowa gra.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here