Wraz z rozwojem internetu nastąpiła nie tyle globalizacja naszych produktów, co udostępnienie ich szerzej grupie odbiorców w całym kraju. Jak wysyłać nasze produkty? Jak je pakować? Jak korzystać z solidnych i tanich firm doręczających paczek do naszych klientów, aby od samego początku ten proces był dla nas jak najbardziej komfortowy, a klient był zadowolony w końcowym etapie doręczenia.

Niestety nie ma złotego, idealnego rozwiązania, ale jest wiele sposobów na to, aby wybrać ofertę najlepszą, nie tylko pod względem jakości doręczonych paczek, ale także i ceny. Jakie to sposoby? Niezwykle proste.

Śledź przesyłki do klientów

Zawsze w początkowym etapie rozkręcania biznesu śledź przesyłki, które wysyłasz klientom. Nie pozostawaj obojętny i kiedy tylko coś nie jest prawidłowo doręczone – reaguj. Klient bez względu na jakość etapu dostarczania do niego przez firmę kurierską doceni Twoje zaangażowanie i próbę rozwiązania problemu. Czasami problemy wynikają z kwestii niezależnych od kurierów, ale czasami są problemem z wynikającej małej jakości świadczonych usług.

Nigdy nie ufaj firmie kurierskiej

Nawet jeżeli firma kurierska, z której obecnie korzystasz doręcza przesyłki – monitoruj jakość usług. Wybiórczo sprawdzaj w jakim stanie i jak szybko dotarł zamówiony przez klienta towar. Nigdy nie ufaj konsultantom bezgranicznie – oni są od gaszenia pożarów, a nie rozwiązywania problemu dlaczego taki pożar powstał. A skutek takiego niedbalstwa może doprowadzić Twoją firmę do poważnych problemów wizerunkowych, nie ze względu na jakość obsługi, produktów czy usług, ale ze względu na kwestię dostarczania ich do klienta.

Zawsze monitoruj konkurencyjne firmy kurierskie

To, że w obecnej chwili dana firma kurierska spełnia Twoje oczekiwania, nie znaczy, że konkurencja nie będzie ich spełniać znacznie taniej. Zawsze powinniśmy monitorować wszystkie firmy kurierskie nie tylko w zakresie jakości ich usług, ale także i ceny. To pozwoli nam zawsze wybrać najlepszą ofertę dla naszych klientów. W końcu chcesz wysyłać towar tanio.

Dobra cena nie znaczy, że nie będziesz stratny

Nie zawsze dobra cena, stanowi o tym, że nie dołożymy do przesyłki lub też wyślemy ją klientowi aby był zadowolony. Niestety, ale na nieprofesjonalnej firmie kurierskiej możemy stracić znacznie więcej, niż zaoszczędzone w ten sposób pieniądze. Od momentu zakupu do momentu dostarczenia produktu, w oczach klienta to my jesteśmy odpowiedzialni za cały proces. Nawet jak firma kurierska zniszczy produkt, lub dostarczy go w niewyznaczonym terminie – to my jako sprzedający jesteśmy za to odpowiedzialni. Wysyłać towar tanio, nie zawsze znaczy wysyłać dobrze.

Myśl z perspektywą rozwoju

Nigdy nie ograniczaj się na dłuższy czas, podpisując umowę lojalnościową na dłuższy czasu, sytuacja na rynku bardzo często dynamicznie się zmienia, przez co ceny usług firm kurierskich często dostosowują się do panujących warunków gospodarczych. A co za tym idzie, związani z firmą kurierską na dłuższy czasu możemy stracić znacznie większe pieniądze, niż korzystając swobodnie z oferty rynkowej dla osób bez umowy.

Zawsze jest jednak ważna zasada – monitorujmy wszystkie etapy sprzedaży, na które nie mamy wpływu, to uchroni nas nie tylko przed zachwianiem wizerunku firmy, ale co bardziej istotne przed znacznymi stratami finansowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here