W polskim internecie funkcjonują dziesiątki tysięcy sklepów internetowych. Jednak tylko bardzo mała ich część funkcjonuje na poziomie, który spełniałby oczekiwania ich właścicieli. Pomimo, że branża e-commerce jest ogromną szansą dla początkujących przedsiębiorców to aby nowy sklep odniósł sukces potrzebuje odpowiedniego budżetu i dobrego pomysłu na to – jak promować sklep internetowy. Na co warto postawić aby skutecznie dotrzeć do nowych klientów? O tym poniżej.

Pozwólmy się znaleźć

Pierwszym problemem, z jakim musi poradzić sobie przedsiębiorca internetowy, jest kwestia ściągnięcia do swojego sklepu potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani jego produktami. Bez względu bowiem na to, jak fantastyczne produkty i ceny oferowane są przez sklep, bez odpowiednio dużego zasięgu sklepu internetowego nie zdobędziemy klientów. Bez wątpienia powinniśmy zaangażować się w odpowiednią optymalizację strony i wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce Google. Dzięki temu wzrośnie szansa na „przypadkowe” trafienie na naszą stronę klienta, który po prostu wpisał w Google nazwę interesującego go towaru.

Warto jednak najpierw sprawdzić, z kim konkurujemy – jeśli bowiem będziemy chcieli pozycjonować nasz sklep na te same hasła co najwięksi gracze na rynku, to zapewne skończy nam się budżet, zanim ktokolwiek odnajdzie naszą stronę. Warto wtedy spróbować skoncentrować się w ofercie na jakiś niszy, gdzie konkurencja jest mniejsza, a my będziemy mieli szansę na sprzedaż również innych produktów ze sklepu, gdy pojawi się w nim już potencjalny klient.

Pamiętajmy o aktywności w social media

Promocja sklepu internetowego bez wykorzystania potęgi serwisów takich jak Facebook byłaby nie tylko bardzo trudna, ale też wręcz nierozsądna. Prowadząc mały, początkujący sklep internetowy możemy zaangażować się w osobiste interakcje z potencjalnymi klientami. Starajmy się więc czytać jakie problemy mają użytkownicy grup branżowych, pomagać w miarę możliwości, wyrabiając tym samym dobrą opinię sobie oraz swojemu sklepowi. Nie zaszkodzi też zorganizowanie co jakiś czas jakiejś małej promocji czy konkursu w mediach społecznościowych na fanpage sklepu internetowego.

Nie bójmy się reklam

Reklamy są drogie, a użytkownicy często je blokują. Pomimo to, dopóki nie zbudujemy sobie pozycji w Google ani renomy na Facebooku, warto spróbować wykupić kilka reklam w serwisach branżowych lub wyszukiwarce Google. Nie opierajmy jednak naszej promocji tylko na nich, traktujmy je jedynie jako uzupełnienie głównych kierunków promocyjnych, czyli pozycjonowania i mediów społecznościowych. Przy odrobinie szczęścia i determinacji efekty powinny być widoczne, a my będziemy myśleć jak radzić sobie z zamówieniami.

Więcej sposobów na promocję sklepu internetowego znajdziesz na stronie: 

http://blog.sky-shop.pl/jak-skutecznie-promowac-sklep-internetowy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here