Jak połączyć sklep Shopify z Facebookiem i Instagramem

Na rynku obecnie mamy duży wybór różnego rodzaju platform e-commerce. Wiele z nich ma jednak ograniczenia i dla niektórych klientów może być niewystarczająca. Przeniesienie sklepu ma inną platformę czy też postawienie pierwszych kroków w biznesie online to najczęstsze powody wyboru Shopify. Jego niewątpliwym plusem jest szybka integracja sklepu z Facebookiem i Instagramem. Jak to zrobić?

Funkcje sklepu Shopify

Shopify to platforma mające wiele funkcji, które w dużej mierze zależą od planu, na jaki klient się zdecyduje. Sam sklep oferuje kilka planów– od podstawowego planu Shopify Lite do opcji Advanced Shopify. Funkcje wszystkich planów oferują natomiast między innymi dostęp do nieskończonej liczby produktów, jakie możemy umieścić w sklepie, nieograniczonej przepustowości, kart prezentowych, czy też raportów finansowych. Dodatkowo niemal każdy plan posiada dostęp do kanałów sprzedaży online, wśród których znajdują się między innymi Facebook i Instagram. Do tego, aby skoordynować ze sobą poszczególne funkcje, potrzebne jest jednak nieco informacji. Możesz w prosty sposób połączyć z Facebookiem czy Instagramem swój sklep Shopify z pomocą wecanfly.pl. Agencja pomoże ci również w dalszym rozwoju biznesu na tej platformie.

Jak w prosty sposób połączyć sklep Shopify z Facebookiem i Instagramem?

Posiadanie sklepu na Facebooku czy Instagramie ma wiele korzyści, nad którymi pochylimy się jeszcze w dalszej części artykułu. Aby skonfigurować Shopify z Facebookiem, potrzebne jest posiadanie konta zarówno na platformie Shopify, jak i Facebooku. Dodatkowo musi być to konto firmowe. Na Facebooku można założyć swój sklep, nie posiadając konta na platformach e-commerce, jednak funkcje te są bardzo ograniczone (między innymi ze względu na lokalność sklepu) i w przypadku poważnego biznesu nie spełni on swojej funkcji. Natomiast posiadając konto biznesowe na platformie, można szybko połączyć obydwa media.
Aby połączyć Shopify z Facebookiem, ale także Instagramem, należy w panelu administracyjnym Shopify odnaleźć dział „kanały sprzedaży” (Sales Channels) i dodać wybrane medium (Facebook Shop lub Instagram). Następnie należy połączyć się ze swoim kontem na Facebooku i Instagramie i podpiąć do platformy swój profil firmowy. Na Facebooku pojawi się powiadomienie o integracji biznesowej. W dalszej części użytkowania, wszystkie ingerencje w platformę będą również widoczne na Instagramie lub Facebooku w osobnych zakładkach. Taka integracja znacząco ułatwi Ci prowadzenie swojego sklepu.

Jakie są zalety połączenia sklepu Shopify z Facebookiem i Instagramem?

Koordynacja platformy z mediami społecznościowymi ma wiele korzyści. Przede wszystkim, osoby, które przeglądają te media w poszukiwaniu inspiracji, mogą łatwo trafić do Twojego sklepu. Zarówno Facebook, jak i Instagram, to media, które mają ogromną siłę marketingową i znacznie poszerzają grono odbiorców. Wiele osób może polecać sobie sklep, który ma swoje miejsce na Facebooku czy Instagramie, poza tym są to platformy, przez które najłatwiej jest dotrzeć do bardzo zróżnicowanych grup klientów. Jeśli dobrze poprowadzisz swój sklep, zdobędziesz bazę klientów, która w perspektywie czasu może znacząco się rozrosnąć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here