Będąc na bieżąco ze światem motoryzacji, można się przekonać, że przyszłość powoli wdziera się na nasze ulice. Coraz częściej można spotkać modele wykorzystujące najnowsze technologie. Jak będzie wyglądał dalszy rozwój w tej dziedzinie?

Na to pytanie próbują odpowiedzieć zespoły inżynierów, którzy starają się wyprzedzić aktualne możliwości. Owocem ich prac są futurystyczne samochody koncepcyjne, prawdziwe perły motoryzacji. Dla znanych marek to sposób na popisanie się oraz zaprezentowanie całkiem nowych, autorskich rozwiązań.

Technologia w zgodzie z filozofią

Wygląd samochodów przyszłości zależy nie tylko od kreatywności projektantów, ale także od wyzwań, które stawia przed nami świat. Dzięki rosnącej świadomości na temat zagrożeń ekologicznych, firmy motoryzacyjne zmuszone są stawić im czoła. Im dalej w przyszłość, tym więcej samochodów o napędach ekologicznych, np. elektrycznym czy wodorowym – także w garażach klasy średniej.

Zautomatyzowana i intuicyjna jazda

Auto pilot stanie się za pewien czas standardem. Samochody samoczynnie zawożące swoich pasażerów z punktu A do punktu B są już pewnikiem. Jednak mając do czynienia z ergonomicznym wnętrzem, trudno będzie oprzeć się chęci przełączenia trybu na ręczny. Sterowanie głosowe uprzyjemni i ułatwi jazdę każdemu kierowcy.

Japońska siła w prostocie

W poszukiwaniu nowoczesnych rozwiązań najlepiej udać się do Japonii – kraju, w którym rozwój i tradycja są ze sobą nierozerwalnie związane. Przejrzystość i minimalizm to najważniejsze inspiracje japońskiej filozofii. Stąd wzięła się filozofia projektowania KODO, stosowana w samochodach marki Mazda. Jej filarami są trzy hasła: szybkość, napięcie i zauroczenie. I rzeczywiście, samochody koncepcyjne koncernu regularnie oszałamiają na najbardziej uznanych festiwalach motoryzacyjnych.

Mazda RX-VISION

Po raz pierwszy została zaprezentowana w 2015 r. na targach motoryzacyjnych w Tokio. Od razu zachwyciła swoją gładką formą. Mazda RX-VISION z napędem na tylną oś to kolejny dla koncernu przykład tego, jak bardzo można dostosować znane już pomysły pod współczesne potrzeby. Mowa o silniku rotacyjnym, kojarzonym jeszcze niedawno ze sporą toksycznością i dużym zużyciem paliwa. Mazda postanowiła z sukcesem rozwiązać te problemy, spełniając obecnie nawet najostrzejsze normy, jak EURO 4. Silnik SKYACTIV-R jest kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju tego typu silnika.

Mazda VISION COUPÉ

Prototyp ten nawiązuje kształtem do RX-VISION i jest kwintesencją japońskiej myśli konstrukcyjnej. Opływowość nadwozia, przesunięta do tyłu kabina oraz niezwykle harmonijny, ergonomiczny układ elementów sterujących składają się na dynamiczny, ale i wyrafinowany charakter pojazdu. Mazda VISION COUPE jest wyposażona w dotykową konsolę a zamiast lusterek posiada nowoczesne kamery. Interakcja kierowcy z pojazdem jest intuicyjna i obiecująca mnóstwo wrażeń.

Obydwa prototypy są zapowiedzią tego, co będzie można zobaczyć w nadchodzących generacjach Mazdy. Już teraz można stwierdzić, że japońscy projektanci nie oszczędzą wrażeń żadnemu miłośnikowi motoryzacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here