Co to są metatagi, metadiscription i w jakim celu się je stosuje

Osoby na co dzień zajmujące się pozycjonowaniem, a także webmasterzy budujący witryny internetowe doskonale wiedzą jak ważne są meta tagi oraz tak zwane meta description. Nie wszyscy jednak muszą się znać na budowaniu stron i e-sklepów. Dlatego w przypadku, gdy zostaniemy poproszeni o podanie meta tagów oraz meta description warto wiedzieć o co tak naprawdę chodzi. W tym artykule przedstawiamy nie tylko informacje na temat tych wyrażeń, ale także podpowiadamy dlaczego są one tak ważne.

Meta tagi i meta description – co to takiego?

Każda strona internetowa by móc zaistnieć w wyszukiwarce musi mieć wpisany opis oraz słowa kluczowe. Dzięki temu roboty otrzymają najważniejsze informacje o danej witrynie. Zagłębiając się w kod strony, tagi jak i meta umieszczane są w sekcji . Warto wiedzieć, że nie tylko dla algorytmu Google tworzone są opisy. Korzystają z nich także media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter. Dzięki temu pobierane są wstępne informacje na temat danej podstrony, a więc np. nagłówek i wstęp do artykułu. Czasami meta tagów tak naprawdę nie widzimy przeglądając witrynę, ponieważ są one ukryte wewnątrz strony, a konkretnie w kodzie.

Dlaczego są one tak bardzo potrzebne?

Każdy z nas chce, aby strona internetowa lub sklep były widoczne na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Aby tak było, musimy na każdej podstronie ustawić meta tagi, a więc słowa kluczowe oraz meta description, czyli opis danej podstrony. Dzięki temu boty Google przeszukujące witryny będą wiedziały o czym jest nasza strona, bądź też co sprzedajemy w naszym sklepie internetowym. Jeśli jest to witryna oparta o kod, na przykład HTML musimy je dodać we wspomnianej sekcji . Z kolei w przypadku, gdy korzystamy na przykład z CMS-a (system zarządzania treścią strony) takiego jak WordPress warto korzystać z wtyczki, na przykład Yoast SEO lub All in SEO. To narzędzie ułatwia pracę osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie i sprawia, że nasza strona trafi na wyższe pozycje w wyszukiwarkach.

Warto zadbać o title i description, ponieważ to one wpływają na to jak witryna prezentuje się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy zachęcić czytelnika do odwiedzenia naszej strony. Mało tego, meta tagi pozwalają nam na określenie, która podstrona powinna być indeksowana, a która nie. Warto wiedzieć o tym, że nie wszystkie podstrony warto “pokazywać” robotom Google’a. Mowa przykładowo o stronie logowania i tym podobnych. Bardzo często osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie informują, że strona musi posiadać odpowiednio przygotowane nagłówki, łatwą nawigację każdej podstrony, a także dobrze przygotowaną treść. Warto wiedzieć, że można używać wielu rodzajów meta tagów. Co ciekawe, algorytm Google’a nie interpretuje wszystkich, a jedynie wybrane.

Meta tag title

Pierwszym ze znaczników jest jak sama nazwa mówi „tytuł”. To on jest pierwszym elementem, na jaki zwracamy uwagę wyświetlając wyniki wyszukiwania. Warto więc pomyśleć nad dobrym tytułem, który zachęci czytelnika do odwiedzenia danej strony, a przy okazji będzie skonstruowany tak, aby algorytm Google nie “czepiał się” kwestii technicznych. Musi więc mieć długość nie przekraczającą 70 znaków. Można na końcu, o ile się zmieści umieścić nazwę naszej firmy, aby czytelnicy (lub nasi potencjalni klienci) kojarzyli tekst z marką.

Meta tag description

Kolejna część widoczna dla osób to opis podstrony. Powinniśmy ten znacznik meta uzupełnić głównie ze względu na to, że opisuje w skrócie to, co znajduje się na danej stronie. Opis powinien posiadać słowo kluczowe, które nawiązuje do witryny do której kieruje. Meta tag description nie może być dłuższy niż 160 znaków liczonych ze spacjami. Najbezpieczniejsza długość opisu to 156 znaków.

Meta tag robots

Tego atrybutu nie widzi czytelnik, jest on jednak bardzo ważny dla robotów odwiedzających naszą stronę. Dzięki temu możemy zaznaczyć między innymi czy podstrona ma być indeksowana lub nie. Może być indeksowana, a na przykład roboty nie będą śledzić linków i na odwrót.

Weryfikacja w Google Search Console

Tagiem, który również powinniśmy znać jest weryfikacja naszej strony w Google Search Console, a więc narzędziu, dzięki któremu nasza strona staje się widoczna w wyszukiwarkach. Każdy administrator otrzymuje indywidualny plik z kodem, który należy umieścić w głównym katalogu na serwerze. Następnie Google weryfikuje nas, czy rzeczywiście jesteśmy właścicielami danej witryny, co z kolei pozwala na zarządzanie nią w wyżej wymienionym oprogramowaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here