Clickbait dla małych firm może okazać się bardzo pomocnym narzędziem marketingowym. Przede wszystkim pozwala na znacznie częstsze odwiedzanie naszej strony. Clickbait to nic innego jak chwytliwy TITLE lub wpis, który zaciekawi swoją treścią czytelników. Posiada oczywiście odnośnik do kolejnej strony. Wiele portali społecznościowych, ale również portali informacyjnych stosuje go w celu przyciągnięcia nowych potencjalnych klientów lub czytelników. Clickbait nie zawsze może zadziałać. Liczy się przede wszystkim pomysł na zwrócenie uwagi. Może być to próba zszokowania lub zaciekawienia wiedzą, której czytelnik szuka. Clickbaitem będzie np. „poznaj 10 sposobów na…”. W ten sposób zyskamy dodatkowe wejście na naszą stronę internetową. Ta technika da nam krótkotrwałe efekty, jednak w dłuższej perspektywie nie jest to idealny sposób na marketing w internecie. Dzieje się tak, ponieważ reklama w internecie powinna nie tyle generować sam ruch na stronie, co przyciągnąć klienta na tyle, by chciał do nas wracać.
Kiedy clickbait jest pozytywny?
Clickbait może być bardzo pozytywny w momencie, kiedy pod naszym linkiem klient znajdzie naprawdę wartościową treść, czyli to, czym zachęca go sam tytuł, wyjaśnia przedstawiciel agencji carted. By reklama nie była nachalna, warto zadbać o to, by artykuł znajdujący się pod linkiem nie był jedynie zakamuflowaną próbą przyciągnięcia kolejnego widza na stronę. Takie „puste” wejścia na stronę niewiele nam dają z perspektywy czasu, ponieważ tylko konkretne ruchy odbiorców generują zysk. Ważne, by pod naszym linkiem znalazła się merytoryczna i przede wszystkim prawdziwa treść. Dobrze właśnie w niej umieścić zachętę do odwiedzenia naszych innych kategorii, czy sklepu online. Możemy również na końcu artykułu przedstawić siebie jako firmę, która rozwiąże problemy klienta. Jest to bardzo prosty sposób na przedstawienie własnej oferty w sposób nieagresywny i merytoryczny. Clickbaity zazwyczaj zawierają treść, której tak naprawdę nie szukamy. Tytuły są mylące, co może poirytować naszych czytelników. Warto zadbać o wysoką jakość przekazywanych informacji i unikać wprowadzania w błąd naszych odbiorców, by nie zniechęcić ich do odwiedzania naszej strony.