Obecnie dziesiątki tysięcy firm zajmujących się sprzedażą w Internecie z powodzeniem korzysta z Magento 1. Jednak pod koniec roku 2015 zostało wydane Magento 2, a wsparcie starszej wersji ma się zakończyć w roku 2020. Czy warto już teraz przenieść się do najnowszej wersji? Migracja do Magento 2 nie musi być traktowana jako uciążliwy obowiązek, ale świetna biznesowa okazja. W tym artykule rozważymy 5 powodów, dla których warto ją przeprowadzić.
1. Magento 2 posiada ulepszoną wydajność oraz skalowalność
Magento 2 funkcjonuje znacznie lepiej niż jego wcześniejsza wersja. Dzieje się tak m.in. za sprawą ulepszonego indeksowania, co pomaga szybciej przetwarzać zapytania. Samo indeksowanie polega na transformacji takich informacji jak ceny, dane katalogowe i informacje na temat klientów do tabel, które są regularnie aktualizowane. Magento 2 korzysta z Varnish cache, czyli popularnego dopalacza aplikacji webowych, który usprawnia cachowanie zapytań.
Magento 2 posiada lepszą wydajność i skalowalność, bo:
- Szybkość odpowiedzi serwera jest większa w przypadku każdych działań.
- Efektywność operacji przeprowadzanych w backendzie jest znacznie lepsza.
- Elastyczność i skalowalność bazy danych pozwala obsługiwać nagłe piki.
2. Ulepszony interfejs admina
Choć Magento 1 oferuje wiele narzędzi, które pozwalają na dostosowanie swojego sklepu, wiele osób uważa oryginalny interfejs admina za nieprzystępny. Jest tak, zwłaszcza jeżeli korzystasz z tej platformy po raz pierwszy. Co gorsza, nie jest on dostosowany pod mobile.
W Magento 2 interfejs admina jest znacznie bardziej user-friendly, dzięki czemu jego użytkownicy mogą szybciej dostać się do opcji, których potrzebują. Co bardzo ważne, sekcja stron produktowych została znacznie poprawiona, dzięki czemu nie trzeba otwierać wielu zakładek w celu wprowadzenia nowego produktu. Niezależnie, czy chcesz dodać filmy z YouTube lub Vimeo, zamieścić zdjęcia produktów, wszystko z łatwością można zrobić w Magento 2 dzięki domyślnie wbudowanym opcjom.
W Magento 2 dodano funkcjonalności, dzięki którym kilku administratorów może bezpiecznie w tym samym czasie dokonywać edycji w sklepie – na przykład aktualizować dane produktowe. Przydaje się to zwłaszcza w przypadku dużych sklepów z licznymi produktami. Dzięki temu praca całego zespołu jest wydajniejsza.
3. Szybszy czas ładowania
Magento 2 zostało zbudowane z wykorzystaniem możliwości wersji 5.6 baz danych MySQL. Dzięki temu platforma może szybciej przetwarzać zapytania, przeprowadzać cachowanie, indeksowanie itp. Oprócz tego platforma wymaga zaktualizowanej wersji PHP, co także przekłada się na ulepszone mechanizmy cachowania.
Jaki jest tego wszystkiego rezultat? Znacznie szybsze czasy ładowania. Magento 2 zostało zbudowane z myślą o wydajności i szybkości, które są obecnie bardzo ważne w świecie e-commerce.
4. Lepsze dostosowanie pod mobile
Obecnie w wielu krajach ponad połowa wszystkich transakcji internetowych odbywa się przez urządzenia mobilne. Twórcy Magento 2 zdają sobie sprawę z tego trendu, dlatego nowsza wersja platformy sklepowej jest znacznie bardziej dostosowana pod mobile. To jeden z ważniejszych powodów, dla których warto już rozważyć migrację na Magento 2.
Jednym z kluczowych elementów są responsywne szablony. Dostosowany pod mobile sklep internetowy sprawia, że wygląda on świetnie niezależnie od typu urządzenia, na jakim jest przeglądany, oraz jego rozdzielczości.
Inne ulepszenie dotyczy opcji wyszukiwania produktów za pomocą zawartej na stronie sklepu wyszukiwarki. Na Magento 2 funkcjonuje ona znacznie lepiej, dzięki czemu klienci szybciej znajdą poszukiwane produkty.
Ważną funkcją jest także to, że panel admina został dostosowany pod urządzenia dotykowe. Dzięki temu sklepem można zarządzać z poziomu telefonu czy tabletu.
5. Usprawniony proces rozliczenia
W Magento 2 została zredukowana ilość czynników, które mogą prowadzić do porzuconych koszyków, zwłaszcza jeżeli kupujący korzysta z urządzenia mobilnego.
Choć w Magento 1 znajduje się możliwość wykonania całego rozliczenia na jednej stronie, to jednak zanim klient będzie mógł złożyć zamówienie, konieczne jest wykonanie po drodze 4-5 kroków. W Magento 2 rozwiązano tę kwestię dzięki wprowadzeniu rozliczenia składającego się z 2 kroków. Znacznie upraszcza to cały proces oraz ulepsza user experience.
Oprócz tego nowa wersja platformy pozwala odwiedzającemu dokonywać zakupów jako gość. Dzięki temu nie musi on przechodzić przez cały proces rejestracji oraz logowania, aby dojść do strony rozliczenia.
Podsumowanie
Choć niektórzy mogą mieć pewne obawy przed migracją do Magento 2, to jednak na pewno warto rozważyć ten krok. Oczywiście cały proces jest bardzo zaawansowany i złożony, dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalistów, mających doświadczenie w przeprowadzaniu takich migracji.