Trade Marketing – dlaczego WARTO?

Trade marketing jest coraz częściej wykorzystywaną formą reklamy, która daje bardzo dobre efekty. Na czym dokładnie polega trade marketing i jakie są jego główne zalety?

Pod pojęciem trade marketingu, czyli inaczej marketingu handlowego znajduje się pełna gama działań mających na celu zwiększenie ekspozycji, pozycji oraz sprzedaży produktów w dystrybucji, a także wykreowanie i utrzymanie korzystnych relacji z kanałem dystrybucji tradycyjnej.

Trade marketing – wspiera sprzedaż

W związku z tym głównym zadaniem trade marketingu jest uzyskanie jeszcze wyższej sprzedaży dla konkretnych produktów. To długofalowe działania, które prowadzone są wówczas zarówno na poziomie B2B, czyli pomiędzy firmami, jak również pomiędzy producentem a konsumentem.

Działania marketingowe w ramach marketingu handlowego pozwalają wtedy na poprawę dostępności konkretnych produktów, na zmniejszenie kosztów związanych z dotarciem tych produktów do odbiorców, dodatkowo także wspierają tworzenie pozytywnego wizerunku producenta.

Jakie metody wykorzystuje trade marketing?

Marketing handlowy bazuje na różnych metodach pozwalających na uzyskanie skutecznych efektów promocji.

Najczęściej wykorzystywane są wtedy różnorodne materiały POS (Point of Sale). Odpowiednie projektowanie i zarządzanie materiałami tego rodzaju, na przykład ulotkami, broszurami, reklamami stojącymi, pozwala na przyciągnięcie nowych klientów zainteresowanych ofertą.

Dzisiaj duże znaczenie ma także premiowanie klientów kuponami rabatowymi, co także pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych efektów w ramach promocji.

Oprócz tego prowadzi się także działania takie jak analiza sprzedaży i konkurencji, badania rynku.

Jak rozpocząć działania trade marketingowe w swojej firmie?

Najlepiej powierzyć je fachowcom w tej dziedzinie, na przykład wybrać trade marketing w Codemedia – agencji posiadającej w tym zakresie bardzo duże doświadczenie.

Profesjonalny i kompleksowy trade marketing w Codemedia to wsparcie dla każdej firmy, której zależy na dotarciu do klientów jeszcze skuteczniej i przy zachowaniu niskich kosztów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here