Zastanawiając się jak udanie zakończyć sprzedaż w sklepie internetowym, musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Musimy je dokładnie przeanalizować i ewentualnie poprawić lub wdrożyć kilka nowych rozwiązań. Mowa tutaj oczywiście nie tylko o kwestiach związanych z marketingiem, ale również o aspektach technicznych naszego sklepu.

 

Sposoby na udane zakończenie sprzedaży w sklepie internetowym

Wielu osobom udane zakończenie sprzedaży w sprzedaży w sklepie internetowym wiąże się jedynie z nasileniem działań marketingowych lub wdrożeniem nowych rozwiązań w tym zakresie. Trzeba jednak wiedzieć o tym, że aspekty techniczne naszego sklepu w równie dużym stopniu oddziałują na sprzedaż za jego pośrednictwem, jak sam marketing. By zapewnić sukces naszemu przedsięwzięciu, musimy zadbać o wszystkie te kwestie łącznie. Żeby jednak ruszyć z szersza akcją marketingową, musimy przygotować na to nasz sklep.
Aspekty techniczne naszego sklepu

Chcąc podnieść sprzedaż, należy sprawdzić czy skrypt sklepu nie jest „zbyt ciężki” dla naszego hostingu, odpowiednio skonfigurować nasz sklep pod kątem technicznym oraz zadbać o jego wygląd.

Szybkość działania sklepu – ten czynnik może wydatnie wpłynąć na ilość zamówień

Bardzo ważny jest hosting, czyli strona techniczna serwera, jego bezawaryjność i szybkość. Dobry hosting oparty o szybkie serwery gwarantuje nam szybsze ładowanie się sklepu, co ma ogromny wpływ na jego finalny sukces. Nawet największa akcja marketingowa nie zda się na wiele, jeżeli potencjalni klienci odwiedzający nasz sklep będą zmuszeni czekać po kilka sekund na otwarcie się strony. Gwarantuję Ci, że tylko niewielki odsetek z nich wykaże się cierpliwością i poczeka. Większość niestety opuści nasz sklep. Powiesz, że to nie ma znaczenia w dobie technologii LTE i szybkiego internetu? Nie zgodzę się z Tobą, ponieważ nawet najszybsze łącze nie poradzi sobie w sytuacji, kiedy przeciążony serwer naszego sklepu po prostu „siądzie”. Dodatkowe obciążenie serwera powodują też wtyczki i skrypty do sklepu podnoszące jego funkcjonalność.

Szybkość działania sklepu podnosi konwersję, a co za tym idzie i sprzedaż

Konwersja jest procentowym stosunkiem ilości odwiedzin do ilości dokonanych zakupów. Aby konwersja była wysoka i jak największy odsetek odwiedzających zdecydował się na zakupy w naszym sklepie, potrzebna jest duża szybkość ładowania sklepu. Każde opóźnienie wczytania strony sprawia, że Klienci ją opuszczają, nie dokonując żadnego zakupu. Ważna jest każda sekunda i każda przekłada się na wynik finansowy. Mało kto czeka, aż strona się otworzy. Większość osób anuluje wczytywanie strony sklepu i wraca do wyników wyszukiwania, by wybrać inną pozycję. Według badań niewielki odsetek klientów czeka dłużej niż 3 sekundy na otwarcie się strony. Każda niepotrzebna sekunda ładowania sklepu powoduje straty. Amerykański Amazon przeprowadził badania, według których już 0, 1 sekundy skrócenia czasu wczytywania sklepu dało 1% wzrostu przychodów.

Szybkość ładowania sklepu to także wyższe pozycje w Google

Również dla Google szybkość ładowania sklepu internetowego jest bardzo ważna. Od jakiegoś czasu algorytm Google lepiej ocenia szybkie sklepy i klasyfikuje je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dlatego, jeżeli zadbamy o wydajny hosting i zapewnimy lepszą optymalizację naszego sklepu, wówczas będziemy mogli zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Jak powszechnie wiadomo, wyższa pozycja w wyszukiwarce zwiększa szanse na znalezienie nas przez potencjalnych Klientów.

Optymalizacja sklepu i treści

Pozyskanie klienta, a przede wszystkim niestracenie go to także dbałość o jego wygodę. Klient musi się czuć w naszym sklepie intuicyjnie, poruszać się wygodnie, a przede wszystkim nie tracić czasu na poszukiwanie interesującego go produktu. Najważniejsza tutaj jest intuicyjna i sprawnie działająca wyszukiwarka wyświetlająca odpowiedź na zapytanie klienta w formie listy pasujących zapytaniu przedmiotów. Dalej musimy ułatwić klientowi wyszukiwanie, umożliwiając dokonanie go na podstawie cech i atrybutów produktów. Cechy i atrybuty produktów powinny być maksymalnie szczegółowo rozpisane dla każdej kategorii produktów w naszym sklepie. Im szybciej i łatwiej klient znajdzie u nas, to czego szukał, tym chętniej do nas wróci.

Kolej na marketing

Akcja marketingowa dla sklepu, który „stoi” na słabym hostingu, wolno się otwiera, nie jest zoptymalizowany ani pod kątem Google, ani wygody użytkownika, jest pozbawiona większego sensu. Jedynie co może nam dać to większy ruch na stronie, ale ruch ten spowoduje jedynie obciążenie serwera, a nie zwiększenie sprzedaży i przychodów.
Dopiero kiedy nasz sklep jest w pełni zoptymalizowany oraz przeniesiony na wydajne i szybkie serwery możemy zacząć porządną akcję marketingową. Do jej przeprowadzenia możemy wykorzystać wszystkie dostępne kanały. Serwisy społecznościowe typu Facebook, Google+, czy Twitter mogą nam dać spory napływ klientów. Szczególnie wartościowy jest w tym zakresie Facebook, na którym możemy stworzyć stronę naszego sklepu, promować posty/produkty, prowadzić konkursy i inne działania zwiększające zasięg naszego sklepu. Możemy też rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem sklepu w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoli nam pozyskać kolejną pulę klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest też marketing szeptany, czyli wpisy „klientów” na forach internetowych, czy blogach polecające produkty, czy nawet całe kategorie z naszego sklepu. Sposobów marketingu jest na tyle dużo, że zajęłyby one cały odrębny artykuł, a nawet cykl artykułów. Dlatego wzmiankujemy tutaj tylko o nich.

Wszystkie wyżej opisane czynniki mają tak samo duże znaczenie dla udanego zakończenia sprzedaży w sklepie internetowym i dla jego rozwoju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here