Mity o pracy z domu

Gdy rozważasz nową pracę na innym niż dotychczas stanowisku, zapewne szukasz informacji. Tak samo jest w przypadku pracy freelancerskiej. Bez wątpienia wiele razy słyszałeś wiele mylących i nieprawdziwych informacji o tego rodzaju pracy. Prawdopodobnie masz też wiele pytań, na które szukasz odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniej kariery dla Ciebie, przeczytaj nasz artykuł. Poznaj największe mity o freelancingu.

  1. Rynek jest przesycony

Media od lat podają nam wciąż rosnące dane dotyczące osób pracujących z domu. Na rynku amerykańskim freelancing to popularna forma zatrudnienia. Do 2020 roku zdecyduje się na zarabianie w ten sposób prawie 45% Amerykanów. Jeżeli zastanawiasz się nad opłacalnością takiej formy pracy, ale boisz się podążać ślepo za tłumem, nie wahaj się. Freelancing to nie krótkoterminowy trend, ale przyszłość.

  1. Musisz być ekspertem

Nie jest to prawdą. Większość freelancerów sama uczyła się swojego fachu. Możesz pisać, programować czy robić zdjęcia bez certyfikatów, szkoleń,  czy ukończonych studiów wyższych w tym kierunku. Konieczne do powodzenia są jednak talent i czas wkładany w pracę. Nikt nie zatrudni Cię do sesji zdjęciowej nowożeńców, jeżeli Twoje portfolio będzie składało się z nudnych i rozmazanych zdjęć.

  1. Tylko branża IT generuje spory zarobek

To jeden z popularniejszych mitów. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że rynek nie jest otwarty tylko na freelancerów znających się na branży IT. Dzisiejsza technologia znacznie ułatwia rozpoczęcie takiej działalności i znalezienie zatrudnienia. Szukane są osoby znające się na sprzedaży i marketingu, copywriterzy, administratorzy danych i konsultanci biznesowi, a także projektanci.

  1. Musisz mieć własną stronę internetową

Ludzie potrafią spędzać miesiące na przygotowaniu swoich stron internetowych. Niektórzy wkładają w stronę internetową mnóstwo pieniędzy, które im nie zwracają. Jeżeli masz zamiar płacić za stworzenie strony lub samodzielnie się tym zająć na podstawie wykupionych kursów DIY, najlepiej poświęć ten czas na swój rozwój. Zamiast czekać, aż klienci Cię znajdą, sam zacznij ich szukać.

  1. Nie ma żadnych obiecujących zleceń

Oczywiście możesz spotkać klientów, którzy nie docenią Twojej ciężkiej pracy lub będą oferować tylko nieciekawe, powtarzalne zlecenia. Na stronach dedykowanych freelancerom możesz jednak znaleźć ciekawe projekty.

  1. Musisz szczycić się ogromnym portfolio

Nic z tych rzeczy. Prawdą jest, że zleceniodawcy często proszą o potwierdzenie Twoich umiejętności. Nie musisz jednak wysyłać im wielu projektów. Wystarczy przesłać jeden lub dwa, które pokażą spektrum Twoich umiejętności.

Czy Freelancing jest odpowiedni dla Ciebie?
Ostatecznie tylko Ty zdecydujesz, czy praca przez internet jest odpowiednia dla Ciebie. Jednak jeśli to czytasz, to szukasz informacji, które pozwolą Ci na podjęcie odpowiedniej decyzji. Zasługujesz na to, by dać sobie szansę na zbadanie tego świata. Rozpoczęcie nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, nawet gdy uważasz, że nie masz odpowiedniego pomysłu, sieci kontaktów czy nie posiadasz wystarczającej charyzmy, aby się sprzedać. Wszystko, czego potrzebujesz to unikalny zestaw umiejętności i system przyciągający klientów, którzy Cię potrzebują.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułE-sprawozdania finansowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here