Koncentrując się jedynie na zwiększaniu ruchu na stronie, pokładając wszystkie swoje nadzieje w pozycjonowaniu strony i różnego rodzaju reklamach, zapominamy, iż nie każdy użytkownik strony jest jednocześnie naszym klientem. To ważne, by mieć świadomość, że ruch na stronie nie jest bezpośrednim źródłem zysków, przyczynia się do zwiększenia sprzedaży ale tylko wówczas, kiedy podczas przeglądania oferty otrzymuje to, czego oczekuje. To na tym bazuje CRM Edrone, automatyzując działania marketingowe, usprawniając kontakt z klientem i personalizując wysyłane do niego komunikaty.

Ponad 26 mln polskich internautów

To wyniki badań przeprowadzone przez Gemius i udostępnione w raporcie „E-commerce w Polsce 2017”. 54% z nich deklaruje, że robi zakupy przez Internet w e-sklepach. Każdego kolejnego roku obserwujemy wzrost zainteresowania e-commerce. W 2016 roku online kupowało o 4% mniej internautów, a więc e-handel rośnie w siłę, co wskazują również statystyki dotyczące wartości e-commerce, którą szacuje się na 40 mld złotych. Jest więc o co walczyć!

Sprzedawcy bardzo dużą część budżetu poświęcają na reklamy, których celem ma być zwiększenie ruchu na stronie ich e-sklepu. Inwestycja ta jest jednak tylko wtedy opłacalna, kiedy uświadomimy sobie, że na tym nie koniec naszych starań. Przyciągnięcie użytkownika na stronę nie jest równoznaczne z dokonaniem przez niego zakupu. O tym, iż wciąż problemem jest liczba klientów, a nie liczba użytkowników, świadczą niskie współczynniki konwersji.

Współczynnik konwersji to wyrażony w procentach udział osób, które wykonują pożądaną akcję.

Oznacza to, że im jest on wyższy, tym skuteczniejsze są nasze działania.

Użytkownik nie może się rozczarować

Kiedy już dzięki dobremu wypozycjonowaniu strony oraz skutecznym reklamom przyciągniesz do siebie internautów, musisz sprawiać, aby nie rozczarowali się Twoją ofertą. Ale nie tylko ona odgrywa ważna rolę w budowaniu pozytywnej opinii o sprzedawcy oraz przyczynia się do dokonania zakupu. Musisz wiedzieć, że coraz większą uwagę użytkownik zwraca na to, jak jest obsłużony w e-sklepie, czy sprzedawca jest w stanie zaproponować coś tylko jemu, czy poleca mu produkty, które są zgodne z jego preferencjami, czy przygotował dla niego specjalne zniżki i bonusy.

Z pewnością współczynnik konwersji zwiększą unikalne i wartościowe treści na stronie, powinny być konkretne i pisane językiem korzyści – to zapewne już wiesz. Ponadto powinieneś skoncentrować się na różnych formach płatności oraz metodach przesyłki – klient ceni sobie sprzedawców, którzy dają mu wolność wyboru. O pozycjonowaniu zapewne nie zapomnisz, to podstawa, dzięki której zwiększysz ruch na stronie, o konwersję zawalczysz później. W jaki sposób pomoże Ci w tym edrone?

Klient lubi być traktowany indywidualnie

Mamy na to niezaprzeczalne dowody, którymi są wyniki naszych klientów po wdrożeniu naszego CRM. Przykładem jest eButik.pl, z którym współpraca zaledwie po 7 dniach zaowocowała 154 zamówieniami i wartością sprzedaży na kwotę 52.000 zł. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży przy zmniejszeniu ilości porzuconych koszyków, a więc zminimalizowanie różnicy pomiędzy użytkownikami, a klientami. Do osób, które „wrzuciły” do koszyka produkty, ale nie dokonały zakupu, wysyłane były spersonalizowane maile, każdy zawierał bezpośredni imienny zwrot do adresata. Wiadomości osiągnęły wysoki CTR wynoszący 20%, a konwersja z Edrone wyniosła 246K zł.

Spersonalizowane komunikaty znacznie skuteczniej oddziałują na klienta niż treści kierowane do wszystkich. Użytkownik może poczuć się wyjątkowo, sprzedawca udowadnia mu, że jest on dla niego ważny, co zwiększa zaufanie i motywuje do podjęcia konkretnego działania. Edrone zwiększa konwersję nawet do 50%, co oznacza, że możesz mieć po połowę więcej klientów niż dotychczas.

Mailing wykorzystuje 80% sprzedawców online

To duża wartość, która świadczy o tym, że e-sprzedawcy dokonują dobrych wyborów kanałów komunikacji z klientami oraz użytkownikami. To, w jaki sposób jednak tworzą treści i z jak dużą skutecznością organizują kampanie marketingowe, nie zawsze zasługuje na tak dużą pochwałę. W Edrone stawiamy na skuteczność, ważne są dla nas wyniki naszych klientów. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku Marketing Automation, jedna z funkcjonalności naszego CRM-u. To dzięki niemu wysyłanie e-maili jest zautomatyzowane, co oznacza, że użytkownik/klient otrzymuje maile w odpowiednim, ustalonym przez nas samych momencie. Ponadto Edrone jest narzędziem na tyle inteligentnym, że potrafi uczyć się rekomendowania klientom konkretnych produktów. Dokonał on zakupu biurka, zaproponujmy mu więc lampkę i krzesło.

Z Edrone możesz uratować nawet 30% porzuconych koszyków w swoim sklepie, eButik się już o tym przekonał, ale nie tylko on. Z naszego systemu CRM korzystają rynkowi liderzy, jak Duka, X-Kom, CitySport, Mount Blanc czy też Quiosque. Zwiększamy konwersję, ponieważ wiemy, iż wzrost ruchu na stronie to jedynie połowa sukcesu.

Wejdź i wypróbuj za darmo  Edrone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here