W obecnych czasach reklamy bombardują nas z każdej strony, wielu osobom jest niezmiernie ciężko odnaleźć wartościowe przekazy, które tak naprawdę celują w nasze potrzeby. Reklamy telewizyjne, plakaty, reklama internetowa i właśnie w dużych ilościach ulotki reklamowe. Aby ulotka zapadła nam w pamięć musi nas przyciągać, być zwięzła, atrakcyjna i trafiać w nasze potrzeby i pragnienia. Niestety łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Zaprojektowanie skutecznej ulotki wydaje się niezwykle skomplikowane, ale jeżeli rozbijesz proces projektowania na mniejsze etapy – projektowanie stanie się znacznie prostsze.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

Jaki cel ma spełniać ulotka

Zadanie sobie pytania jaki cel ma spełniać ulotka, do kogo trafiać i co zawierać jest bardzo ważne, ponieważ odpowiedź na to pytanie będzie mia,ło kluczowe znaczenie przy tworzeniu treści i wyglądu ulotki.

Określ grupę docelową

Podczas projektowania ulotki powinniśmy precyzyjnie określić do kogo ulotka ma trafiać i na kogo oddziaływać. Tworzenie uniwersalnej ulotki sprawi, że trafi ona do wszystkich i do nikogo. Przekaz nie będzie na tyle wyraźny dla żadnej grupy, że nie zostanie on w ogóle zapamiętany. Musimy określić płeć, wiek, status materialny oraz potrzeby jakie reklamowany produkt lub usługa ma zaspakajać. Określenie naszego odbiorcy docelowego sprawi, że nasza ulotka zostanie znacznie chętniej zapamiętana.

Jedno czy kilka zdjęć?

Zdjęcia, rysunki i ilustracje często są pierwszym cennym wabikiem do zapoznania się z treścią. Zastanów się co dla Twojej grupy docelowej będzie lepsze – kilka mniejszych zdjęć, czy jedno większe rzucające się znacznie intensywniej w oczy.

Dobierz odpowiedni format

Ulotki występują w kilku uniwersalnych formatach, czyli rozmiarach ogólnie przyjętych. Wykorzystuje się przy tym także różnego rodzaju papiery i jego grubości (gramaturę). Nie zawsze duża ulotka sprawdzi się lepiej niż mniejsza, którą łatwiej schować w kieszeni. Bez wątpienia wielkość ulotki i rodzaj papieru mają duże znaczenie w ostatecznej cenie każdej ulotki. Dlatego też warto zastanowić się nad najbardziej korzystnym i optymalnym rozwiązaniem dl nas.

Papier jest bardzo istotny

Jak wcześniej wspomniałem ulotki występują w różnych formatach i rodzajach papieru. Warto zastanowić się nad rodzajem papieru, ponieważ nawet najlepszy projekt graficzny i znakomita treść mogą zostać popsute poprzez nieodpowiednio dobrany papier.

Uważaj na błędy w pisowni

Zanim oddamy projekt do druku powinniśmy kilkakrotnie przejrzeć go i najlepiej zrobić to w kilka osób. Literówki i drobne błędy idzie łatwo przeoczyć, a wyrzucenie kilku tysięcy ulotek przez błąd w tekście nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem. Często z pozoru niewidoczny błąd dla nas może być szybko zauważany przez inne osoby, a tym samym wizerunek naszego przekazu może znacznie ucierpieć na takim błędzie.

Jak można zauważyć na powyższych przykładach tworzenie ulotki nie jest łatwym procesem, ale kiedy będziemy przestrzegali podstawowe zasady uda nam się zaprojektować nie tylko dobrze wyglądającą ulotkę, ale co najważniejsze dla nas – skuteczną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here