Idealna sytuacja, to taka w której nasz potencjalny klient przychodzi do sklepu i kupuje produkty doceniając naszą ofertę i ceny bez żadnego ale. Ba! nawet poleca nasze produkty czy usługi innym potencjalnym klientom. Niestety – to tylko marzenie. Tak naprawdę rzeczywistość jest znacznie inna. Bez budowania dobrych relacji z klientami nie jesteśmy w stanie przybliżyć się do tego stanu – nawet jeżeli jest to stały klient.

Klienci kochają relację, bez wchodzenia z nimi w relację nie da się zbudować pozytywnego wizerunku, nie da się zbudować więzi między nami, produktem, firmą a klientem.

Jak dokonać tak rewolucyjnej zmiany w postrzeganiu naszej firmy w oczach naszych klientów w prosty i racjonalny sposób? Poniżej przedstawiam kilka przykładów, które przybliżą Twoją firmę do właściwej drogi budowania dobrych relacji z klientami.

Kontaktuj się z klientami bezpośrednio – także przez e-mail.

Bardzo istotne jest komunikowanie się z klientami przez telefon czy też przez e-mail znając ich imię. To bardzo istotne dla klienta, że znamy jego osobowość a zapytanie ofertowe nie kierujemy bezimiennie. Dlatego bez względu na sposób komunikacji zawsze kierujmy swoje zdania wymieniając danego klienta z imienia.

Dobre maniery to podstawa

Nigdy nie zapomnijmy o odpowiednich maniera, bez względu na wiek naszych potencjalnych klientów. Każdy człowiek oczekuje szacunku w kontaktach międzyludzkich. Jeżeli zapomnimy o samych podstawach jak klient ma może poczuć się w sytuacji kiedy nasze maniery i szacunek do drugiej osoby daleko odbiega nawet od minimalnych zasad? Wyjdzie, zrezygnuje z oferty, a czasami i nawet nie będzie polecał firmy przez pozostawiony niesmak podczas obsługi klienta.

Nigdy nie bądźmy nachalni

To jedno z najgorszych rzeczy jakie możemy zrobić. Nachalny sprzedawca jest bardzo źle postrzegany przez klientów. Zwłaszcza, jeżeli klient mówi nie, powinniśmy odpuścić , bo po prostu on nie chce tego produktu, a nasz wizerunek drążąc temat tylko się pogarsza.

Utrzymujemy relacje po zakończeniu transakcji.

Warto po zakończonej sprzedaży lub wykonaniu usługi nie kończmy współpracy z klientem. Spytajmy się go, a opinie, relacje, czy też zwykłą rozmowę o odczuciach podczas użytkowania danego produktu. Takie informacje okażą się dla nas niezwykle cenne w dalszej obsłudze innych klientów. Ponadto, otrzymując ciągłą relację i kontakt z klientem tak naprawdę możemy powrócić do transakcji i uzupełnić ją o dodatkowe możliwości, których klientowi brakuje – na pewno zaprocentuje to pozytywnym wizerunkiem po sprzedażowym, a tym samym klient w większości przypadków będzie polecał naszą firmę.

Pozwólmy klientowi poczuć się dopieszczonym

Klienci uwielbiają poczuć się wyjątkowo, w momencie kiedy zaspokoimy ich oczekiwania względem produktu lub usługi ponad przeciętną zapewne klienci poczują się w pełni usatysfakcjonowani, i bardzo chętnie skorzystają ponownie z oferty naszej firmy.

Otwórzmy się na nietypowych klientów

Wielu klientów ma nietypowe oczekiwania po produkcie lub usłudze, czasami niewielka zmiana może znacząco zmienić ofertę w oczach klienta. Dlatego też, bardzo istotna jest elastyczność, bez niesztandarowego podejścia do każdego klienta wielu klientów odprawionych z kwitkiem w innych firmach, skorzysta z naszej.

Powyższe przykłady to zaledwie początek, pozwolą na otwarcie się wobec klientów,a reszta przyjdzie znacznie łatwiej niż sądziliśmy. Docenimy budowanie relacji, i kontakt z klientem. A tym samym i on doceni naszą firmę zwiększają znacznie naszą sprzedaż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here