Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, każda firma, organizacja i korporacja pragnie wyróżnić się na tle konkurencji, stając się tym samym unikatową i docierając do możliwie największej ilości interesantów oraz konsumentów. W obecnym świecie oferującym niemalże nielimitowany dostęp do informacji oraz kanałów promocji nie jest to jednakże takie łatwe.

Aby umożliwić podmiotom gospodarczym skuteczniejszą promocję, rozliczne agencje reklamowe oferują im usługę tak zwanego brandingu. Na czym ów branding polega i co się kryje za tym pojęciem?

Jak mówią graficy z krakowskiej pracowni Łobzowska Studio, branding, to najogólniej szereg działań mających na celu odpowiednie wykreowanie marki oraz jej utrwalenie w świadomości potencjalnych odbiorców. W większości przypadków opierają się one przede wszystkim na stworzeniu intrygującego i łatwo rozpoznawalnego logotypu. To właśnie on stanowi swoistą graficzną wizytówkę firmy, a więc powinien być nienachalny, czytelny, jasno prezentować ideę działania firmy lub organizacji a także, szybko trafiać w gusta potencjalnych odbiorców. Jak bowiem wiadomo, większość z nas jest wzrokowcami, natomiast decyzję o tym, czy nabyć dany produkt, czy też zdecydować się na jego inną alternatywę podejmujemy w przeciągu maksymalnie 8-10 sekund. Aby zmaksymalizować korzyści wynikające z działań brandingowych, warto połączyć kreację logotypu z opracowaniem chwytliwego sloganu reklamowego. Nawet po krótkiej chwili zastanowienia na pewno jesteśmy w stanie odtworzyć w pamięci gro interesujących haseł promujących usługi lub towary – wystarczy bowiem, że były one przedstawione w sposób melodyjny, w formie rymowanki, czy też krótkiego, acz zapadającego w pamięć stwierdzenia, a zawsze już będziemy je łączyć z określonym towarem. Jest to właśnie główny cel firm specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu.

Niejednokrotnie przedsiębiorstwa takie łączą dodatkowo powyższe techniki z przygotowywaniem identyfikacji graficznej, a więc specyficznego układu kolorów oraz czcionek, który to stosowany jest na wszystkich dokumentach, opakowaniach oraz wizytówkach firmy, uniwersalizując tym samym jej wizerunek i sprawiając, że staje się on o wiele bardziej przejrzysty oraz rozpoznawalny. Działania takie, jeżeli tylko zostaną przeprowadzone w sposób prawidłowy, są w stanie zdziałać cuda. Niemniej jednak, nie należy zapominać o poszukiwaniu możliwie najlepszej korelacji pomiędzy jakością a ceną, jako że tak jak w życiu tak i w marketingu – „drogo” nie zawsze oznaczać musi „dobrze”. Warto przed podjęciem ostatecznej decyzji zaznajomić się z ofertą lokalnych biur specjalizujących się w promocji tak, aby być pewnym, że zlecamy przeprowadzenie działań brandingowych prawdziwym specjalistom w swoim fachu, którzy to jednocześnie odpowiednio zarządzać będą naszym budżetem, nie dopuszczając do jego trwonienia na przedsięwzięcia nieefektywne lub po prostu niepotrzebne. Kreatywni eksperci na pewno przygotują dla nas logo, hasło reklamowe oraz identyfikację wizualną w taki sposób, że będzie ona się wyróżniać na tle konkurencji, a także pozwoli nam na maksymalizację zysków generowanych dzięki sprzedaży towarów lub usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here