Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

0

 

W obecnych czasach reklamy bombardują nas z każdej strony, wielu osobom jest niezmiernie ciężko odnaleźć wartościowe przekazy, które tak naprawdę celują w nasze potrzeby. Reklamy telewizyjne, plakaty, reklama internetowa i właśnie w dużych ilościach ulotki reklamowe. Aby ulotka zapadła nam w pamięć musi nas przyciągać, być zwięzła, atrakcyjna i trafiać w nasze potrzeby i pragnienia. Niestety łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Zaprojektowanie skutecznej ulotki wydaje się niezwykle skomplikowane, ale jeżeli rozbijesz proces projektowania na mniejsze etapy – projektowanie stanie się znacznie prostsze.

Jak zrobić ulotkę reklamową, czyli jak zaprojektować dobre ulotki?

Jaki cel ma spełniać ulotka

Zadanie sobie pytania jaki cel ma spełniać ulotka, do kogo trafiać i co zawierać jest bardzo ważne, ponieważ odpowiedź na to pytanie będzie mia,ło kluczowe znaczenie przy tworzeniu treści i wyglądu ulotki.

Określ grupę docelową

Podczas projektowania ulotki powinniśmy precyzyjnie określić do kogo ulotka ma trafiać i na kogo oddziaływać. Tworzenie uniwersalnej ulotki sprawi, że trafi ona do wszystkich i do nikogo. Przekaz nie będzie na tyle wyraźny dla żadnej grupy, że nie zostanie on w ogóle zapamiętany. Musimy określić płeć, wiek, status materialny oraz potrzeby jakie reklamowany produkt lub usługa ma zaspakajać. Określenie naszego odbiorcy docelowego sprawi, że nasza ulotka zostanie znacznie chętniej zapamiętana.

Jedno czy kilka zdjęć?

Zdjęcia, rysunki i ilustracje często są pierwszym cennym wabikiem do zapoznania się z treścią. Zastanów się co dla Twojej grupy docelowej będzie lepsze – kilka mniejszych zdjęć, czy jedno większe rzucające się znacznie intensywniej w oczy.

Dobierz odpowiedni format

Ulotki występują w kilku uniwersalnych formatach, czyli rozmiarach ogólnie przyjętych. Wykorzystuje się przy tym także różnego rodzaju papiery i jego grubości (gramaturę). Nie zawsze duża ulotka sprawdzi się lepiej niż mniejsza, którą łatwiej schować w kieszeni. Bez wątpienia wielkość ulotki i rodzaj papieru mają duże znaczenie w ostatecznej cenie każdej ulotki. Dlatego też warto zastanowić się nad najbardziej korzystnym i optymalnym rozwiązaniem dl nas.

Papier jest bardzo istotny

Jak wcześniej wspomniałem ulotki występują w różnych formatach i rodzajach papieru. Warto zastanowić się nad rodzajem papieru, ponieważ nawet najlepszy projekt graficzny i znakomita treść mogą zostać popsute poprzez nieodpowiednio dobrany papier.

Uważaj na błędy w pisowni

Zanim oddamy projekt do druku powinniśmy kilkakrotnie przejrzeć go i najlepiej zrobić to w kilka osób. Literówki i drobne błędy idzie łatwo przeoczyć, a wyrzucenie kilku tysięcy ulotek przez błąd w tekście nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem. Często z pozoru niewidoczny błąd dla nas może być szybko zauważany przez inne osoby, a tym samym wizerunek naszego przekazu może znacznie ucierpieć na takim błędzie.

Jak można zauważyć na powyższych przykładach tworzenie ulotki nie jest łatwym procesem, ale kiedy będziemy przestrzegali podstawowe zasady uda nam się zaprojektować nie tylko dobrze wyglądającą ulotkę, ale co najważniejsze dla nas – skuteczną.

Branding, czyli sposoby kreowania marki

0

Nie ulega wątpliwości, że niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, każda firma, organizacja i korporacja pragnie wyróżnić się na tle konkurencji, stając się tym samym unikatową i docierając do możliwie największej ilości interesantów oraz konsumentów. W obecnym świecie oferującym niemalże nielimitowany dostęp do informacji oraz kanałów promocji nie jest to jednakże takie łatwe.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek. Jak to zrobić?

0

 

Dzisiaj, w czasach kiedy jednym z kluczowych warunków stabilnego rozwoju firmy jest wprowadzanie i modyfikowanie oferty niezbędna jest odpowiednia wiedza – jak to zrobić w odpowiedni sposób. Wprowadzenie nowego produktu na rynek wymaga zadbania o kilka ważnych szczegółów, które nie można pominąć, aby wprowadzony produkt na rynek odniósł znakomity sukces i zyskał rzeszę zadowolonych klientów.

 

Jak wprowadzić na rynek nowy produkt

 

Zdefiniuj wartość produktu dla odbiorcy

Przed wprowadzeniem produktu na rynek należy określić jakie wartości dla potencjalnego odbiorcy będzie niósł za sobą zakup naszego nowego produktu. Istotne jest, aby precyzyjnie określić korzyści które będą oddziaływały na wyobraźnię i pobudzały potrzebę posiadania przez odbiorców. Najważniejsze jest to, aby wszystkie wartości były prawdziwe, dobrze widoczne i pokazywały więcej korzyści niż ewentualnych wad.

Zdefiniuj potrzeby potencjalnych klientów

Bardzo ważnym krokiem do udanego wprowadzenia nowego produktu na rynek jest określenie potrzeb, oczekiwań i pragnień potencjalnych klientów. Krok ten jest niezwykle istotny, ponieważ w obecnych czasach klienci nie tylko kierują się kwestiami praktycznymi, ale także często podejmują decyzję na podstawie swoich pragnień i zaspokojenia konkretnych oczekiwań.

Określ rynek docelowy

Przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu nowego produktu na rynek powinno być określenie naszego rynku docelowego. Z jednej strony grupa odbiorców nie powinna być zbyt wąska, ponieważ może ona nie wystarczyć aby zapewnić nam odpowiedni dochód niezbędny do zaspokojenia nie tylko potrzeb firmy, ale także i naszych. Z drugiej strony zbyt szeroko określona grupa odbiorców sprawi, że dotarcie do naszych klientów będzie znacznie trudniejsze, bardziej czasochłonne oraz kosztowniejsze. Często ma to też kluczową rolę, czy stać nas na wszystkie koszty związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek.

Zbadaj konkurencyjne produkty

Jeżeli nasz produkt nie jest innowacyjny i unikatowy, bardzo prawdopodobne jest to, że jakaś firma wprowadziła podobny produkt już na rynek i zaspakaja potrzeby klientów. Należy zbadać ile jest takich firm i jaki zakres oferty posiadają

Przeanalizuj konkurencję

Po zidentyfikowaniu konkurencji należy bardzo dokładnie przeanalizować każdą firmę z osobna, tak aby poznać wszystkie szczegóły ich produktów. Jakie potrzeby dane rozwiązania zaspokajają, czego nie posiadają w ofercie, co jest mocniejszą stroną konkurencji i co ją wyróżnia. Oraz co istotne jakie są słabsze strony konkurencji i ich produktów.

Stwórz strategię wprowadzenia nowego produktu na rynek

W oparciu o już zdobyte informacje powinniśmy przygotować kompleksową strategię wprowadzenia produktu na rynek. Strategia ta powinna zawierać nie tylko sam model reklamy, czy konkretne rozwiązania dla grupy odbiorców, ale także analizę wszystkich niezbędnych kosztów i problemów jakie możemy spotkać podczas wprowadzania produktu. Często początkowe założenia nie spełniają się, ponieważ rynek inaczej reaguje na dane rozwiązania. W związku z tym powinniśmy dostosować strategię do nowych warunków i niezwykle elastycznie podejść do każdej przeszkody.

Jak można zauważyć wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest łatwe jeżeli zależy nam na sukcesie i dużej sprzedaży. Jednak dokonując niezbędnych analiz jesteśmy w stanie uniknąć wielu problemów a tym samym szansa na odniesienie sukcesu jest znacznie bardziej prawdopodobna.

Czym jest grafika użytkowa?

0

Grafika użytkowa znajduje się gdzieś na pograniczu sztuki i reklamy, tworząc całkiem nową jakość, z którą możemy obcować na co dzień. Na czym polega grafika użytkowa, jakie ma cele i czym właściwie jest? Oto garść informacji o tej wyjątkowej dziedzinie i jakości, jaką możemy dzięki niej odkrywać.

Najważniejsze festiwale filmowe

0

Gałęzią sztuki, która w tempie błyskawicznym się rozwinęła jest bez wątpienia film.Ta dziedzina z prymitywnego i prostego poziomu, który prezentowała na początku wieku dwudziestego bardzo szybko przekształciła się w pełnoprawną sztukę. Efekty tej przemiany widać po liczbie festiwali, na których prezentuje się najważniejsze dzieła. W tym momencie mamy do czynienia z ich niesamowitą mnogością. Nie są to tylko niszowe wydarzenia, a o ich randze niech świadczy fakt, że filmy eventowe z takich festiwali są szeroko oglądane i komentowane. W poniższym zestawieniu pokażemy w jakich miastach odbywają się najważniejsze festiwale i je opiszemy.

Co jest ważne przy zakładaniu własnej firmy?

0

Posiadanie własnej działalności gospodarczej staje się coraz bardziej popularną formą zatrudnienia. Wiele osób traktuje samozatrudnienie jako alternatywę pracy na etacie. Niezależność, możliwość rozwoju oraz swoboda w podejmowaniu decyzji, to główne cechy, które decydują o założeniu własnego przedsiębiorstwa. Przed stworzeniem własnej firmy warto jednak zastanowić się czy biznes, którego chcemy się podjąć jej perspektywiczny oraz czy istnieje realne zapotrzebowanie na oferowane przez nas usługi. Z powodu niedostatecznego zbadania rynku wiele firm upada już w ciągu pierwszego roku istnienia. Zakładanie własnego biznesu wiąże się również z wieloma formalnościami. Niestety, dla wielu osób jest to bariera, która skutecznie zniechęca do założenia własnej działalności. Gdy dopracujemy koncepcję naszej firmy i upewnimy się, że znajdzie się dla niej miejsce na rynku, możemy przystąpić do działania.

Biuro dla IT

0

W ostatnich latach nowoczesne usługi mają coraz większe znaczenie w biznesie. Jednocześnie pojawiło się pytanie o to, jak powinno wyglądać biuro dla firm z branży IT. Przedstawiamy kilka rozwiązań i pomysłów.

Wybieramy program do fakturowania z opcją magazynu – poradnik dla przedsiębiorcy

0

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, które oferują klientom wygodne zakupy bez wychodzenia z domu. Prowadzisz własny biznes online i szukasz nowoczesnych narzędzi, które ułatwią wystawianie faktur i kontrolowanie stanów magazynowych? A może dopiero planujesz założenie działalności? Sprawdź, czym należy kierować się przy wyborze odpowiedniego systemu.

Wynajęcie wózka widłowego – czy jest to opłacalne?

0

Wózki widłowe znacznie ułatwiają transport towarów w pracy produkcyjnej. Są podstawowym wyposażeniem magazynów, hal produkcyjnych i placów budowy. Jednakże zakup wózków widłowych to spory wydatek, który może nadmiernie obciążyć budżet firmy. Przedsiębiorcy, których nie stać na zakup widlaków, mogą skorzystać z alternatywnego rozwiązania, jakim jest wynajem wózków widłowych. Wśród zalet wózków widłowych można wymienić, m.in. funkcjonalność, a także szerokie zastosowanie. Natomiast ich wadą jest stosunkowo wysoka cena, która niejednokrotnie stanowi przeszkodę dla przedsiębiorców. Wyjściem z tej sytuacji jest skorzystanie z oferty wynajmu widlaków.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

0

Blisko połowa internautów robi zakupy w sieci, jest to ogromna liczba, patrząc że z roku na rok coraz więcej osób posiada dostęp do internetu i przekonuje się tańszych zakupów przez internet. Tylko jak przyciągnąć tych klientów na tyle skutecznie aby pozostali i dokonali zakupów? Nie jest to oczywiste i proste, ale wymaga od nas zaangażowania, tak jak w prawdziwym biznesie – nie ma reklamy samoistnej.

A więc jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

 

Zmniejsz swój asortyment

Klienci poszukujący konkretnych produktów często poszukują konkretnych rozwiązań. W momencie kiedy posiadają do wyboru zbyt wiele podobnych rozwiązań w podobnej jakości i cenie często nie decydują się od razu na zakupy, a zdezorientowani opuszczają sklep w poszukiwaniu opinii – to może sprawić, że ten klient nie wróci i skorzysta z oferty innego sklepu internetowego.

Jak dobierać asortyment do swojego sklepu? Analizą, sprawdź po które produkty konsumenci sięgają najczęściej i proponuje je. Pozostałe usuń z oferty, dzięki takiemu rozwiązaniu unikniesz sytuacji kiedy klient odchodzi bez podjęcia decyzji o zakupie. Ewentualnie jeżeli chcesz zachować część swojego asortymentu skonfiguruj go na zasadzie kontrastów. Zestaw produkty o różnych cenach i jakościach, a klient wybierze produkt na który go stać i jest o określonej jakości.

Wprowadź filmy wideo

Klienci nie tylko lubią opisy i dobrej jakości zdjęcia, ale coraz częściej lubią w ofercie zobaczyć także produkt na filmie, który opisuje jego wygląd oraz prezentuje możliwości na krótki filmie. Klienci też coraz częściej preferują film jako przedstawienie oferty zamiast czytania wielu linijek tekstu przekazującego to samo – obecnie internauta stał się znacznie bardziej wygodny. Tym nowoczesnym sposobem prezentowania produktów zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym.

Stosuj cross i up sell

Obie techniki sprzedaży często pomagają w zwiększaniu sprzedaży w sklepach on line i są często stosowane nie tylko w sklepach internetowych, ale bardzo często w stacjonarnych biznesach. Cross sell to metoda polegająca na proponowaniu innych produktów, które są w jakimś stopniu powiązane ze sobą. Dla przykładu kupując smartfona często poszukujemy do niego karty pamięci, czy etui chroniącego przed uszkodzeniami.

Natomiast up sell to oferowanie innego droższego rozwiązania, niż takie którym klient jest zainteresowany. Dla przykładu jeżeli interesujemy się telewizorem ze średniej półki cenowej, proponujemy troszkę większy droższy model lub model z wyżej półki.

Niech cię polubią

Wiarygodność, czy też zaufanie do naszego sklepu internetowego jest bardzo ważna, dlatego też wielu klientów przez zakupem w konkretnym sklepie przegląda opinie innych użytkowników najczęściej poszukując informacji na różnego rodzaju forach internetowych. Co ciekawe, wielu klientów przekonuje się do samego zakupu kiedy na naszej stronie internetowej znajdują się realne recenzje i opinie innych użytkowników, którzy skorzystali z oferty sklepu lub zakupili dany produkt.

Nie daj klientowi opuścić strony z pełnym koszykiem zakupów

Najczęstszymi przyczynami porzucenia już gotowego zamówienia jest niespodziewanie duży koszt dostawy lub sposób płatności, który jest dla nas niewygodny. Nie pozwól aby klient był zaskoczony czy to dużymi kosztami czy też metodami płatności. Staraj się zniwelować te niedogodności i poszukaj takich form dostawy które będą dla klienta najtańsze oraz zaopatrz się w odpowiednie systemy płatności, tak aby każdy klient miał możliwość wyboru płatności.

Przedstawione metody bez wątpienia pozwolą nam na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jedna powinniśmy pamiętać, że rynek się zmienia i musimy dostosowywać się do panujących obecnie trendów inaczej czy na to nasza oferta, czy funkcjonalność okażą się na tyle przestarzałe, że nas sklep będzie nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta.

ZOBACZ TEŻ