Kiedy zainwestować w firmowy serwer?

0

Serwer to urządzenie, które bardzo często wykorzystywane jest w wielu średnich i większych i średnich przedsiębiorstwach zarówno umieszczone we własnej serwerowni, jak i w wynajętej przestrzeni wraz ze sprzętem. Przed wyborem stają czasami i mniejsze firmy, których sposób działania i oprogramowanie wymuszają przeanalizowanie wynajmu / zakupu dedykowanego serwera czy też używanie hostingu. Absolutnie w przypadku większości firm, gdzie nie jest wymagane specjalistyczne oprogramowanie, serwery poczty, strona www, czy też klient ftp nie są nadmiernie obciążone – absolutnie zakup czy wynajem dedykowanego serwera firmowego nawet z perspektywy czasu jest nieopłacalny absolutnie – nigdy by się nie zwrócił.

Inwestycja w firmowy serwer

 

Technologia wymusza zmiany

Rozwój technologii, czy też zmiany oprogramowania czasami wymuszają na postawienie kolejnego kroku w rozwoju firmy, tak aby nie pozostawała za konkurencją, a najlepiej była o jeden krok przed.

Policz zanim się przeliczysz

Zakup lub wynajem serwera firmowego to znaczący wzrost kosztów utrzymania infrastruktury informatycznej. To nie pojedyncza inwestycja, ale wzrost ogólny co miesięczny związany nie tylko z samym serwerem ale także i jego obsługą – musimy zatrudnić osobę, która będzie obsługiwała serwer, będzie dbała o bezpieczeństwo i monitorowała jego w funkcjonowanie. A w przypadku awarii – szybko rozwiązała problem. Tutaj zostajesz sam, nie masz po drugiej stronie konsultanta za którym stoi grupa techniczna próbująca rozwiązać problem.

Własny serwer to nowe możliwości

Posiadając własny serwer wzrastają znacząco możliwości technologiczne zasobów informatycznych. Możesz nie tylko rozbudowywać funkcjonalność, ale także i instalować kompleksowe rozwiązania idealnie dopasowane do potrzeb Twojej firmy. W tym przypadku serwer firmowy nabiera zupełnie nowego znaczenia. Nowoczesnego znaczenia, ponieważ czasami wprowadzanie nowych funkcjonalności, czy jakości obsługi klientów, nie tylko zbuduje pozytywny wizerunek w ich oczach, ale posunie nasz o krok dalej zapewniając napływ kolejnych zadowolonych klientów.

Przyspieszaj bez zwalniania

W momencie kiedy przeniesiemy swoje zasoby na wynajęty lub własny serwer otwierają się przed nami drzwi o nieskończonych możliwościach, ponieważ bez problemu w momencie kiedy brakuje nam odpowiedniej mocy obliczeniowej lub miejsca na dane – po prostu rozbudowujemy serwer lub dokupujemy kolejny serwer który odciąży serwer główny i zapewni bezawaryjną i bezproblemową pracę

Wydajny serwer – wydajni pracownicy

W momencie kiedy w firmie posiadamy ciągle monitorowe maksymalnie bezawaryjne rozwiązania efektywność pracy naszych pracowników znacząco wzrasta, już nie muszą borykać się z problemami takimi jak niedziałająca poczta, czy ciągle zrywające połączenie oprogramowanie z bazą danych. Od teraz to Twoja firma może zapewnić najwyższą jakość świadczonych usług bez kompromisów. A co za tym idzie, sama jakość obsługi znacząco wzrośnie i pozwoli znacząco podnieść przychody firmy.

Zakup lub wynajem serwera to ogromny skok technologiczny dla wielu firm, jednak kiedy tak naprawdę w niewielkim stopni wykorzystamy możliwości serwera skok ten będzie dla nas absolutnie niezauważalny, a wręcz może przysporzyć dodatkowych problemów i kosztów. Jednak w momencie kiedy nasza firma rozwija swoje skrzydła, oczekuje wyjątkowych dedykowanych rozwiązań – serwer firmowy jest idealnym rozwiązaniem.

Reklama zewnętrzna – czy warto w nią inwestować

0

 

Prowadząc własny biznes, zawsze mamy ogromne możliwości rozwoju i można nawet śmiało powiedzieć, że nie ma złych pomysłów na prowadzenie własnej firmy, jest tylko i wyłącznie kiepska realizacja swoich planów. W większości przypadków młode firmy upadają przez szukanie oszczędności wszędzie gdzie tylko się da, traktując inwestycję przyszłościową, jako wydatek konieczny, a nie jako rozwój własnej działalności, który przyniesie nam o wiele większą liczbę klientów. Więc nie interesuje ich reklama zewnętrzna, na którą muszą wydać pieniądze, tylko większość rzeczy chcą wykonać samodzielnie, co finalnie bez odpowiednich umiejętności, nie wychodzi najlepiej.

 

Inwestycja w reklamę zewnętrzną. Tak czy nie.

Prowadzenie kampanii reklamowej może pozornie wydawać się proste, jednak z pewnością takie nie jest i wystarczy raz spróbować swoich sił w organizacji takiego przedsięwzięcia, żeby szybko się o tym przekonać. W końcu nie powstałoby tak dużo firm zewnętrznych, oferujących nam usług marketingowych, gdyby każdy przedsiębiorca mógł sobie poradzić z takimi działaniami. Odpowiedzmy sobie więc na pytanie, czy zatrudnienie pracowników zajmujących się reklamą zewnętrzną, będzie dla nas opłacalne i kiedy powinniśmy poważnie zacząć rozważać taką opcję.

Po pierwsze, czym jest reklama zewnętrzna i komu może ona się przydać? Jest to praktycznie podstawa, jeśli prowadzimy sklep z placówką stacjonarną, salon urody, tatuażu, gabinet lekarski i wszystkie inne firmy, które posiadają biuro. Reklama zewnętrzna to nic innego jak szyldy, banery, neony, potykacze i wiele innych produktów, które mają jasno mówić klientom, jaka w danym miejscu znajduje się działalność, co może zostać im w danym miejscu zaoferowane oraz warto w takim miejscu przedstawić chociażby ułamek swoich cen, by klient wiedział mniej więcej na co powinien być przygotowany i czemu to właśnie my jesteśmy lepsi od konkurencji. Do reklamy zewnętrznej można dołączyć również plakaty i ulotki, więc doskonale sprawdzą się one również, w przypadku sklepów internetowych.


Samodzielne przygotowanie takich materiałów może być niemal niemożliwe dla zwykłego przedsiębiorcy, który nie posiada żadnego doświadczenia w fotografii, obróbce zdjęć, a tym bardziej projektowaniu grafiki. Dużo lepszym pomysłem będzie znalezienie firmy, która kompleksowo zajmie się naszą reklamą zewnętrzną, czyli zaprojektuje od podstaw projekt, odda go do akceptacji i finalnie do druku, lub do firmy zajmującej się dalszą obróbką.

Dlaczego reklama zewnętrzna jest opłacalna dla wszystkich? Ponieważ ludzie mogą trafić na nią dosłownie wszędzie i finalnie zainteresować się tematem. Przykładowo zobaczą plakat z promocją w naszym sklepie internetowym na przystanku i wracając do domu, szybko sprawdzą naszą ofertę, a teraz wyobraźmy sobie, jak dużo osób w ciągu dnia znajduje się na tym przystanku i nudząc się w oczekiwaniu na autobus lub tramwaj, szukając elementu na którym mogą zawiesić oko. W większych miastach możemy liczyć takich potencjalnych klientów nawet w dziesiątkach tysięcy. Jak widać reklama zewnętrza jest niesamowicie opłacalna dla każdego.

Reklama outdoorowa w wersji drukowanej – czy warto w nią inwestować ?

0

 

Prowadząc działalność gospodarczą, każdy właściciel zastanawia się nad sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Pierwsza myśl – reklama. Ale jaką formę reklamy wybrać? Ile zainwestować? Czy taka inwestycja zwróci się? W jakim czasie? Na te i na wiele innych pytań nie ma szybkiej jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko tak naprawdę zależy od wielu czynników, chociażby zamożność klientów w danej miejscowości, okres w jakim reklamujemy firmę czy czasowego zapotrzebowania.

Reklama outdoorowa czy warto  ?

Reklama outdoorowa ma zarówno swoje zalety jak i wady. Co istotne należy podkreślić, że reklama outdoorowa nie należy do najtańszych sposób reklamy ze względu na koszty jakie należy ponieść: wydruk, wynajęcie przestrzeni a dodatkowo jeżeli wynajmujący nie oferuje konstrukcji, na której będzie się prezentowała nasza reklama – musimy ją wykonać.

Do niewątpliwych wad reklamy outdoorowej należy zaliczyć czas trwania, niewiele firm decyduje się wynająć powierzchnię na krótki czas. Przeważnie jest to minimum okres 3 miesięcy, przez co nie jesteśmy zmieniać lokalizacji jeżeli obecna okaże się mało skuteczna a przy tym rosną nam niestety straty związane z reklamą. Oczywiście nie jest to regułą, ponieważ reklama outdoorowa potrafi być skuteczna w danej lokalizacji w danym czasie – na przykład podczas imprez urządzanych przez miasto, czy też w związku z okresem wakacyjnym gdzie na danej drodze można zauważyć znaczący wzrost ruchu samochodów a tym samym osób przejeżdżających obok naszej reklamy. Dodatkowo do największych minusów takiej formy reklamy jest targetowanie, czyli nie jesteśmy w stanie dotrzeć tylko do konkretnej grupy odbiorców – przeważnie jest to jakiś procent ogólnej liczby osób przez których reklama została zobaczona. Jednak istnieje czasem szansa, że mimo iż produkt kierowany jest do konkretnej grupy odbiorców, ktoś zainteresuję się spoza tej grupy do zakupu lub skorzystania z usług.

Do niewątpliwych zalet reklamy outdooowej jest jej zasięg. Dobrze zaplanowana pod względem lokalizacji i wizualizacji reklama potrafi dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców. Szczególnie istotne jest to w przypadku produktów lub usług gdzie grupa odbiorców jest bardzo szeroka – dla przykładu taką grupą produktów jest elektronika, artykuły przemysłowe czy spożywcze. Reklama outdoorowa odkrywa szczególną rolę w okresach przedświątecznych gdzie wielu klientów szuka konkretnych produktów. Na Święta Bożego Narodzenia będą to prezenty i produkty spożywcze, a na przykład na Święto Wszystkich Świętych klienci będą poszukiwali wiązanek kwiatów i zniczy.

Odpowiedź na pytanie czy warto inwestować w reklamę outdoorową jest niezwykle ciężkie, decyzję o takiej inwestycji powinniśmy przede wszystkim przeanalizować i zastanowić się nad docelowym celem jaki chcemy osiągnąć. Musimy pamiętać, że taka forma reklamy nie jest małym kosztem i nie zwróci się w ciągu kilku dni, często jest to zysk rozciągnięty na znaczny okres czasu, a więc musimy zastanowić się czy naszą firmę stać na taką inwestycję. Oraz co istotne czy ma to być forma reklamy na krótki czas, czy też długofalowa, reklamująca całą działalność firmy nie tylko konkretny produkt.

Kanały sprzedaży w internecie

0

Rozpoczynając swój e-biznes wiele osób tuż obok formalnych decyzji, czy też związanych z wizerunkiem firmy staje przed poważnym dylematem – jak sprzedawać w internecie, jakich kanałów sprzedaży użyć aby było to na tyle efektowne aby przynosiło firmie odpowiednie dochody.

Niestety nie ma uniwersalnej metody i kanałów które są najskuteczniejsze, tak naprawdę powinniśmy przetestować jak największą ilość aby porównać wyniki sprzedaży do poświęconego czasu i środków na dany kanał sprzedaży. Niestety jesteśmy zmuszeni na nieustanne monitorowanie tego stanu, ponieważ tak jak świat się zmienia, tak i trendy panujące w internecie się zmienią, i to co było rentowne i przynosiło solidne zyski w ciągu 2 miesięcy może zacząć przynosić tylko straty.

Najlepsze kanały sprzedaży w internecie

 

Poniżej przedstawię kilka przykładowych kanałów sprzedaży, które są jak najbardziej stale, jednak ich efektywność w dużej mierze zależy od branży w jakiej dokonujemy sprzedaży w internecie.

Sklep internetowy

Najbardziej obowiązkowy kanał sprzedaży, moim zdaniem zawsze powinniśmy zainwestować nawet w najprostszy sklep internetowy który wraz ze wzrostem obrotów unowocześnić i rozwinąć. Wiele osób zapomina, że na dłuższą metę sklep internetowy zacznie przynosić znacznie większe dochody niż moglibyśmy się spodziewać, ponadto samo jego utrzymanie w skali roku nie jest dużym kosztem.

Aukcje internetowe

Jeszcze kilka lat temu sprzedaż przez portale aukcyjne gwarantowała pewną sprzedaż, to dziś jest to tak naprawdę wielka niewiadoma – konkurencja na tego typu platformach jest naprawdę duża i często użytkownicy wybierają nie tylko ofertę najtańszą, ale też i odpowiednio opisaną i wyeksponowaną. Dobre opisy, wyśmienite zdjęcia ubrane w profesjonalnie zaprojektowaną szatę graficzną to często dziś konieczność. Jednak bez spróbowania tego kanału sprzedaży w internecie nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy jest on opłacalny, czy też nie. Bez wątpienia jest to pewna inwestycja nie tylko w nasz czas, ale także i finansowa związana z wystawieniem aukcji, ewentualnym zleceniem zaprojektowania wyglądu, napisania oferty, czy też i późniejszej samej prowizji od sprzedaży – dlatego też posiadając swój sklep internetowy tak naprawdę możemy zaproponować kolejne zakupy pomijając koszty wystawienia aukcji oraz samej prowizji od sprzedaży

Serwisy społecznościowe

Obecny rozwój serwisów społecznościowych gromadzących coraz więcej użytkowników, którzy nie tylko mają łatwy dostęp do informacji, ale przede wszystkim mogą powielać, i rozpowszechniać dane informacje bardzo prosto i szybko – daje naprawdę znakomite możliwości sprzedaży. Serwisy społecznościowe to znakomity kanał sprzedaży w internecie ze względu na fakt, że wokół naszej oferty możemy gromadzić użytkowników konkretnie zainteresowanymi danym produktem i nie skupiać się na ogóle. Ciągle rosnące zainteresowanie takim rodzajem kanału sprzedaży sprawia, że inwestycja w taką sprzedaż z perspektywy czasu może być naprawdę opłacalne. Jednak jeden błąd – może równie dobrze doprowadzić do spadku sprzedaży przez złe opinie, które bardzo szybko obiegną wszystkich zainteresowanych użytkowników.

Sprzedaż przez e-mail

Kanał sprzedaży obecnie bardzo niedoceniany, jednak w niektórych przypadkach najbardziej skuteczny. Niektórzy użytkownicy nie szukają informacji przez serwisy społecznościowe – nie doceniają lub nie lubią tej formy komunikacji. Jednak doceniają rzetelne profesjonalne przedstawienie oferty które pozwoli na szczegółowe zapoznanie się z produktem w dogodnym dla siebie czasie – taka pozostawiona wiadomość na skrzynce e-mail z której korzystamy na co dzień i jest łatwo dostępna może okazać się strzałem w dziesiątkę. Należy pamiętać, że niektórzy klienci mają konkretne potrzeby i oczekiwania a dotarcie do nich drogą przez e-mail jest czasami jedynym sposobem.

Powyższe kanały sprzedaży w internecie to początek góry na którą należy wejść, trzeba śledzić obecnie panujące trendy i dostosowywać się do nich inaczej nasza firma nigdy nie osiągnie sukcesu i wielkości sprzedaży jaką mogłaby osiągnąć efektywnie korzystając i inwestując w takie kanały sprzedaży które dają największe dochody.

Jak wykorzystać media społecznościowe do sprzedaży

0

 

Media społecznościowe można wykorzystać do sprzedaży, ba można uznawać za jedne z najważniejszych czynników, które mają wpływ na generowanie satysfakcjonującej sprzedaży. Wszelkiego typu „społecznościówki” pozwalają na dotarcie do wybranej i starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W kraju najbardziej liczy się Facebook i Twitter, chociaż jeszcze nie tak dawno temu absolutnym hitem była Nasza Klasa czy Grono. By zaistnieć w mediach społecznościowych szybko i skutecznie trzeba zainwestować w reklamę. Owszem, można zaistnieć i bez reklamy, ale proces docierania do klientów będzie długotrwały.

Do sprzedaży poprzez media społecznościowe nie można podchodzić z niechęcią czy z lekceważeniem – takie uczucia najczęściej dopadają osoby skoncentrowane na handlu prowadzonym w tradycyjny sposób, ogólnie niechętnie nastawionych do internetu. Może też się to przytrafić osobom, które są zmęczone ilością codziennych informacji, jakie przepływają przez tego typu media. Są użytkownicy, którzy świadomie rezygnują z prowadzenia swoich profili społecznościowych, ale na taki krok mogą sobie pozwolić ludzie, którzy nic nie sprzedają i niczego nie tworzą.

Profil firmy czy organizacji powinien być ciekawy i prowadzony na bieżąco, przy czym ilość informacji nie powinna być przesadna, gdyż może zirytować użytkowników i sprawić, że wyświetlane informacje zostaną uznane za spam. Informacje sprzedażowe w social mediach powinny zaciekawić na tyle użytkownika, że podejmie on decyzje o zakupie lub skorzystaniu z usługi. Taka informacja umiejętnie wpleciona w media społecznościowe bywa ważniejsza od ceny – nie wszyscy ludzie kierują się przecież najniższą kwotą do zapłaty, zdecydowana większość potrafi pokochać firmę za jej fajne podejście do ludzi i niezwykłą umiejętność nawiązywania relacji z nimi za pośrednictwem internetu.

Jeśli ktoś nie ma do tego serca, może zlecić freelancerowi lub agencji reklamowej prowadzenie takiego profilu – tutaj liczy się wysoka jakość treści oraz grafik (ludzie najczęściej zwracają uwagę na grafiki i wszystko wskazuje na to, że treści bez grafiki giną w sieci). Najprościej jest zainteresować ludzi konkursami, w których mogą wygrać atrakcyjne nagrody. Konkursy te zawsze przyciągają ogromną grupę osób zainteresowanych danym produktem i mają ogromny wpływ na postrzeganie firmy w mediach społecznościowych i w internecie ogólnie. Przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży poprzez social media.

Przy czym najlepiej jest w tym przypadku stawiać na proste zadania – internauci niechętnie podchodzą do konkursów, w których na przykład do wygrania są kosmetyki, a trzeba się mocno napracować nad zadaniem. Jak wykorzystać media społecznościowe do sprzedaży ? Trzeba błysnąć ciekawym pomysłem, który przyciągnie ludzi. Nie musi być innowacyjny. Bardzo lubiane przez użytkowników są dni darmowej dostawy – można je ogłaszać według własnej woli, a taka akcja zawsze sprawia, że do e-sklepu przybędzie sporo klientów. Ciekawym i sprawdzonym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga firmowego, gdyż użytkownicy mediów społecznościowych lubią czytać też bardziej rozbudowane wartościowe treści. Trzeba też być przygotowanym na to, że mogą pojawić się przeróżne komentarze – na nie zawsze trzeba odpowiadać, nawet jeśli ich przesłanie jest negatywne.

Wykorzystaj media społecznościowe do sprzedaży. Bądź kreatywny i zyskuj więcej.

Szybkie i łatwe metody na zwiększenie sprzedaży

0

 

Prowadząc działalność gospodarczą, każdy właściciel poszukuje sposobów na rozwój swojej firmy na przykład poprzez zwiększenie sprzedaży. Oczywiście zwiększenie sprzedaży nie zawsze idzie w parze ze wzrostem wynagrodzenia – ale czasami jest to konieczność, która została na nas wymuszona przez różne czynniki. Jednak zawsze należy pamiętać aby zapewnić chociażby minimalny zysk, niż dołożyć do prowadzonej działalności aby pokryć straty.

Poniżej przedstawiam szybkie i łatwe metody na zwiększenie sprzedaży, które sprawią, że nasz biznes może naprawdę rozwinąć skrzydła i przynieść am znacznie większe dochody.

Oferuj droższe wersje

Wprowadzenie do oferty znacznie droższych wersji danego produktu nie tylko rozszerzy znacznie grupę klientów poszukujących wyższej jakości, ale także i zwiększy sprzedaż tańszego produktu jako wyboru bardziej atrakcyjnej oferty cenowo. Dodatkowo same produkty które posiadamy w podstawowej ofercie możemy wzbogacić o dodatki, które sprawią, że produkty będą znacznie droższe a tym samym nasz przychód wzrośnie.

Proponuj dodatkową sprzedaż

Kolejna z ciekawych łatwych metod na zwiększenie sprzedaży poprzez zaproponowanie w końcowym etapie sprzedaży dodatkowego produktu w atrakcyjnej cenie (np. podczas płacenia za produkt). Część klientów zdecyduje się na zakup, zwłaszcza jeżeli do wyboru będzie kilka różnych produktów.

Wprowadź kupony z datą ważności

Wprowadzenie kuponów, które mają określoną datę ważności, bądź też są ważne w dane dni tygodnia zapewnia nam znaczne zwiększenie odwiedzających klientów. Co ciekawe, najwięcej klientów możemy się spodziewać kiedy data ważności kuponów dobiega końca.

Zmniejsz wartość postrzeganej ceny

Niezwykle prosty zabieg, który może znacznie zwiększyć sprzedaż produktu, który dużo gorzej sprzedaje się niż jego droższy odpowiednik – wystarczy wyeksponować obok siebie produkty o dwóch różnych cenach, ale zawierające podobne właściwości – najlepiej z porównaniem parametrów, a klienci wybiorą bardziej rozsądną opcję.

Proponuj zestawy

Tworzenie zestawów produktów z tej samej kategorii lub jako uzupełnienie podstawowego produktu bardzo często zachęca klient do decydowania się na dany produkt, ponieważ cena wydaje nam się znacznie bardziej atrakcyjna, a tak naprawdę cena pojedynczego przedmiotu została niewiele zmieniona przez co nasza ogólna wartość sprzedaży jest dużo większa.

Zamiast jednorazowej usługi wprowadź abonament

Wprowadzenie abonamentu na usługi to jedne z ciekawszych rozwiązań zwłaszcza jeżeli pewna grupa klientów częściej korzysta z naszych usług. Wprowadzenie abonamentu wiąże się z niższą ceną za samą usługę, ale zamiast pojedynczej usługi będziemy posiadali stały dochód który czasami jest gwarantem opłacenia niezbędnych opłat i wykazanie dochodu. Ponadto klient korzystający z abonamentu nie zawsze w danym miesiącu wykorzysta pełen zakres usług co

Powyższe sposoby na szybkie i łatwe zwiększenie sprzedaży to znakomity przykład, że kreatywność w prowadzeniu biznesu jest tak naprawdę niezbędna, ponieważ nie tylko pozwala nam na zwiększanie naszych dochodów, ale przede wszystkim pozwala na rozwój naszej firmy dostarczając klientom to, czego potrzebują.

Kiedy warto założyć firmę

0

Jednym z głównych powodów dla których chcemy założyć działalność są zarobki i teoretyczna wolność jaką daje firma. Niestety nie zawsze pokrywa się to z naszymi oczekiwaniami i są powody czasami dla których nie warto lub po prostu jesteśmy do tego zmuszeni do założenia firmy. Pytanie kiedy warto założyć firmę i co się z tym wiąże.

Czy zakładanie firmy jest trudne ?

Obecnie otworzenie działalność gospodarczej jest niezwykle proste, i tak naprawdę wymaga od nas poświęcenia 30 minut w urzędzie gdzie złożymy stosowny wniosek. Wniosek ten będzie jednocześnie zgłoszeniem o nadanie numeru REGON, zgłoszenia do ZUS-u (chyba że chcemy dodatkowo ubezpieczyć żonę lub dzieci musimy odwiedzić później ZUS), zgłoszenia do Urzędu Skarbowego oraz wniosku o nadanie numeru NIP jeżeli taki nie został jeszcze nadany.

Muszę prowadzić działalność

 

Są takie sytuacje, kiedy nie tylko warto ale wręcz musimy zarejestrować działalność gospodarczą. Najczęściej taki przymus związany jest nie tyle z faktem prawnym, że kiedy wykonujemy jakieś usługi w sposób ciągły to musimy założyć działalność, a bardziej z charakterem naszej pracy. Kiedy świadczymy usługi głównie dla firm zdecydowanie łatwiej rozliczać się pomiędzy firmami na podstawie wystawionych rachunków/faktur niż każdorazowo zleceniodawca ma z nami podpisywać umowę, wyliczać i płacić podatek, czy też opłaty do ZUS-u. Czasami też jesteśmy zmuszeni do założenia firmy przez pracodawcę który chce z nami nawiązać współpracę/pracę na zasadzie samozatrudnienia. Z czego to wynika? Jak wyżej wspomniałem, z prostoty rozliczenia, oraz faktu, że umowę między firmami znacznie łatwiej zerwać przez co nie wiążą pracodawcę znacznie ostrzejsze przepisy prawa pracy.

Nie warto pakować się w dodatkowe obowiązki i opłaty

 

Jak powszechnie wiadomo, prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z pewnymi niezbędnymi opłatami które czasami ciężko uniknąć. Jak z prowadzenia księgowości w firmie przez księgową lub biuro księgowe jesteśmy w stanie uniknąć przez prowadzenie dokumentacji samodzielnie, to z opłaty do ZUS-u nie. Pomimo, że opłata ta przez pierwsze dwa lata jest zmniejszona, to i tak – jest opłatą stałą niezależnie od tego czy na nią zarobimy. Właśnie dlatego czasami zwyczajnie nie warto otwierać firmy, po prostu kiedy mamy zamiar wykonać jednorazową usługę lub znaczących odstępach czasu lepiej wybrać inną formę np. umowę o dzieło.

Nie wyobrażam sobie pracy na etacie

 

Kiedy warto założyć firmę ? Gdy nie nadajesz się na bycie podwładnym pracownikiem. Jak nie każdy ma dryg do prowadzenia działalności gospodarczej, tak i nie każdy jest w stanie wytrzymać w pracy na etacie mając ograniczone możliwości rozwoju, zwierzchników nad sobą, gorsze wynagrodzenie czy też i stały czas pracy. Takie osoby nigdy nie będą w stanie wytrzymać na jednym stanowisku i będą wiecznie poszukiwać zmiany. Wtedy wybierają jedną słuszną drogę – prowadzenie działalności gospodarczej.

Oczywiście nie jest to proste, ponieważ wymaga od nas nie tylko dobrego pomysłu na prowadzenie firmy, ale i dużej determinacji oraz poświęcenia czasu – tak naprawdę osoby pracujące we własnej firmie pracują znacznie więcej nawet nie mając o tym pojęcia. Ale czy to jest ważne kiedy spełniamy i realizujemy swoje pasje? Kiedy czujemy się po prostu szczęśliwi? Absolutnie nie. Zwłaszcza, że wraz z odniesionym sukcesem znacznie wzrasta nasze wynagrodzenie.

Decyzja kiedy założyć firmę zależy przede wszystkim od nas samych. Musimy czuć, że to co będziemy robić sprawi, że będziemy szczęśliwi, pozwoli na rozwój i przyniesie nam odpowiednie dochody. Cóż mogę powiedzieć więcej? Mogę życzyć powodzenia i samych sukcesów w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Jak łatwiej podejmować decyzje?

0

Podejmowanie decyzji jest procesem skomplikowanym, wymagającym dokładnego rozważenia wszystkich za i przeciw. Dokonanie szybkiego wyboru, bez przemyślenia może być brzemienne w skutkach. Zbyt pochopne decyzje mogą pokierować naszym życiem w niepożądanym kierunku, dlatego nie należy ich podejmować. Czasem jednak nie mamy zbyt dużo czasu na to, aby określić swoje stanowisko w danej sprawie. Dlatego musimy nauczyć się wybierać pod presją czasu, spośród dostępnych możliwości, z całą świadomością konsekwencji, jakie takie działanie niesie za sobą.

ZOBACZ TEŻ